Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nieszczelność przy szybie czołowej


Krzysztof1991

Rekomendowane odpowiedzi

Witam drodzy forumowicze,

Zauważyłem dzisiaj wilgotną podsufitkę w okolicy lewej osłony słonecznej. Po szybkim demontażu tapicerki słupka B i części podsufitki dostrzegłem dwie niepokojące rzeczy.

1) złe zamontowanie szyby czołowej (która nie jest oryginalna) na wysokości połowy słupka A. Szyba oddzieliła się od spoiny w tym miejscu (dolega do niej, jednak po naciśnięciu palcem widać że nie jest z nią związana)

2) Gorsza sprawa. Odprysk tuż nad szybą który jest już od dawna do tego stopnia zgnił, że najprawdopodobniej woda przy dużym deszczu przedostaje się przez skorodowaną blachę. Szyba w tym miejscu jest przyklejona dobrze.  W załączniku przesyłam zdjęcie na którym jest widoczne to miejsce z zewnątrz.

Przeciek  jest minimalny (na razie) jednak wiem że będzie się powiekszał.  Dodam jeszcze że dach i słupek nie był nigdy wcześniej naprawiany blacharsko ani lakierniczo.

Moje pytanie dotyczy tego czy jest możliwość dokonania naprawy blacharskiej na tyle dobrze, by była możliwośc dokładnego montażu szyby i by rdza nie powróciła w to miejsce (przynajmniej przez kilka lat)

Czy moze jest to walka z wiatrakami (w tym sensie że trudno będzie zrobić to dobrze). 

// Pozdrawiam, Krzysztof M.

 

20170701_155753.jpg

Edytowane przez Krzysztof1991
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że jest możliwa, wycinasz szybę i wycinasz całą rdzę (wszystkie ogniska rdzy). Kawałki bądź kawałek blachy profilujesz lub reperaturke i wspawujesz polautomatem (spawy ciągną więc zaciski mile widziane) . Oczyszczasz spawy, poprawiasz blacharke, konserwacja od wewnątrz i malujesz. Po dokładnej naprawie masz pewność że nie wyjdzie ruda. Kiedyś znajomemu na masce po oczyszczeniu Alu szpachel trzymał kilka lat, ale szpachel siada i może peknąć

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź :) sam tego nie zrobię, ale nie miałem pewności czy jest to do zrobienia na tyle dobrze, by przede wszystkim nie ciekło, dobrze trzymało szybę i nie gniło. Pozostaje tylko znaleźć dobrego blacharza/ lakiernika który tego nie spartaczy.

Jeśli macie może jakieś sprawdzone miejsca między Poznaniem a Bydgoszczą (najlepiej w okolicach Wągrowca) to poproszę o namiary :)

A może ktoś z Was miał do czynienia z podobną sprawą i podzieli się jakimiś spostrzeżeniami co do całego tego przedsięwzięcia ?

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...