Skocz do zawartości
IGNOROWANY

BFB - Zdycha alternator 150A - co tam siedzi?


countryFan

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Zorientowałem się ostatnio, że zdycha mi alternator - z tego co wiem to jest tam 150A - kod opcji 8GR (Alternator 150 A).

I pytanie co tam siedzi? Bosch, Valeo? Potrzebuję kupić części żeby zawieźć do mechanika i na poczekaniu to zrobić, bo nie mogę sobie teraz pozwolić żeby 2 dni mi auto stało na kołkach :/ a tyle mi powiedzieli w serwisie alternatorów/rozruszników. Potrzebuję w nim pewnie wymienić mostek prostowniczy, regulator i łożyska. Da się przed rozebraniem tego jakoś ustalić co tam siedzi? Numery/typ części etc.

Pomożecie? ;)

Dzięki.

P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jestem zainteresowany tym numerem bo chcę w moje b7 założyć mocniejszy alternator, teraz mam 120A.
Ma ktoś wiedze na temat numeru i producenta alternatora 150A  do b7 BFB?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie zdjęcia udało mi się zrobić - można rozpoznać producenta - jest zdaje się Valeo i Bosch.

Pytanie - czy Bosch i Valeo można założyć zamiennie - wtyczki, kable, mocowania etc. ?

 

 

20170523_175500_HDRs.jpg20170523_175625s.jpg

20170523_175641s.jpg

20170523_175537s.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby sprawdzić jaki masz alternator musisz odczytać jego numer z naklejki która jest z tyłu. Bardzo ciężko to zrobić ale ja dziś odczytałem numer z mojego za pomocą lusterka i latarki. Okazało się ze u mnie siedzi Bosch 120A.
Ty jak piszesz ze masz 150A to chyba będzie Valeo bo Bosch nie robił 150A do BFB, przynajmniej nie ma takich w etce. 150A do BFB etka pokazuje tylko valeo. jak odczytasz numer i producenta to daj znać bo jestem ciekawy co tam siedzi fabrycznie.

Masz może wiedze jakiej pojemności akumulator miało Twoje B7 fabrycznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, kdawid napisał:

Żeby sprawdzić jaki masz alternator musisz odczytać jego numer z naklejki która jest z tyłu. Bardzo ciężko to zrobić ale ja dziś odczytałem numer z mojego za pomocą lusterka i latarki. Okazało się ze u mnie siedzi Bosch 120A.
Ty jak piszesz ze masz 150A to chyba będzie Valeo bo Bosch nie robił 150A do BFB, przynajmniej nie ma takich w etce. 150A do BFB etka pokazuje tylko valeo. jak odczytasz numer i producenta to daj znać bo jestem ciekawy co tam siedzi fabrycznie.

Masz może wiedze jakiej pojemności akumulator miało Twoje B7 fabrycznie?

No właśnie łapy sobie poparzyłem próbując zrobić foto tylnej części alternatora. Jutro popróbuję lusterkiem.

Jeżeli chodzi o aku to u mnie jest kod opcji -> J1L - Battery 280 A (60 Ah) - obecnie założyłem Fiamm-a coś około 62Ah albo 64Ah.

Edytowane przez countryFan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za info o aku, jesteś pewny że masz 60Ah przy tym altku 150A.

ja mam alternator 120A a aku - J0L E BAT Battery 340 A (70 Ah)

jak dobrze pokombinujesz z lusterkiem i latarką to odczytasz numer alternatora. ja obstawiam że tam siedzi Valeo ale musisz się upewnić. Zastanów się czy warto go naprawiać czy nie lepiej kupić na allegro cały bo można w dobrej kasie kupić nawet taki kilkuletni tylko trzeba dokładnie znać numer tego co potrzebujesz

Edytowane przez kdawid
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, kdawid napisał:

dzięki za info o aku, jesteś pewny że masz 60Ah przy tym altku 150A.

ja mam alternator 120A a aku - J0L E BAT Battery 340 A (70 Ah)

jak dobrze pokombinujesz z lusterkiem i latarką to odczytasz numer alternatora. ja obstawiam że tam siedzi Valeo ale musisz się upewnić. Zastanów się czy warto go naprawiać czy nie lepiej kupić na allegro cały bo można w dobrej kasie kupić nawet taki kilkuletni tylko trzeba dokładnie znać numer tego co potrzebujesz

 

To kod wyposażenia fabrycznego, przynajmniej tak wynika ze specyfikacji po zdekodowaniu VINu auta.

