Klima nie chłodzi
2 2

    19 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam mam problem, klima nie chłodzi wyskoczyły takie błedy, mogłby ktos pomóc 

    VAG-COM Version: Release 409.1-S

    Control Module Part Number: 8E0 820 043 AD
      Component and/or Version:   A4 Klimaautomat   1424
               Software Coding: 00000
                Work Shop Code: WSC 06335
    3 Faults Found:
    01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
            41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
    00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)
            30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
    01232 - A/C Compressor Regulator Valve (N280)
            30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Pierwsze dwa błędy są od klap nastawczych (silniczki regulacji klap) poszukaj temat o tym na forum.

    Trzeci błąd wygląda jak byś miał problem z wiązką idącą do zaworu sterującego kompresora klimatyzacji. Sprawdź czy gdzieś przewody idące do kompresora klimy pod maską nie są uszkodzone itp. Jeśli są OK to zostaje diagnostyka zaworu sterującego, zapewne jego wymiana na nowy (koszt zaworu ok 150 - 200 zł) podepnij jeszcze raz pod sterownik, skasuj błędy i zrób screena bloków pomiarowych 001, 002 i 010 na wyłączonej klimie (silnik nie pracuje) i na włączonej (silnika odpalony) z ustawieniem nawiewu na kratki w desce i na minimalną temperaturę LO i dmuchawa na maxa.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    16 minut temu, MaTeo85 napisał:

    Pierwsze dwa błędy są od klap nastawczych (silniczki regulacji klap) poszukaj temat o tym na forum.

    Trzeci błąd wygląda jak byś miał problem z wiązką idącą do zaworu sterującego kompresora klimatyzacji. Sprawdź czy gdzieś przewody idące do kompresora klimy pod maską nie są uszkodzone itp. Jeśli są OK to zostaje diagnostyka zaworu sterującego, zapewne jego wymiana na nowy (koszt zaworu ok 150 - 200 zł) podepnij jeszcze raz pod sterownik, skasuj błędy i zrób screena bloków pomiarowych 001, 002 i 010 na wyłączonej klimie (silnik nie pracuje) i na włączonej (silnika odpalony) z ustawieniem nawiewu na kratki w desce i na minimalną temperaturę LO i dmuchawa na maxa.

     

    audi.jpg

    audi 2.jpg

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    a jak skasujesz błędy to błąd 01232 pojawia się za chwile czy nie sprawdzałeś? skasuj błędy i sprawdź czy się pojawią, jeśli nie to wtedy odpal silnik i zrób jeszcze jednego screena na pracującym układzie.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    1 minutę temu, MaTeo85 napisał:

    a jak skasujesz błędy to błąd 01232 pojawia się za chwile czy nie sprawdzałeś? skasuj błędy i sprawdź czy się pojawią, jeśli nie to wtedy odpal silnik i zrób jeszcze jednego screena na pracującym układzie.

    Odrazu nie, po paru minutach, a te zdj są po skasowaniu błędów 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    to zdjęcie na pracy pokazuje w bloku 002 w pierwszym polu [4.0] to oznacza że w pamięci sterownika jest zapisany błąd który uniemożliwia załączenie klimatyzacji. chodzi o ten błąd związany z zaworem N280. Musisz sprawdzić wiązkę idącą do tego zaworu (jest on umieszczony bezpośrednio w kompresorze klimatyzacji). Sprawdź czy kable nie są gdzieś przerwane lub czy nie sa przetarte się nie dotykają czegoś co może powodować zwarcie itp. Jeśli wykluczysz przewody to do wymiany zostaje zawór (żeby go wymienić należy odessać czynnik z układu)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    1 minutę temu, MaTeo85 napisał:

    to zdjęcie na pracy pokazuje w bloku 002 w pierwszym polu [4.0] to oznacza że w pamięci sterownika jest zapisany błąd który uniemożliwia załączenie klimatyzacji. chodzi o ten błąd związany z zaworem N280. Musisz sprawdzić wiązkę idącą do tego zaworu (jest on umieszczony bezpośrednio w kompresorze klimatyzacji). Sprawdź czy kable nie są gdzieś przerwane lub czy nie sa przetarte się nie dotykają czegoś co może powodować zwarcie itp. Jeśli wykluczysz przewody to do wymiany zostaje zawór (żeby go wymienić należy odessać czynnik z układu)

    To spróbować jeszcze raz usunąć i zrobić zdj na odpalonym silniku?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Błąd pojawia się jednak odrazu po skasowaniu 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    poczekaj aż Ci silnik wystygnie żebyś mógł grzebać spokojnie obok niego i sprawdź te kable od zaworu jak pisałem wcześniej.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Teraz, MaTeo85 napisał:

    poczekaj aż Ci silnik wystygnie żebyś mógł grzebać spokojnie obok niego i sprawdź te kable od zaworu jak pisałem wcześniej.

    A gdzie znajduje się ten zawór?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    na kompresorze od klimatyzacji. wystaje z niego wtyczka albo idzie kawałek kabla i wtyczka będzie na górze kompresora. sprawdź cy nie zlana wodą czy styki nie zaśniedziały i czy kable całe.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Okej, sprawdzę i będę pisać zaraz

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Z jednego kabla zeszła izolacja a wtyczka wyglada jak na zdj

    IMG_1067.JPG

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    no to syf w niej i to spory, najlepiej kupić nowy wtyk i piny i zrobić na nowo a dla pewności jak masz IPA (izopropanol) to wypłukaj styki i sprawdź czy kompresor ruszy

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A w drugiej wtyczce tylko po jednej stronie wystaje taki jakby bolec, tak ma być?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    w drugiej? do zaworu w kompresorze idzie jedna wtyczka z dwoma pinami, z zaworu wystają piny męskie (muszą być oba) we wtyczce masz piny ale w wersji żeńskiej. Jeśli ułamany jest jeden pin w zaworze to raczej jest on do wymiany.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Tak jak u się skrzywiła czy cos takiego próbowałem zrobić zdj jak najwyraźniej się da

    IMG_1076.JPG

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    a czyli masz zawór z kablem i wtyczką na górze kompresora... tutaj jak najbardziej możesz naprawić ten pin jak się uda to wyprostuj a jak się złamie to zostaje wymiana na nowy. A najlepiej to kupić komplet wtyczka z gniazdem do tego piny i uszczelki i wymienić na nowe

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    Wyprostowałem pin i wszytski chodzi ale i tak zamówię nowa wtyczkę i pomyśleć ze gość chciał mnie naciągnąć na nowa sprężarkę , Wielkie dzięki za pomoc

    Edytowane przez sieemmkaa

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    2 2

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy