Skocz do zawartości

Damianex

Pasjonat
  • Postów

    27
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Damianex

Informacje

  • Imię
    Damian
  • Miasto
    Poznań

Auto

  • Model
    A4 B8
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2010
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    CAGA
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Multitronic
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Damianex

4

Reputacja

  1. Cześć, z racji iż wielokrotnie znalazłem pomoc na forum postanowiłem też podzielić się małym osiągnięciem, mianowicie wymianie diod LED z czerwonych na pomarańczowe + programowanie BCM2. 1. Najprostszy temat - programowanie BCM2. Na dzień dzisiejszy (31.05.23) NIE DA SIĘ PODŁĄCZYĆ do modułu BCM2 (jeśli dobrze pamiętam to moduł 46) za pomocą chińskiego vcds ani VCP. Próbowałem podłączyć się nawet oryginalnym vcds ale nie znalazłem security code do zmian wartości w blokach. Reasumując KONIECZNY jest oryginalny VCP (możliwe, że inny program też da radę ale ja sprawdziłem VCP). Na forum elektrody ładnie opisał problem i rozwiązanie : https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3579923.html 2.Po zmianie parametrów BCM2 konieczne jest wyprowadzenie dodatkowych pinów do lamp w błotnikach. Piny muszą być wyprowadzone z modułu BCM2, z czarnego złącza PIN1 (T17b) do pinu w prawej lampie w błotnik; oraz z brązowej kostki (T17a) PIN2 do lewej zewnętrznej lampy. W obu lampach wyciągnięte przewody idą do białych przewodów w lampach w błotniki. Przewody powinno puścić się tak jak idą fabrycznie wzdłuż wiązki, jednak ja to zrobiłem zdejmując plastik czarny osłaniający przez całą długość belkę bagażnika i puściłem przewody wewnątrz tej belki - da się. Tutaj linki gdzie są opisane przydatne info do tego punktu. -https://www.audi-club.ru/threads/usa-otkljuchenie-stopov-ot-povorotov-nuzhna-pomosch.521320/ -https://www.drive2.ru/l/602365522205480475/ 3. Kostki/ złącza - najpierw złącza w klapie - NIC TAM NIE RUSZAMY. Teraz kostki w lampach w błotnik. W USA kostki są na 4 piny, w UE są na 5 pinów. Piątym pinem po stronie auta jest przewód z BCM który musi spiąć się z białym przewodem od kierunkowskazów w lampie zewnętrznej. można zostawić kostki 4pin i przepiąć piny i jedna ścieżka będzie szła obok kostki - będzie działać. Jeśli ma być poprawnie koniecznie trzeba kupić kostki 5 pin ( ja kupiłem na wtyczkolandia.pl - 50zł) przydatne linki do pkt 3. -https://www.etka.com/tnrpics/AU/TKR/WEB-CON-000485.pdf -https://www.etka.com/tnrpics/AU/TKR/WEB-CON-000135.pdf -https://www.drive2.ru/l/602365522205480475/ 4. Najgorsze teraz - rozłożenie lamp. Osobiście podjąłem próbę rozklejenia lamp tak jak można rozkleić przednie, jednak występuje tam twardy klej i uszkodziłem klosz mimo opalarki, widziałem na allegro jakieś rozpuszczalniki do tego typu kleju ale nie wiem jak działają. Po przeszukaniu olx zobaczyłem że renomowane firmy najwyższej jakości itp tną obudowy lamp a później je sklejają ze sobą, tak też zrobiłem, potrzebny jest dremel bądź inna multiszlifierka oraz tarczka i pewna ręka - nie polecam robić tego w domu bo żona może nie być zadowolona z drobinek plastiku które będą wszędzie. Konieczny jest też kompresor pod ręką aby wydmuchać resztki plastikowych opiłków z lamp. 5. Diody LED - Osram LY-G6SP warto kupić około 75 diod na wszelki wypadek ( na wszystkie lampy w sedanie to chyba 68 diod potrzeba) więc zostanie kilka na zapas, diody mają 6 nóżek 6. W przypadku lamp w klapę konieczne jest rozkręcenie lamp za pomocą TORX zwykłego sześcioramiennego (niestety nie pamiętam numeru ale jest wszędzie dostępny ten torx) i następnie rozcięcie obudowy, warto ciąć obudowę jak najbliżej klosza, łatwiej wyjmie się płytki. Ważne info - ścieżka cięcia musi być minimum między kloszem a łbem śruby która trzyma płytkę. po wyjęciu płytki należy przalutować diody od kierunkowskazów i złożyć lampę. 