Dziś nie udało mi się dopatrzeć numeru fabrycznego alternatora mimo zdemontowania zbiorniczka płynu chłodniczego. Musiałbym jeszcze demontować przepustnicę. Aczkolwiek na obudowie rzeczywiście jak byk stoi Valeo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No musi to być Valeo bo Boscha 150A to B7 BFB nie zakładali. Skoro Valeo i 150A to jest 06B903016AC lub 06D903016. Obstawiam że ten pierwszy.

Co do pojemności aku to zapewne jest tak jak piszesz ale dziwi mnie jak fabryka dobierała pojemność akumulatora i prąd ładowania alternatora. Moim zdaniem powinna być zależność między tymi dwoma parametrami. Im większy prąd ładowania tym większe aku. Okazuje się ze tak nie jest, u Ciebie mocny alternator i dość mały akumulator, u mnie odwrotnie alternator 120A a akumulator 70Ah. Może ktoś jeszcze napisze jaki ma alternator i akumulator w B7 BFB?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, kdawid napisał:

No musi to być Valeo bo Boscha 150A to B7 BFB nie zakładali. Skoro Valeo i 150A to jest 06B903016AC lub 06D903016. Obstawiam że ten pierwszy.

Co do pojemności aku to zapewne jest tak jak piszesz ale dziwi mnie jak fabryka dobierała pojemność akumulatora i prąd ładowania alternatora. Moim zdaniem powinna być zależność między tymi dwoma parametrami. Im większy prąd ładowania tym większe aku. Okazuje się ze tak nie jest, u Ciebie mocny alternator i dość mały akumulator, u mnie odwrotnie alternator 120A a akumulator 70Ah. Może ktoś jeszcze napisze jaki ma alternator i akumulator w B7 BFB?

Być może, wygląda zresztą, że te numery (Valeo) są ze sobą zamienne :

06B903016AC = 06B903019GX = 06C903016B = 06C903016BX = 059903016D = 059903016DX = 06E903016E = 06E903016EX = 06D903016 = 06D903016X

mylę się?

Niekoniecznie tak musi być, nie znam kryteriów doboru alternatorów/akumulatorów w samochodach, ale sądzę że alternator ma być dopasowany do mocy odbiorników energii elektrycznej. Duży akumulator służy do ciężkich rozruchów/warunków. Moje auto było zrobione na Niemcy, a wielkich zim tam nie ma. Gdyby było wyprodukowane na kraje skandynawskie to pewnie byłby większy akumulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do numerów alternatorów to ja czerpię wiedzę z etki online a tam mogą być też nieścisłości więc nie wiem do końca jak te numery się zamieniają.

A co do tej mocy alternatora i pojemności aku to nie do końca tak chyba jest bo.
O ile mogę się zgodzić że prąd alternatora zależy od wyposażenia, choć u mnie wyposażenie było takie średnie (ksenony, grzane fotele przód, pakiet światło,PDC tył, szyber dach, nagłośnienia harman) a alternator 120A, to nie pasuje mi ta teoria z pojemnością akumulatora bo:
-mamy takie same silniki więc rozruch jest taki sam, zużywa tyle samo prądu
-moje auto też jest wyprodukowane na niemiecki rynek więc też nie różni się od Twojego pod tym względem

Jak by nie było to ja zakupiłem już do swojego auta alternator boscha o prądzie ładowania 140A, udało mi się kupić taki z 2015 roku więc prawie nówkę sztukę. Aku zostawiam ten co mam czyli obecnie chyba 72Ah, ten nowy alternator powinien go bardziej doładowywać. Zależy mi na tym bo bardzo mało jeżdżę ( około 5tyś km rocznie) i cały czas mam problemy z niedoładowanym akumulatorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, kdawid napisał:

co do numerów alternatorów to ja czerpię wiedzę z etki online a tam mogą być też nieścisłości więc nie wiem do końca jak te numery się zamieniają.

