Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błędy 00561, 00771 - szarpanie, przygasanie - Audi A4 1.8 KAT


raiden25

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z szarpaniem auta Audi A4 B5 1.8KAT 1997 . Błąd 00561 jest dość znany ale mam jeszcze jeden 00771. Historia ostatnia auta wygląda tak że auto gasło, falowały obroty - błąd Lambdy i czujnika G62. Wymieniony czujnik oraz rozrusznik bo już był zużyty i ciężko było go odpalić.

Wszystko było dobrze przez chwile. Nagle auto zaczęło szarpać tak jak bym wrzucił za wysoki bieg przy zbyt małej prędkości. Dodatkowo okazało sie że rozpadł się katalizator. W dodatku co i raz zapali mi się kontrolka oleju w silniku pomimo że był niedawno wymieniany i nawet dolewany. Czy katalizator może mieć wpływ na duszenie się auta? Przy wymianie rozrusznika wymienione mi świece więc raczej są nowe.

00561 - Mixture Adaptation - 15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached

00771 - Fuel Level Sensor (G) - 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

 

Wiem że z pierwszym błędem może być powiązana poniższa lista problemów:

Niska jakość paliwa - raczej wątpie bo mam tak od dłuższego czasu a tankuje na różnych stacjach.
Niskie ciśnienie paliwa
przepływomierz - nie wiem jak sie go adaptuje, mam vcdsa jak by coś
Niesczelności układu dolotowego / lewe powietrze /
Wypadanie zapłonów
MAP - nie wiem co to :)
MAF - jak wyżej
Sonda Lambda - ale na razie nie ma jej błędu
Wtryskiwacz/e - elektryk to jest w stanie sprawdzić?
Nadmierny poziom oleju - zapala sie kontrolka oleju czasem ale raczej poziom jest okej choć fakt ciężko na tym bagnecie przy czystym oleju sprawdzić poziom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, raiden25 napisał:

Czy katalizator może mieć wpływ na duszenie się auta?

tak.

 

3 godziny temu, raiden25 napisał:

mam jeszcze jeden 00771

w opisie jest że to czujnik poziomu paliwa. Może być jakieś zwarcie, neisprawność. Blad intermittent, skasowac i jezdzić chyba ze wraca to sie przejmowac.
 

3 godziny temu, raiden25 napisał:

MAP - nie wiem co to :)

https://www.autocentrum.pl/motoslownik/map-manifold-absolute-pressure-sensor/
U Ciebie raczej nie ma czujnika odpowiedzialnego za pomiar MAP

3 godziny temu, raiden25 napisał:

MAF - jak wyżej

 

MAF to to co zmierzy Przepłwywomierz czyli Mass Air Flow Sensor. Tego sie nie adaptuje.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki. Jak zadaptować przepustnice VAGiem?

Od czego zacząć naprawy? Elektryk? Wymiana katalizatora?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam że wczoraj auto zaczęło nawet lekko "strzelać". W dniu dzisiejszym wymieniony został katalizator jednak tylko po to aby nie rzęziło, nie była to raczej przyczyna problemu.

Wziąłem się za wymiany przepustnicy ale natknąłem się na płyn chłodniczy w wężu i w samej przepustnicy który sika na maksa. Auto rozkręcony a ja nie wiem co dalej robić.

 

Zdjecie przepustnicy.

0ee07df2bdf4669705047e3daef8e239.jpg

 

Oraz zdjecie przwodu w którym jest płyn chłodzący.

c806675f414afd98ca2ec5ab285985c6.jpg

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś kiedyś widziałem, że to auto ma chyba chłodzoną przepustnicę. Jeśli wcześniej jeździłeś płyn się nagrzał i zrobiło się ciśnienie to nie dziw się że go wywaliło. Najpierw należało odkręcic korek na zbiorniku wyrównawczym.
Są na necie instrukcje adaptacji przepustnicy, generalnie powinna też zaadaptować się sama po przejechaniu kilku-kilkunastu km. Są dwie opcje adaptacje bodaj jedna dla przepustnic na linkę jedna dla elektronicznych. Na pewno znajdziesz.
Naprawy rozpocząć od szukania nieszczelności dolotu i wydechu. Diagnostyki przepływomierza i sondy czytaj logi dynamiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyściłem przepustnice nie wyciągając jej, myśle ze była okej na tyle ze auto chociaż na razie nie powinno mieć z tym problemu. Niestety przy rozkręcaniu pod auto spadła uszczelka, która zauważyłem dopiero po złożeniu... zatem jutro czeka mnie od nowa rozkręcanie tego :/ tak jak przejechałem się teraz to jest praktycznie bez zmian. Obroty są w miarę okej jedynie szarpanie, głównie przy ruszaniu i przy mniejszych prędkościach. Sporadycznie ale pojawiają się tez od wczoraj małe strzelania. Dźwięk wydobywa się z okolic silnika a nie wydechu, przy przyspieszaniu ale raczej na biegu 2-3.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wyskakują Cię missfire? wypadania zapłonów? jak zrobisz przepustnicę to zrób logi, sprawdź błędy itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt zapomniałem skasować błędy :) zrobię to jutro po wsadzeniu tej uszczelki od przepustnicy.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie logi zrobić dokładnie aby to sprawdzić? Aha i czy to maja być dynamiczne logi? Z tego co pamietam, dynamiczne wykonuje się na 3-4 biegu do odcinki?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaki masz dokładnie kod silnika. Zrób najpierw króciutki statyczne co by dynamicznych na darmo nie robić 002,003,004, 007,008,009,010, 033,032,034 15,16,20.
Tak, dynamicznne robi się na 3 lub 4tym biegu od 1500 do odcinki (no powiedzmy zaraz przed) z butem do oporu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaki masz dokładnie kod silnika. Zrób najpierw króciutki statyczne co by dynamicznych na darmo nie robić 002,003,004, 007,008,009,010, 033,032,034 15,16,20.
Tak, dynamicznne robi się na 3 lub 4tym biegu od 1500 do odcinki (no powiedzmy zaraz przed) z butem do oporu.


Dziś auto poszło do elektryka. Powiedział ze ewidentnie chodzi na 3 cylindrach. Ze raczej przewody. Zobaczymy czy sobie poradzi.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko jeszcze o ustawienie przepustnicy.

 

Poniżej zamieszczam filmik z YT. Dobrze jest to zrobić bez dolotu podczepionego aby sprawdzić czy wszystko zadziałało? Ja u siebie po pierwszym rozłożeniu i złożeniu nie słyszałem żadnego cykniecia. No i on to robi na zgaszonym silniku, przekręca jak mniemam tylko kluczyk?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem pytania. I nie wydaje mi się żeby tak miała działać adaptacja przepustnicy.
http://www.vcds.pl/index.php?mod=site&id=9


Pytanie było czy można robić adaptacje bez tej rury plastikowej od powietrza jak zrobił ten koleś na filmiku. Wiem ze można robić programem albo tak jak ten człowiek na filmiku.
W przypadku programu tam jest opis chyba 3 rodzajów przepustnic a ja nie mam pojecia jaka mam.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze słyszę żeby ktoś adaptowal przepustnice przekrecajac kluczyk. Podałem Ci jak zrobić adaptacje w linku. Są dwa rodzaje przepustnicy: elektroniczna i na linke. Chyba nie problem otworzyć maske i zobaczyc czy jest linka czy nie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok auto wróciło od elektryka. Na szczęście okazało się ze to dwa przewody elektryczne nawaliła. Niby są dość świeże, firmy NGK ale jednak nie działają jak należy. W takim razie chwilowo problem rozwiązany :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...