7.Lampy w błotniki - jeśli chodzi o diody to wszystko wygląda tak samo jak w lampie w klapę. Różnica jest taka, że do rozkręcenia potrzebny jest TORX 5-cioramienny TS20 - ja znalazłem go na allegro - w marketach był brak. Po przelatowaniu diod konieczne jest rozdzielenie fizyczne kierunkowskazu i stopu. W oryginalnej lampie EU prawdopodobnie wlutowana jest gdzieś dioda która zmienia ścieżkę którą idzie napięcie i to wtedy działa. Jednak przy przeróbce USA->EU konieczne jest rozcięcie jednego przewodu który odpowiada właśnie za "+" do płytki z diodami STOP'u. Jest to przewód łączący kostkę szesciopinową z kostką trzypinową, Przerwać należy czarny przewód pierwszy od prawej (podczas pracy warto zaopatrzyć się w zasilacz 12v 1A i sprawdzać postęp prac i czy dobry przewód przecinamy). Przewód ktory wychodzi z głównej płytki warto zaizolować gdyż będzie w nim napięcie gdy włączymy kierunkowskaz, przewód który doprowadza napięcie na płytkę z diodami STOP trzeba wyprowadzić na zewnątrz lampy i jest to jeden z pinów w 5-cio pinowej wtyczce lampy. 8. Sklejanie ! użyłem jakiegoś kleju przewidzianego do ABS'u, zużyłem 1/4 tego pojemnika widocznego na zdjęciu. Ku mojemu zdziwieniu mimo świetnego klejenia jedna z lamp przeciekała i to zdrowo - okazało się ze puścił oryginalny twardy klej na jednej z lamp - prawdopodobnie od drgań multiszlifierki - po sklejeniu i radości warto palcami pozaciskać na łączenie obudowy z kloszem w miejscach GDZIE NIE BYŁO PRZEZ NAS CIĘTE i sprawdzić czy nic "nie trzeszczy". 9. Przed sklejeniem proponuje złożyć lampę ( bo i tak trzeba) i podłączyć do auta czy wszystko gra. 10. Udało się, jedziemy na przegląd.
  2. Muskel1 jak zwykle konkretne i pomocne odpowiedzi. co do pkt 4 - nie wiedziałem czy może blokować jakoś swobodny przepływ wody i silnik np by sie nie dogrzewał, ale jeśli nie przeszkadza to świetnie. ktoś poleci warsztat niedaleko poznania do zdjęcia CP ? pewnie będę to robił za jakieś pół roku jak złoże wszystkie graty. Na chwile obecną dzwoniłem do jednego warsztatu i dostałem cenę 350zł - czy to drogo jak za wykonanie takiej usługi ? 5.Jaka powinna być "normalna" cena za zdjęcie CP dla webasto ? 6.jeśli wystarczy mi progrgamowanie webasta w MMI to nie musze dokupować sterownika/odbiornika aby wszystko działało?
  3. Udało mi się kupić piec 4h0 265 105 A, kolejnym krokiem jest ochrona komponentu. I teraz mam klikną pytań. 1.Aby zdjąć CP wystarczy klon vcds? 2.CP można zdjąć oryginalnym VCP? 3.CP mozna zdjąć gdy urządzenie "leży na stole" czy musi być zamontowane w aucie? 4.po montażu do auta, bez zdjętego CP wiem że można zrobić test webasto, ale czy można bez problemu jeździć z takim webastem do czasu ewentualnej wizyty w serwisie w celu zdjęcia ochrony?
  4. Dobrze, na dniach dodam co po kolei robiłem. A na szybko jak ktoś potrzebuje to tu jest instrukcja pod linkiem Outline MIBWIKI.ONE Share your knowledge with fellow VAG-Heads to collectively build on the newest hacks or solutions.
  5. na chwile obecną wgrałem M.I.B., wykonałem konwersję tam zawartą na EU, wyszedłem z oprogramowania MHI2Q_US_AUG22_P3639 MU:0918, i przeszedłem bezpośrednio na MHI2Q_ER_AUG22_P5092 na końcu dostałem komunikat ze urządzenia Sdars oraz HD nie odpowiadają. mam język PL, komunikaty PL, VC jest w PL, region w aucie wyświetla się jako Europa, zegar ma czas letni i pokazuje poprawną datę i godzinę, działa CP bez problemu, w radiu stacje są PL. Nie zmieniałem na wyższe programowanie bo nie znalazłem pliku FW. na chwile obecną problem jaki mam to w VC pokazuje się prędkość km/h oraz MPH.
  6. posiadam a4 b9 2017 z MHI2Q USA, oprogramowanie MHI2Q_US_AUG_P3639 MU0918 mam zmieniony BCM2 na EU, mogę bezpiecznie wgrać wersję MHI2Q z niemieckiego forum w celu aktualizacji jednostki ? auto z VC, CP jeśli to ma znaczenie. Jeśli będę wgrywać to od której wersji zacząć ? będę chciał wgrać M.I.B. ale z tabeli widziałem ze moje oprogramowanie nie jest wspierane ?
  7. Damianex

