Haveaudia4b5 Opublikowano 27 Lipca 2017 Opublikowano 27 Lipca 2017 (edytowane) Witam, mam Audi A4 B5, po wypadku (zblokowane koła, niesprawnym ABS) koła tak mocno skręciły że aż nadkola* się nadtopiły. Po naprawie, przy prędkościach ~60km/h lub ~85km/h wyje mi coś spod komory silnika na środku. Myślałem że to łożysko, sprawdzili mi wszystkie 4 koła rozpędzając je silnikiem elektrycznym na podniesionym aucie i czy nie dochodzi hałas, wyszło, że niby lewe koło przód (od skrzyni chyba bardziej wyło niż od koła). Wymieniłem łożysko i nic dalej szumi, jest jeszcze jakaś opcja że to może być skrzynia lub łożysko na skrzyni. Hałas przyrównałbym do metalicznego obracania i w pewnym momencie stuku, tak jakby się jechało pociągiem po torach nie spawanych. Silnik obroty 1k-6k i nic nie wyje, auto podniosłem przód rozpędziłem koła z silnika, i też nic nie słychać, tylko jak obciążone zawieszenie. Moje pytanie czy ktoś miał coś podobnego i czy w skrzyni ten przegub (czy pół oś, co napędza koło, czy jak to tam się zwie) ma jakieś łożysko które mogło się zepsuć? Jak tak to czy trudno to naprawić? Edytowane 11 Sierpnia 2017 przez Haveaudia4b5
Haveaudia4b5 Opublikowano 4 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 4 Sierpnia 2017 (edytowane) Odśwież. Taki dźwięk FILMIK wydaje skrzynia przy obracaniu ręcznie kołem na luzie na podniesionym przodzie, czy tak powinny pracować normalne łożyska czy może to one są winne hałasowi? Teraz przy jeździe(60-90km/h) hałasuje jakbym na sworzniach jechał taki dźwięk walcowania, trudno opisać. [EDIT 06.08.17] Ktoś może się wypowiedzieć, czy przy prędkości np. 60km/h na biegu jak i na luzie "hałasuje coś prawdopodobnie w skrzyni" czy to może być łożysko oporowe? "to pewnie łozysko oporowe,ak by sie skrzynia sypała dzwiek był by cały czas,,, nasiłą by sie podczas przyspieszania" Edytowane 6 Sierpnia 2017 przez Haveaudia4b5
Haveaudia4b5 Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2017 (edytowane) Witam, teraz chciałem wyjąć skrzynie biegów, krok po kroku tak jak robił Pan tutaj <<(KOPIUJ I WKLEJ W NOWEJ KARCIE) http://forum-mechanika.pl/threads/demontaż-skrzyni-biegów-w-audi-a4-b5-1-6-tutorial.3186/ >> , aby sprawdzić łożysko oporowe, ale natrafiłem na problem, w którym trzeba okręcić drążek, tam "arni_poznań" ma M10, a ja mam imbus (czerwone kółko) 8mm, ledwo wchodzi bit, grzechotka już nie daje rady, próbowałem użyć klucza płaskiego na bit, ale nawet nie drgnie, a bić młotkiem nie chce żeby nie uszkodzić gniazda. Czy jest jakiś inny sposób, żeby wyciągnąć ten drążek, bo to początek roboty a jak togo nie odepnę to reszty nie ma sensu. Ogólnie mało informacji o demontażu skrzyni biegów jest na internecie. https://drive.google.com/open?id=0B-Sg8EnnVIUYX1FoTzNNcXJwcUU https://drive.google.com/open?id=0B-Sg8EnnVIUYUmlIcDV4UUpBS1k PS "arni_poznań" miał dokręcany katalizator a ja mam spawany, co uniemożliwia jego demontaż; tutaj V np. zdjęcia wywaliło " " Edytowane 20 Sierpnia 2017 przez Haveaudia4b5
Haveaudia4b5 Opublikowano 27 Września 2017 Autor Opublikowano 27 Września 2017 Instrukcja "http://workshop-manuals.com/audi/a4_mk1/power_transmission/5-speed_manual_gearbox_01a_(4wd)/gearbox_mechanicsoperation_constructiondiff./servicing_shift_mechanism/removing_and_installing_short-travel_shift_mechanism/"
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się