MaTeo85

Pasjonat
  • Zawartość

    563
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Komentarze sprzedającego

  • 1
  • 0
  • 0

Reputacja

24

O MaTeo85

    Informacje

    • Imię
      Mateusz
    • Lokalizacja
      Gdańsk

    Auto

    • Model
      A4 B6
    • Nadwozie
      Avant
    • Rocznik
      2004
    • Silnik
      2.0
    • Kod silnika
      ALT
    • Napęd
      FWD
    • Skrzynia
      Multitronic
    • Paliwo
      PB+LPG

    Ostatnie wizyty

    879 wyświetleń profilu
    1. MaTeo85

      A ja naczytałem się forum i mimo czytania kupiłem nie dość że ALT to jeszcze z Multitronikiem... I jestem zadowolony. Oczywiście silnik ma apetyt na olej ale w rozsądnych ilościach. Co do olejowego szalenstwa i miliona opini na forum do niedawna wlewałem do niego castrola 5W30 jak przewiduje producent i nie było problemów. Niemiec też wlewał castrola w ASO. Miałem okazję zmieniać uszczelkę pod pokrywą głowicy i mogę powiedzieć że silnik w środku wyglądał czysto i bez nagaru. Więc opinie o castrolu że zły i w ogóle wkładam między bajki. Owszem teraz mam motula ale tylko dlatego że 500m od domu mam hurtownie właśnie z olejami motula. Pod wpływem forum zmieniłem z 5W30 na 5W40 ale żadnej różnicy nie widzę więc przy kolejnej wymianie wracam do 5W30. Odma u mnie zmieniona na nową wraz z całą rurą dolotową powietrza bo to co zastałem było klejone taśmą. Dolot zarówno przed zmianą jak i po wymianie odmy suchy. Tan silnik zjada olej przedewszystkim poprzez przedmuchy na cylindrach oraz przez uszczelniacze zaworowe. O ile uszczelniacze należy po prostu wymienić na nowe to z pierscieniami jest gorzej bo tu ciała dał producent. Pierścienie się zapiekają od nadmiaru oleju, który gromadzi się powyżej pierscienia olejowego ponieważ jego budowa nie pozwala na odprowadzenie całego zbieranego oleju z gładzi cylindra. Pozostający olej przegrzewa się i w konsekwencji przypala tworząc nagar, który blokuje ruchomość pierścieni w rowkach pierścieniowych. Zablokowane pierścienie nie mają możliwości swobodnej pracy co powoduje ich nierówne zużywanie, to prowadzi do przedmuchów, a one do tego że niezebrany w całości olej z gładzi cylindra podczas ruchu tłoka w dół przepychany jest do przestrzeni nad tłokiem i jego spalanie wraz z dostarczonym do komory paliwem. Podczas spalania oleju powstaje bardzo dużo węglowodorów HC, które zapychają katalizator poprzez osadzanie się na elementach czynnych których zadaniem jest redukcja tlenków NOx i tym sposobem dolawamy olej a następnie wymieniamy katalizatory... Moim zdaniem rozwiązaniem z mechanicznego punktu widzenia jest dokonanie podczas remontu silnika odpowiednio dokładnych pomiarów nie tylko cylindrów ale i tłoków, jeśli pomiary wyeliminują tłoki to należy je wymienić na nowe. Do tego należało by przetoczyć rowek pierścienia olejowego tak aby dopasować pierścień o wiekszej wysokości(grubości) i dodatkowo wywiercić kilka otworów po obwodzie tłoka w miejscu rowka tego pierścienia tak aby umożliwić lepsze odprowadzenie oleju w kierunku misy olejowej ( któryś kolega pisał na forum że jego mechanik tak zrobił ale moim zdaniem tych otworów powinno być więcej) . Oczywiście trzeba otwarcie powiedzieć że jest to droga zabawa ale może ktoś z Was właśnie chce remontować zamiast zmieniać na inny czy to samochód czy silnik. Ja planuje swoim B6 jeździć do upadłego więc kto wie może z sentymentu kiedyś zrobie taki remont.
    2. Można też kiedyś porównać jak gra bose w różnych autach... bo dużo słabych opinii słyszałem ale ja ich nie potwierdzam. Oczywiscie każdy ma swoje preferencje odsłuchowe. Ja osobiscie nie lubię kiedy scena jest zapchana ciągnącym się basem i "zasłania" to resztę dźwięków, tutaj bose jest mocno na plus i mi bardzo pasuje:)
    3. Ja osobiscie mam bose i uważam ze zaden android nie da tego samego. Mam concerta2 wiec moglo by byc lepiej ale jak przesiadka na 2din to tylko rns... ale to moze kiedyś:) Co do gratów to też polecam kolegę @biggman wszystko dobrej jakości i bezproblemowo.
    4. MaTeo85

