Stallker Opublikowano 12 Listopada 2017 Opublikowano 12 Listopada 2017 (edytowane) Witam, otóż jestem posiadaczem AUDI A4 B6 1.9TDI 130KM AWX z 2001 roku i mam problem z odpalaniem. Problem na dobrą sprawę zaczął się już ponad miesiąc temu od pękniętej obudowy komputera gdzie dostawała się woda która z kolei zalewała przekaźniki powodując błąd iż auto po odpaleniu wbijało na 10 000 obrotów, zapalała się kontrolka świec żarowych i ESP. Następnie wystąpił problem z samoczynnie włączającym się wentylatorem chłodnicy co w następstwie doprowadzało do rozładowania akumulatora. Problem ustał gdy wysuszyłem przekaźniki znajdujące się w obudowie ECU jak i zamontowaniu nowej obudowy. Niestety samochód długo nie pochodził raz gdy go odpaliłem wrzuciłem 1 bieg a potem 2 szarpnęło nim i zgasł i nie chciał odpalić. Na drugi dzień zauważyłem, że po przekręceniu zapłonu nie świeci się kontrolka świec żarowych więc zajrzałem do obudowy ECU w celu sprawdzenia przekaźników i tak przekaźnik nr 219 był uszkodzony. Naprawiłem go i z kontrolką świec żarowych problem zniknął pali się normalnie przy przekręceniu zapłonu. Niestety to nie rozwiązało problemu z odpalaniem samochodu który tak jakby nie dostawał paliwa. Czy ktoś miał podobny przypadek, czy nie został może uszkodzony przekaźnik od pompy paliwowej i jeśli tak to jaki ma numer i gdzie go znaleźć? Edytowane 12 Listopada 2017 przez Stallker
xsebo1 Opublikowano 12 Listopada 2017 Opublikowano 12 Listopada 2017 Problemem jest woda, wysuszenie i załatanie nie rozwiązuje problemu. Należało użyć izopropanolu i wykąpać w nim z użyciem pędzelka, teraz już za późno. Elektronika nie lubi wilgoci, cyna utleniania się podobnie do korozji. Będzie siadać wszystko po kolei, zaczynając od najwyższego napięcia czyli świece żarowe co już nastąpiło Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
Stallker Opublikowano 12 Listopada 2017 Autor Opublikowano 12 Listopada 2017 19 minut temu, xsebo1 napisał: Problemem jest woda, wysuszenie i załatanie nie rozwiązuje problemu. Należało użyć izopropanolu i wykąpać w nim z użyciem pędzelka, teraz już za późno. Elektronika nie lubi wilgoci, cyna utleniania się podobnie do korozji. Będzie siadać wszystko po kolei, zaczynając od najwyższego napięcia czyli świece żarowe co już nastąpiło Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka Z przekaźnikiem 219 był taki problem, że poszła sprężynka która odpowiada za odciąganiu blaszki by się nie stykała cały czas z uzwojeniem. Założyłem na nowo i teraz styka tylko przy przekręceniu zapłonu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się