Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie chce normalnie zapalić


jkr80

Rekomendowane odpowiedzi

 

Witam

 

Przejrzałem kilka podobnych problemów ale odpowiedzi do nich nie znalazłem

 

AUTO: Audi 1.6 ADP + LPG BRC SQ24

 

 

Problem:

 

Auto bardzo ciężko odpala za 4, 5 razem niezależnie od temperatury - zwykle najpierw pracuje tak jakby na 1,2 garki później jak zaskosczy wchodzi od razu na 1800-2000RPM z czasem sie to stabilizuje. Auto jeździ normalnie czy to na benzynie czy lpg - problemu z mocą nie ma. Falowanie na biegu jalowym ale nie częste (z dużą częstością). Jak już silnik podniesie obroty to chwilę je trzyma.

 

Kilka dni wcześniej zauważyłem że przy pojemności ok 1/2 zbiornika paliwa na dystansie ok 80 km paliwomierz zszedł prawie do 0 i zaświecił sie komornik. Auto zostawione na noc. Na drugi dzien paliwomierz wskazuje ok t.j. 1/2 zbiornika ale sytuacja powtarza się. Po 2-4 razach problem znika. Czy można oba w/w problemy połaczyć?

 

Przeprowadzo:

 

1. sprawdzanie blędów - nie ma

2. porównanie temperatury (VAG) - tej z tablicy i z ECU - wynik pozytywny

3. sprawdzenie rezystancji czujnika temp. w temp otoczenia - ok 25 st.C - 1 para pinów ok 750 om 2par pinów ok 1620 om - wydaje się że wartości ok

4. sprawdzenie czystości przepustnicy i adaptacja

5. sprawdzenie wtryskiwaczy - rezystancje po 15,5 om, rozpylają - brak wycieków - sekwencja wtrysków ok - odpinanie poszczególnych wtryskiwaczy powoduje pracę na trzech cylindrach - nie ma rożnic

6. podmieniony regulator ciśnienia na listwie wtryskowej

7. świece maja ok 35kkm

8. nie widać przebić na kablach WN

9. elementy rozdzielacza zapłonu - ok

10 Paliwo w baku jest

11. Przepływomierz czy to odłączony czy nie odłączony rożnic na biegu jałowym nie ma

 

 

Proszę o pomoc w diagnozie tudzież podpowiedzi co jeszcze sprawdzić.

 

Pozdrawiam

J.

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może napisze ktoś co jeszcze można sprawdzić albo co sprawdzić ponownie

dziś wymyłem jeszcze raz przepustnicę (i zregenerowałem jej potencjometry) - nic to nie dało

zauważyłem że dziś na zimnym silniku jak w końcu odpalił na 1-3 garków (nie wiem na ile ale na pewno nie na 4) dało się słyszeć wystrzały

wgląda to tak , że na ciepłym silniku jednak lepiej pali ale zaraz po zgaszeniu. jak dłużej postoi to też problemy

 

Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dziś lub jutro spróbuję zmierzyć i dam znać. Co ewentualnie posprawdzac u mechanika który ma sprzęt ale nie jest za dobry w diagnostyce?

Pozdrawiam
J.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz jak ze swiecami jest moze tez one juz sa wyeksloatowane daletego ci tak ciezko lapie i tak jak mowisz pracuje na 2 garkach

u mnie mechanior stwierdzil ze pracuje na 3 garach i kazalem mu wymienic odrazu wszystkie tobie tez to radze bo jak kazda bedzie z innej pary butow to mozesz miec problemy pozniej

male dziadostwo koszt jakies 100-140 zl a silnik o wiele lepiej pracuje no i moze bd lapac ci odrazu na wszystkie gary

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o świecach ale ich zużycie objawiało by się bardziej przerywaniem pracy silnika - jak wytłumaczyć podnoszenie obrotów biegu jałowego na np 2000 i utrzymywanie ich?

Pozdrawiam
J.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a sprawdziles czy dolot masz dokladnie zalozony na przepustnice ? bo ja tez mialem kiedys taka sytacje ze mialem strzaly w silniku co sie okazalo mialem nie do konca naciagniety dolot i z tad bylo slychac takowe strzaly bo zasysal zbyt duzo lewego powietrza (nie przez filtr)

 

a z instalacja lpg wszystko wporzadku ? nic nie ma nie pokojacego w tym ?

Edytowane przez BlackHazelAudi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej no więc

 

ciśnienia paliwa jeszcze nie zmierzyłem bo nie mam dostępu do mechanika na szybko (sam wszystko robię przy aucie to i mechaników nie znam) wymieniłem filtr benzyny miał 200kkm ale wymiana nic nie dała;

jeżeli chodzi o lpg to sprawdziłem że nie ma nieszczelności i zjawiska zalewania dolotu gazem

dolot sprawdzę jutro

Dziś natomiast na benzynie w południe odpalił od pierwszego strzału i wszedł od razu na 3000RPM a wieczorem nie chciał odpalić w ogóle ewentualnie pracował na obrotach ok 200-400RPM  - coraz bardziej mi się wydaje że usterka leży po stronie układu zasilania benzyną gdyż na gazie auto normalnie jeździ a cyrk z odpalaniem jest tylko na benzynie - chociaż podwyższone (ok 2000RPM) na biegu jałowym występują i na gazie.