      To jak masz lampy z tego samego rocznika co auto w opisie to bedzie jak wyzej pisalem. Jak lampy przekładane to lepiej wyjac i sprawdzic bo moze byc niespodzianka.
    5. MaTeo85

      U Ciebie powinny być P21W. Najlepiej kup sobie i takie i takie bo w B7 zrobili zmianę ale u Ciebie wyglada na to ze P21W. Dla pewnosci wyciagnij lampe i zobacz oznaczenie jesli nie chcesz kupować w ciemno
    6. MaTeo85

      Tak racja. Sa 4. Pisałem z pamięci... grneralnie obie dolne wystarczy tylko poluzować zeby wysunąć lampę do przodu.
    7. MaTeo85

      Jak jest pomarańczowy klosz to biała żarówka jak biały to musi być pomarańczowa i to jest cała tajemnica. Aha lampa do wyjecia bo tam miejsca bardzo mało. Wyjecie lampy to 3 minuty roboty. Odkrecasz 3 srubki i po temacie. A dokladniej dwie z góry odkrecasz a trzecia z tyłu wystarczy poluzowac i bedziesz mogl wysunac lampe do przodu
    8. MaTeo85

      Jeśli instalacja ma juz kilka lat to nie do gazownika. Gdzieś w wiazce kabli pod maską jest zwarcie jakis przewód lub kilka jest poprzecieranych moze był jakis gryzoń i pogryzł i to powoduje masę błędów. Lokalizacja poprzecieranych przewodów jest najprostsza i najtańsza wiec od tego warto zacząć. Szukaj tez ewentualnych sladow po gryzoniach ktore naprowadzic mogą na miejsce gdzie przewody sa uszkodzone. Moze to tez byc zalany woda sterownik silnika... i pewnie jeszcze cos. Na dobry poczatek warto pooglądać te kable a moze akurat bedzie to to.
    9. MaTeo85

      Biore. Pw
    10. MaTeo85

      Większość błędów spowodowana zwarciem z masą. Poerwsze co jesli gaz świeżo zalozony i po tym pojawily sie bledy to gazownik gdzies uszkodzil wiazke lub zle sie wpiął w instalacje. Jak sie uporasz ze zwarciem instalacji wtedy kontrola bledow i szukanie co dalej w trawie piszczy.
    11. MaTeo85

      A błędami jakimis vcds wali? Może gdzieś zasniedziale styki lub ulamane kable po drodze ze wzmaka.
    12. MaTeo85

      Mnie to auto nie interesuje a juz najbardziej jego cena. Do tego skoro w ogłoszeniu kłamiesz z bezwypadkowością auta, to wolę unikać takich ofert. Ot moje zdanie. Ps. Sam dla siebie szukałem auta przez pół roku i widziałem niejedno bezwypadkowe albo bez żadnego wkładu... wsiadasz i jezdzisz. Szkoda że tak różowo widział to tylko sprzedający. Ps2. Mój post jest moją opinią dotyczącą ogłoszenia. Skoro zamieszczasz takie, musisz liczyć się z tym że kazdy może wyrazić swoje zdanie o Twojej ofercie.
    13. Jezeli chcesz zatrzeć kompresor to tak. Jeżeli nie to niestety ale nie. Najlepiej bezposrednio po odkryciu udać sie do serwisu klimy chyba ze kompresor juz dawno zatarty to mozna dalej jeździć:)
    14. MaTeo85

      Nie dość że to 2002 rocznik to w ogłoszeniu pisze 100% bezwypadkowy, a na forum że jednak była stłuczka w tył i z przodu jakiś lis. Za taką kasę jeszcze można by zrozumieć ostatni wypust z 2004 roku chociaż to i tak za dużo moim zdaniem.
    15. MaTeo85

      Piszą o połączeniu między sensorem a elektroniką abs. Poszukaj więc przy pompie absu może tam któryś przewód dostał w kość lub woda w kostce itp. Bardziej prawdopodobne niż uszkodzenie we wnetrzu kabiny chyba że przed awarią coś grzebałeś i gdzieś mogło się coś uszkodzić w wiążce