Shiksu93 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Witam Was. Zakładam osobny temat, gdyż pilnie potrzebuję pomocy a chyba ten dział jest najbardziej odpowiedni. Otóż po kupieniu A4-ki borykam się z problemem prawego tylnego koła. Otóż przy skręcaniu w lewo prawa opona zaczyna obcierać o talerzyk amortyzatora. Byłem u dwóch mechaników, jeden stwierdził że do wymiany opony bądź felgi krzywe, a drugi kazał wymienić amortyzatory z tyłu bo są do wyrzucenia. Zrobiłem jak radził drugi mechanik, lecz problem nie zniknął a mechanik naciąga mnie na jakieś specjalistyczne mierzenie itp. Oczywiście gdzie to zrobić to już "On nie wie". Wszystkie felgi równe, opony te same. Sytuacja tylko w tym jednym kole. Załączam foto z różnicą pomiędzy lewą, a prawą stroną. - Felgi 17" / 7,5J / ET45 - Opony Michelin Pilot Alpin 17" 225/50
smky95 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Gumy belki sprawdzone? Mam tak samo, drugim efektem zużytych gum jest "wibracja" belki na kostce i dziurach. A to ze obciera z jednej strony to nierówno przykręcona belka, na 4 audi u mnie to 4 auta maja ten problem gdzie z jednej strony mocniej wystaje (2-4mm)Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Shiksu93 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2017 (edytowane) 9 minut temu, smky95 napisał: Gumy belki sprawdzone? Mam tak samo, drugim efektem zużytych gum jest "wibracja" belki na kostce i dziurach. A to ze obciera z jednej strony to nierówno przykręcona belka, na 4 audi u mnie to 4 auta maja ten problem gdzie z jednej strony mocniej wystaje (2-4mm) Jak sprawdzałem sam osobiście łapą tuleje belki to prawa wydawała się w gorszym stanie niż lewa, ale znajomy stwierdził że są ok, choć moim zdaniem są do wymiany. Ale to uważasz że wymiana tulei załatwi sprawę czy jak? Edytowane 18 Sierpnia 2017 przez Shiksu93
smky95 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 100% pewności ci nie dam, ale nie tylko ja mam problem "pływająca" belka u nas a belke trzymają tylko tuleje. Sam przymierzam się do wymiany, ale ja będę pakować poli [emoji41]Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Shiksu93 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Czyli to jeden z typowych objawów zużytych tulei tak? Te koło tak się wtedy chowa jak na zdjęciu?
smky95 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Czyli to jeden z typowych objawów zużytych tulei tak? Te koło tak się wtedy chowa jak na zdjęciu? Spróbuj wymienić, duży koszt to nie jest a o tulejach mało kto pamięta. Przy wymianie możesz poluzować mocowania tulejek i spróbować wyprostować belke z autem, jak nie pomoże to szukać przyczyny w krzywej belceWysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Shiksu93 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2017 (edytowane) 12 minut temu, smky95 napisał: Spróbuj wymienić, duży koszt to nie jest a o tulejach mało kto pamięta. Przy wymianie możesz poluzować mocowania tulejek i spróbować wyprostować belke z autem, jak nie pomoże to szukać przyczyny w krzywej belce Duży niby nie, ale ja sam tego nie wymienię więc muszę płacić za mechanika, a każdy z nas wie jak to teraz jest z tymi "fachowcami" Mam nadzieję, że to nic nie poważniejszego :/ Dzięki smky95 :) Edytowane 18 Sierpnia 2017 przez Shiksu93
misiek95 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Belka w b5 ma pewną regulacje. Zakładając, że jest prosta, to wystarczy odkręcić śruby mocujące do podwozia i ją przesunąć. Wiem bo przesuwałem swoją swego czasu. Powodzenia
Shiksu93 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2017 36 minut temu, misiek95 napisał: Belka w b5 ma pewną regulacje. Zakładając, że jest prosta, to wystarczy odkręcić śruby mocujące do podwozia i ją przesunąć. Wiem bo przesuwałem swoją swego czasu. Powodzenia Tak? Jesteś pewny? Wystarczy kanał i dwa lewarki czy jest więcej zabawy?
misiek95 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Jestem pewny. Potrzebujesz jeszcze mechaniczno-kinetyczny generator momentu obrotowego z naprowadzaniem trzonkowym o działaniu impulsacyjno-punktowym, czyli inaczej młotek
Shiksu93 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2017 3 minuty temu, misiek95 napisał: Jestem pewny. Potrzebujesz jeszcze mechaniczno-kinetyczny generator momentu obrotowego z naprowadzaniem trzonkowym o działaniu impulsacyjno-punktowym, czyli inaczej młotek Pytam czy jesteś pewny tej regulacji i czy o te powiedzmy 2cm albo i mniej mogę przesunąć w prawo bo jeśli tak to uratowałeś mi kilka stówek jak nie więcej No i czytam ciągle o tych belkach itp to jedni że jest regulacja, drudzy że nic takiego nie ma więc zgłupiałem Mógłbyś jakoś na zdjęciu z google czy coś zaznaczyć które to śruby ?
misiek95 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 (edytowane) Nie mam czasu nic zaznaczać, belka jest przykręcona śrubami do podwozia i jest na nich pewien zakres regulacji. Jak ktoś mówi inaczej to nigdy chyba nie był pod swoim samochodem. Roboty jest tyle co ze zmianą koła na zapasowe- ale nie zrozum mnie źle, do regulacji belki nie musisz zdjemować nawet kół. I powtarzam- zakładamy wciąż, że belke masz prostą. Jeżeli jest krzywa to może nie przynieść skutku Edytowane 18 Sierpnia 2017 przez misiek95
misiek95 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 4 minuty temu, Shiksu93 napisał: jeśli tak to uratowałeś mi kilka stówek jak nie więcej spoko, adres na który możesz mi przesłać browara, podrzucam na PW
Shiksu93 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Nie ma problemu Mam tylko nadzieję że się nie mylisz bo za groma nigdzie w necie nie mogę znaleźć żadnej dosłownie wzmianki że w B5 jest jakaś regulacja belki :/
Shiksu93 Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2017 AKTUALIZACJA Witajcie. Dziś byłem na geometrii. Diagnosta jednoznacznie pokazując na komputerze stwierdził że belka jest prosta, kąty kół są wręcz książkowe lecz i z przodu i z tyłu delikatnie tylko brak poprawić zbieżność. Regulacja mała z tyłu niby jest na belce więc spróbują mi to poprawić. Czekam do wypłaty i mam zamiar wymienić tuleje belki ale nadal zastanawia mnie ta obcierająca opona, nie jest to mocno odczuwalne ale jednak jest. Teraz pytania: 1. Jakie i jakiej firmy tuleje polecacie? Poli czy zwykłe? Febi czy Lemforder? 2. Co może być z tym ocieraniem i złudzeniem przesunięcia belki? Wszystko już dosłownie będzie wymienione oprócz sprężyn które są dobre .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się