A co do tej mocy alternatora i pojemności aku to nie do końca tak chyba jest bo.
O ile mogę się zgodzić że prąd alternatora zależy od wyposażenia, choć u mnie wyposażenie było takie średnie (ksenony, grzane fotele przód, pakiet światło,PDC tył, szyber dach, nagłośnienia harman) a alternator 120A, to nie pasuje mi ta teoria z pojemnością akumulatora bo:
-mamy takie same silniki więc rozruch jest taki sam, zużywa tyle samo prądu
-moje auto też jest wyprodukowane na niemiecki rynek więc też nie różni się od Twojego pod tym względem

Jak by nie było to ja zakupiłem już do swojego auta alternator boscha o prądzie ładowania 140A, udało mi się kupić taki z 2015 roku więc prawie nówkę sztukę. Aku zostawiam ten co mam czyli obecnie chyba 72Ah, ten nowy alternator powinien go bardziej doładowywać. Zależy mi na tym bo bardzo mało jeżdżę ( około 5tyś km rocznie) i cały czas mam problemy z niedoładowanym akumulatorem.

Dzwoniłem dziś do jednej z firm i zmierzyli mi alternator 06D903016 i ma rozstaw śrub ok 70mm u mnie jest 56mm...

Wygląda na to że każdy z tych alternatorów wymienionych wcześniej przeze mnie jest inny.

Być może faktycznie 06D903016AC.

 

EDIT: Dziwne, w katalogu Valeo alternatory 140A mają 56mm rozstawu śrub, natomiast 150A mają 70mm - no i bądź człowieku tu mądry. U mnie ewidentnie ze specyfikacji wynika, że mam 150A.

0_s.jpeg

Edytowane przez countryFan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne z tym rozstawem śrub bo powinien być taki sam chyba.

Ja mam w domu dwa alternatory Boscha, jeden 120A 06B903016P a drugi 140A 06B903016AB i oba maja rozstaw B=56mm

W etce jest info że ten Valeo 150A 06B903016AC w kwietniu 2007 roku został wycofany i zastąpił go 06D903016 wiec to powinny być zamienne alternatory.

Odczytałeś numer alternatora w Twoim aucie? Na pewno da się to zrobić lusterkiem tylko spokojnie i dużo światła tam trzeba mieć. Jak nie lusterkiem to może fotka komórka się uda i będzie widać numer? Jak nie przeczytasz co masz to nie będziesz pewny czego szukać.

Edytowane przez kdawid
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, kdawid napisał:

Dziwne z tym rozstawem śrub bo powinien być taki sam chyba.

Ja mam w domu dwa alternatory Boscha, jeden 120A 06B903016P a drugi 140A 06B903016AB i oba maja rozstaw B=56mm

W etce jest info że ten Valeo 150A 06B903016AC w kwietniu 2007 roku został wycofany i zastąpił go 06D903016 wiec to powinny być zamienne alternatory.

Odczytałeś numer alternatora w Twoim aucie? Na pewno da się to zrobić lusterkiem tylko spokojnie i dużo światła tam trzeba mieć. Jak nie lusterkiem to może fotka komórka się uda i będzie widać numer? Jak nie przeczytasz co masz to nie będziesz pewny czego szukać.

Teraz nie wiem czy człowiek nie wprowadził mnie w błąd...
Mam problem z odczytaniem tych numerów bo mam tam z tyłu węże od LPG i przeszkadzają, muszę zdemontować przepustnicę. No nic, dzięki za info i jak odczytam numery to dam znać co u mnie siedzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez odczytania numeru nic nie zdziałasz, musisz wiedzieć na 100% co siedzi u Ciebie i wtedy możesz się zastanawiać czy regenerujesz czy kupujesz na allegro i wymieniasz. Chyba że bierzesz też pod uwagę wymianę na 140A, tych jest pełno na allegro i można kupić prawie nówkę sztukę, ja kupiłem z 2015 roku Boscha 140A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, kdawid napisał:

Bez odczytania numeru nic nie zdziałasz, musisz wiedzieć na 100% co siedzi u Ciebie i wtedy możesz się zastanawiać czy regenerujesz czy kupujesz na allegro i wymieniasz. Chyba że bierzesz też pod uwagę wymianę na 140A, tych jest pełno na allegro i można kupić prawie nówkę sztukę, ja kupiłem z 2015 roku Boscha 140A.