Generalnie mam w planie sprawdzenie pompy paliwa

W linku film jak pracują wtryski:  https://drive.google.com/file/d/0B_T2BSF0f2IXak43YnBERTI3eEk/view?usp=sharing

Proszę dajcie znać jeśli link nie działa. Czy tak powinny pracować wtryskiwacze?

Edytowane przez jkr80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc:

 

Pompa paliwa sprawdzona - podaje sprawnie paliwo aż do samej listwy wtryskowej - przepompowała w sumie z 15 l benzyny

Wtryskiwacze pod ciśnieniem nie puszczają paliwa

Napięcia na złączu pompy przy spięciu na krótko zasilania - ok 12V

przekaźnik sprawdzony - ok

przepustnica - rezystancje ok

Zacząłem przeglądać układ zapłonowy

świece 3 czarne 1 szara

Cewka ok - rezystancje ok,

na zaciskach rozdzielacza zapłonu (czujnik halla) przy włączonym zapłonie 1-2   - 12V

na zaciskach 1- 3 napięcie 4,95V

 

Edytowane przez jkr80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Takie cyrki moze tez robic tps w przepustnicy.O ile jest wytarta sciezka ..Rozumiem że pompa daje 4 bary po przygazowaniu?/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej nie  miałem jak sprawdzić tego ciśnienia. Ale teraz jest tak, że auto w ogóle nie chce zapalić. Przesiedziałem cały długi weekend nad tym autem i mam go już dość. Skończyły mi się pomysły.

Sprawdziłem dodatkowo:

Iskrę na każdej świecy z osobna

Wymieniłem całą benzynę z baku na nową - jakaś czarna była - myślałem że zatankowałem może przez pomyłkę ON

Niektórzy mi radzą abym sprawdził rozrząd ale jak jeździł ostatnio na gazie ok tylko na benzynie były problemy to nie wydaje mi się aby to był rozrząd.

A te wtryskiwacze z linku podanego wyżej to dobrze rozpylają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień świecę na pełny komplet być może napięcie źle przekazuje to raz dwa

Silnik jest suchy dookola ? Czy gdzieś masz zapocony bardziej ? Może ci siadł jeden gar

Nie chce cie straszyć ale obejrzyj silnik do okoła jak tylko ci pozwala dostęp

 

Aha i sprawdź po wymianie świec waga czy żadnych błędów ci nie walnie

Daj znać co i jak trzymaj się ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece wymieniane były ze 30kkm temu. Jak by padł 1 gar to na pozostałych 3 powinien ruszyć. A on od soboty milczy. Planuję zaprowadzić go do mechanika.

Pozdrawiam
J.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a kreci rozrusznik jeszcze ?

ja mialem ostatnio czyszczenie baku paliwa bo ktos kiedys ON wlal i jakis szlam byl i przez to zatarła sie pompa paliwa moze nie wyczysciles pompy i jakas reszte miala tego co w baku i umarl

sprobuj go odpalic na Lpg (awaryjnie ) jezeli to nic nie da MECHANIK czeka :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W brc sq 24 nie ma trybu awaryjnego aby odpalić na LPG. Przy wymianie paliwa przepłukałem cały układ paliwowy łącznie z powrotem do baku-nic to nie pomogło. Rozrusznik jeszcze kręci, aku cały czas podładowuję.

Pozdrawiam
J.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A rozrząd ok ? Bo to ostatnia myśl jaka mi przyszła do głowy może odmówił ci posłuszeństwa albo co najgorsze pasek się urwał :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek jest cały i dobrze napięty. Myślałem o rozrządzie ale uważam że nie byłoby wtedy poprawnej pracy na LPG. Sprawdzałem wczoraj jeszcze przepływomierz i nie wiem czy tu czegoś nie ma bo w procedurze diagnostyczne jest że lampka kontrolna powinna świecić podczas rozruchu a nie świeciła.

Pozdrawiam
J.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaję że czujnik temperatury cieczy chłodzącej jest padnięty, błędne dane wysyła do komputera i komputer później złą dawkę paliwa dobiera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury był sprawdzany na vagu, multimetrem i dodatkowo był podmieniony - efektów nie było żadnych.

Pozdrawiam
J.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciągle mi nie daje spokoju to że mówisz że nie masz wgl przycisku do gazu

To w jaki sposób przelaczasz z gazu na beznyne nie mów mi że automatycznie to trochę dziwne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...