Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPFa, VCDS


luckimen

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,

Stałem się posiadaczem oryginalnego złącza diagnostycznego HEX-V2 od ROSS-TECH/ADAKO. Potrzebuję zrobić procedurę wypalania DPFa. Staram się robić wszystko zgodnie z poniższą instrukcją:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Diesel_Particle_Filter_Emergency_Regeneration
ale niestety nic się nie zgadza. Opiszę poniżej co robię i gdzie mam problem.

1) Auto rozgrzane, odpalone, zalane paliwa do pełna, bieg neutralny (manual), ręczny zaciągnięty, maska zamknięta
2) Włączone światła, podgrzewanie foteli i szyby, klima włączona
3) Łączę się przy użyciu złącza diagnostycznego z programem VCDS, wybieram [01 - Engine] -> [Security Access - 16] -> wpisuje 27971. Niby jest to regeneracja  DPFa podczas postoju auta.
No i niestety dostaje zawsze błąd, że kontroler odrzuca klucz. Zdjęcie w załączniku.

7.png 
4) W związku, że powyższe nie działa to próbuję regenerację DPFa podczas ruchu samochodu. 
Łączę się przy użyciu złącza diagnostycznego z programem VCDS, wybieram [01 - Engine] -> [Security Access - 16] -> wpisuje 12233. Dostaje potwierdzenie, że "Security Access accepted".

10.png

Czyli jest ok. Idę dalej
5) Zaglądam do "Nastawy podstawowe" jak i do "Długa adaptacja" i tam nie ma nigdzie niczego w stylu "Regeneration while Driving" albo "Regeneration while Standing" czy czegokolwiek dotyczącego DPFa. Zdjęcia w załączniku.

8.png9.png

Czy ktoś z szanownych forumowiczów może mnie naprowadzić i powiedzieć co robię źle? 

Moje auto: Audi a4 B7, 2006, 2.0TDI BPW, sprawdzałem na polskim jak i angielskim VCDSie (wersje najnowsze).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to nie da się uruchomić procedury wypalania na postoju w bpw. Wiem bo miałem bpw. Tylko podczas jazdy. Prędkość 60 km/h i 2500rpm. Najlepiej autostradą. Uruchamiasz procedurę i czekasz na analizy. Jeżeli będzie potrzeba rozpocznie proces dopalania jeżeli nie wywali komunikat że nie ma potrzeby. Tak było u mnie. Teraz już temat mi obcy bo moja cegła już usunięta i święty spokój.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

Pytanie nadal aktualne z pierwszego postu. Jak zrobić procedurę wypalania podczas jazdy. Tak jak pisałem, spełniam wszystkie warunki, włącznie z prędkością i obrotami. Dodam jeszcze ze auto jest w trybie serwisowym i nie ma w ogóle mocy. Jedyny błąd jaki mi wyskakuje to DPF.

Łączę się przy użyciu złącza diagnostycznego z programem VCDS, wybieram [01 - Engine] -> [Security Access - 16] -> wpisuje 12233. Dostaje potwierdzenie, że "Security Access accepted". Zaglądam do "Nastawy podstawowe" jak i do "Długa adaptacja" i tam nie ma nigdzie niczego w stylu "Regeneration while Driving" czy czegokolwiek dotyczącego DPFa. Co mam wyklikać? Proszę o pomoc.

8.png9.png

 

Edytowane przez luckimen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzielę się swoimi obserwacjami, może się komuś przyda bo rozwiązałem swój problem.

1) Pierwszą rzeczą jaką należy zrobić to rozpoznać jaki silnik mamy. Czy jest to CR-TDI czy PD/PPD-TDI. Pewnie gdzieś w VCDSie można to przeczytać ale ja nie wiem gdzie. Ja sprawdziłem to w następujący sposób. Jeżeli wejdzie się w [01 - Engine] -> [Meas block - 08] -> wpisze się jakąś grupę pomiędzy 100 a 108 i dostanie się jakieś sensowne wyniki to oznacza to, że mamy PD/PPD-TDI. Jeżeli dostaniemy bezsensowne wyniki typu zero/brak a po wpisaniu jednej z grup z przedziału 68-75 dostaniemy coś sensownego to oznacza, że mamy PD/PPD-TDI. Mój silnik to PD/PPD-TDI. Po takim ustaleniu już wiemy która instrukcja nas dotyczy z tego linka:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Diesel_Particle_Filter_Emergency_Regeneration

2) Trzeba spełnić wszystkie warunki jakie są opisane w powyższej instrukcji. I teraz, jeżeli wpiszemy zły kod
[01 - Engine] -> [Kodowanie II - 11] -> Zły kod -> Kontroler refused the key, Invalid key
To będziemy dostawać przy kolejnych próbach wpisania kodu komunikat, że trzeba odczekać odpowiedni czas. Polega to na tym, że podłączamy interface, zestawiamy połączenie (wejście do [01 - Engine]) i pozostajemy z włączonym zapłonem i włączonym komputerem tak 2h. Niektórzy mówią 15min, niektórzy 45min, mi 2h pomogło. Pewnie dlatego ze to nie była pierwsza nieudana moja próba. 

3) Jak już się uda dostać "security access accept" po wpisaniu dobrego kodu czyli:
[01 - Engine] -> [Kodowanie II - 11] -> 21295
Można to wpisać stojąc samochodem, nie trzeba jechać. Jeżeli już dostaniemy accepted to wtedy wybieramy się na przejażdżkę. Prędkość jak w instrukcji 30-60, obroty 1,5k-2,5k, włączone odbiorniki. Ustawiamy sobie:
[01 - Engine] -> [bloki pomiarowe - 08] ->  070 i drugi 075. Obserwujemy przede wszystkim "Particular filter Load Coeffcient" Ja miałem przed procedurą 106% i udało mi się zejść do 0%. Przejażdżka taka trwała około pół h. Dodam, że ja byłem na początku w trybie serwisowym. Podczas jazdy komputer dał mi pełną moc, po czym pod koniec z powrotem tryb serwisowy.

4) Jak już zejdziemy do czegoś bliskiego 0% to wtedy na postoju kasujemy błędy (czyli EGR) i samochód od teraz ma już pełną rurę. Kontrolka EGR powinna pod koniec testu zgasnąć i brak trybu serwisowego.

Ja robiłem to na interfejsie Ross-Tech HEX-V2 kupionego w Polsce. Program VCDS albo polski albo angielski (bez znaczenia) najnowsza wersja. Co do interfejsów piratów to nie mam zielonego pojęcia czy to zadziała. 

Edytowane przez luckimen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Proszę o pomoc. Mój samochód to A4 B7 z silnikiem BPW z 2007 roku. Miałem problem z wejściem w tryb wypalania DPF. Jak kolega luckimen zostawiłem zapłon z VCDS włączonym na 1,5 godziny i teraz wchodzi w coding 11, wyskakuje komunikat że zaakceptowano i jazda. Jednak wcześniej jak nie mogłem wejść kodem 21295 to zresetowałem tak jak by był nowy DPF. Na początku było 0% zabrudzenia, następnie rosło podczas prób wypalania i teraz mam 100,6%. Próbowałem trybu wypalania 5 razy i wszystkie mi zapisało jako niepowodzenie. Wszystkie warunki spełnione. Temperatura na turbo ok500 stopni na DPFie ok. 400 stopni. Trasa 18 kilometrów na 3 biegu i 2500 obrotów silnika. Co robię nie tak? Może już nie ma nadzieję na tego dpfa i trzeba nowy? Proszę o pomoc.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...