    Fotele od B9 do B8

    elektronika cała działa, nie grzeją mi plecy w obu fotelach ale nie wiem czy grzały przed montażem w sumie. kanapa pasuje jak na powyższych zdjęciach, jedynie boczki muszą zostać od b8 i trzeba przełożyć na nich obicie.
  8. podjąłem się zmiany lamp USA na EU w b9 która do mnie przypłynęła. Wszystko jest zrozumiałe z tego co znalazłem w internecie i kodowanie i montaż, i tutaj na forum, mega duża ilość wiedzy i to konkretnej ! Jedynie nie znalazłem informacji jakie LED'y trzeba założyć w miejsce starych. Po pierwsze czy też na 6 nóżek czy może na 4 z jakiegoś powodu ? Lampy mam rozebrane, kostki zmienione, piny dołożone, Zostało mi zmienić ledy w lampach i programowanie VCDS/VCP. Czy ktoś z tu obecnych posiada, albo czy wrclaguna mógłbyś podzielić się informacją jakie to są diody bądź czy mógłbym od Ciebie kupić poprawne diody ? Dziwi mnie też fakt że kierunkowskaz USA ma 18 diod i 8 watt, a lampa EU ma 18 diod i 20watt.
  9. hej, zmarzłem trochę tej zimy, auto stoi na zewnątrz więc i ja postanowiłem założyć WEBASTO, stawiam na konstrukcję oryginalna. auto to 2.0 diesel 11.2010, vin:WAUZZZ8K1BA031100 zgodnie z tym co jest w pierwszym poście mogę założyć spokojnie pompkę 4H0265105A, ale to musi być dokładnie taka czy ma się zaczynać 4H0... A i pochodzić od a4 b8 ( żeby kupić od razu najlepiej całość) tutaj Szkita miał bardzo podbną sytuacje jak moją i użył pieca 8K0 265 081 AD sugerując że jest to ten sam co 4H0 265 105 E
  10. Damianex

    Fotele od B9 do B8

    tak, wczoraj odpiąłem kostkę od czujnika zapięcia pasa, u mnie jest po prostu walnięty mikrostyk w tej zapince od pasów bezpieczeństwa. Wszystko działa, błędów brak.
  11. Super, dzięki wielkie, czyli jak mam 2010 i szmaciane to muszę przy takich jednak zostać :/
  12. Dowiedziałeś się czegoś? Czemu porażka ? Kupiłem auto z dużą dziurą w nadkolu przednim i muszę wymienić w najbliższym czasie.
  13. prosty temat a nikt nie odpowiedział to odpowiem, z tego co szukałem to kanapa pasuje z sedana do avanta, nie pasuje z avanta do sedana Do avanta b8 pasuje kanapa z B9 ale pod kanapą tył zostaje przewężenie, trochę ciasno wchodzi ale wchodzi. Oparcie wchodzi bez problemu. Problemem są boczki tylnej kanapy. Trzeba na boczki z B8 nałożyć materiał z boczków B9. i wszystko będzie grało. - A4 B8 2010 avant Do avanta pasuje kanapa z A5 sportback, i jest duża szansa że do sedana też podejdzie
  14. jasne, że myślałem, koło pewnie 18" wpadnie, ale jak te opony dokończę, bo mam tutaj świetne i dość nowe. Jeśli chodzi o zawias, to jednak odpuszczam, dwa poprzednie auta miałem niższe, wygląda to świetnie, i super się drogi trzyma na zakrętach, ale użytkowo wyższe auto dużo wygodniejsze. A teraz już widze że na tym co jest autko ładnie się trzyma w zakrętach, a i tak mając automat jeżdżę dużo delikatniej niż w poprzednim-manualu, przynajmniej takie mam odczucia,
×
×
  • Dodaj nową pozycję...