premiero 0 Opublikowano 11 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2017 (edytowane) Pozwoliłem sobie wrzucić do tego działu, ponieważ pacjent to Seat Exeo ST 2.0 TSI 2009 z silnikiem o kodzie BWE, czyli to samo co A4 B7. Od kilku dni (być może dłużej, nie wiem, bo auto na tyle dobrze wyciszone, że w środku przy włączonym radiu tego nie słychać) słyszę dziwny pisk. Po odpaleniu silnika jest cisza, dopiero jak auto nabierze temperatury, to ten pisk pojawia się TYLKO na wolnych obrotach. Jak dodaję gazu od razu znika, ale jak tylko zaczynają obroty spadać (nie ma obciążenia) to pisk powraca. Auto nie bierze oleju (dolewam z litra na rok), chodzi równo, moc jest, błędów w sterowniku nie ma. Przeglądałem podobne wątki i z opisu pasuje mi do zaworu PCV, ale nigdzie nie znalazłem filmiku z wydawanymi dźwiękami. Dźwięk dość ciężko namierzyć, ale jakby bardziej z przodu w okolicy alternatora. Zamieszczam link do mojego filmiku z tym dźwiękiem, gdzie jeszcze słychać to w miarę umiarkowanie (pojawia się i znika), ale na chwilę obecną na wolnych słychać to w sposób ciągły. https://goo.gl/photos/uzKQMmrwQvt5mjFD9 Podpowiedzcie proszę, czy to PCV i ewentualnie jak mam to sprawdzić, czy może to coś innego? Edytowane 11 Czerwca 2017 przez premiero Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
premiero 0 Opublikowano 12 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2017 A może to jednak pompa wody? Odrzuciłem ją z początku, ponieważ wymieniona była niecałe 20 tys kilometrów temu, ale jak się zastanowić, zaczyna piszczeć jak się rozgrzeje, to by pasowało? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
premiero 0 Opublikowano 13 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2017 Jednak zawór PCV. Ściągnąłem rurkę i zatkałem wlot, piszczenie ustało. Po wyciągnięciu bagnetu olejowego ssie powietrze jak cholera. Tydzień oczekiwania na zawór :(. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Animal 15 Opublikowano 16 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2017 A nie lepiej było wyrzucić ten zawór w ogóle a w jego miejsce wrzucić OCT? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
premiero 0 Opublikowano 16 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2017 Co ci mam powiedzieć? Gdybym tak uważał, pewnie bym nie kupował nowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Animal 15 Opublikowano 19 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2017 No wiadomo Oby tylko nowy zawór już nie sprawiał problemów i posłużył jak najdłużej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
premiero 0 Opublikowano 19 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2017 Mój był z końcówką C, teraz zastąpiony będzie z końcówką R. Również mam nadzieję, że to poprawiona wersja, która nie będzie sprawiać więcej problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
premiero 0 Opublikowano 21 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2017 Kurcze panowie, bo mam wątpliwości. Po wymianie zaworu piszczenie ustało, obroty na biegu jałowym idealnie się wyrównały, niby wszystko jest w idealnym porządku, ale... czy to normalne, że w bloku jest takie podciśnienie? Jak wyjmę bagnet na włączonym silniku, to zaczyna strasznie ssać powietrze i silnik wariuje. Czytałem kilka wątków na forum i pojawiło się coś takiego jak ezektor. Co to jest, czy występuje w BWE i w którym miejscu znaleźć? Podejrzewam że uszkodzenie zaworu PCV wynika właśnie z tego podciśnienia i jeśli jego nie wyeliminuję, to problem niedługo się powtórzy. Abstrahując od meritum, czy takie podciśnienie ma jakiś negatywny wpływ na silnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się