Właśnie widzę, że bez odczytania numeru nic nie wskóram.

Masz numer 140A Boscha z rozstawem 56mm żebym zerknął na alle za tymi alternatorami? On pasuje P&P - wtyczki, kabel mocy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bosch 140A  ma nr 06B903016AB, on ma rozstaw 56 mm. Dziś go dostałem, kupiłem na Allegro i będę niedługo montował.
Mój obecny alternator Bosch ma nr 06B903016P i też ma rozstaw 56mm, wygląda identycznie jak ten który mam zakładać więc powinien pasować.

Nie wiem czy Bosch jest taki sam jak Valeo ale moim zdaniem powinny pasować, tam jest tylko jedna wtyczka i jeden kabel przykręcony śrubą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.05.2017 o 22:18, kdawid napisał:

Bosch 140A  ma nr 06B903016AB, on ma rozstaw 56 mm. Dziś go dostałem, kupiłem na Allegro i będę niedługo montował.
Mój obecny alternator Bosch ma nr 06B903016P i też ma rozstaw 56mm, wygląda identycznie jak ten który mam zakładać więc powinien pasować.

Nie wiem czy Bosch jest taki sam jak Valeo ale moim zdaniem powinny pasować, tam jest tylko jedna wtyczka i jeden kabel przykręcony śrubą.

Ale cyrk... odczytać udało się numer Valeo i jest to TG15C065 (numeru OE nie widać bo albo jest przysłonięty przewodem siłowym albo w ogóle go nie ma) - ma rozstaw 56mm  - a w/g katalogu Valeo wychodzą 2 rodzaje -

jeden Valeo nr kat 437468 -  Numer użytkowy & Numer OES: TG15C065 = Numery użytkowe: 2542687, 2543313, TG15C017, TG15C065 - rozstaw 70mm

drugi Valeo nr kat 439498 - Numer użytkowy & Numer OES: TG15C065 = Numery użytkowe: TG15C017, TG15C065 rozstaw - nie wiadomo jaki bo nie podają...

No i bądź tu mądry.... :facepalm:

 

EDIT2: Po demontażu przepustnicy, podpórki kolektora i odkręceniu przewodu mocy udało się odczytać numer OE tj: 06D903016, nr Valeo TG15C065, 150A, 14V, rozstaw śrub 56mm. Szukam więc takiego...

Edytowane przez countryFan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, countryFan napisał:

Szukam więc takiego...

Szukaj jak najnowszego, większe szanse że Ci posłuży dłużej. Nie wiem jak te Valeo ale alternatory boscha 140A są takie same w b7 jak i w nowszych modelach audi i VW więc można kupić np. roczny lub 2 letni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, kdawid napisał:

Szukaj jak najnowszego, większe szanse że Ci posłuży dłużej. Nie wiem jak te Valeo ale alternatory boscha 140A są takie same w b7 jak i w nowszych modelach audi i VW więc można kupić np. roczny lub 2 letni.

Poszedłem innym tropem, kupiłem najtańszy identyczny z moim od sprawdzonego sprzedawcy, jak przyjdzie to dam do zaprzyjaźnionej firmy regenerującej alternatory i rozruszniki żeby go przeglądnęli, wymienili co trzeba i podmienię go 1:1. Wiadomo, że części na pierwszy montaż są najtrwalsze, ale alternator to nie jest coś za czym warto się zabijać. W razie czego zostawię swój stary jako zapas do szybkiej regeneracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja mam inne zdanie na temat alternatora. Dla mnie to ważna część, awaria alternatora unieruchamia auto, w trasie daleko od domu to może być spory problem.
Jak poddasz swój nowy zakup  sprawdzeniu/regeneracji to na pewno będziesz pewny że jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...