Krzys1551 Opublikowano 14 Listopada 2017 Opublikowano 14 Listopada 2017 Witam borykam się z drganiami podczas ruszania. Audi a4 b8 3.0 tdi skrzynia manualna. Mianowicie przy ruszaniu bez dodania gazu cała karoseria tak jakby drży, podskakuje... odczuwalne jest to mocniej na wstecznym biegu i skręconych kołach.... tak mi się wydaje. Auto ma 170000 przebiegu. Oczywiście autko było u kilku mechaników wymieniona została skrzynia biegów, obie poduszki silnika i poduszka skrzyni oczywiście na nowe. Następny mechanik stwierdził ze problem tkwi w sprzęgle. Wymiana sprzęgła kompletnego z łożyskiem itp. Lecz nadal to samo. Następny mechanik stwierdził No to może półosie wiec zakupiłem dwie półoski na allegro i nadal to samo... ;/ później wskazali układ paliwowy wiec wtryski na stół do sprawdzenia. Okazało się ze wtryski maja parametry jak nowe.... błędów żadnych nie pokazuje wiec proszę o pomoc jeśli ktoś borykał się z podobnym problemem z góry dziekuje
Cin Opublikowano 18 Listopada 2017 Opublikowano 18 Listopada 2017 Chodzi opinia ze przy tak duzym momencie ciężko jest to wyeliminować. Trzeba sie nauczyc ruszac tak aby to zniwelowac.
Krzys1551 Opublikowano 19 Listopada 2017 Autor Opublikowano 19 Listopada 2017 Ale to jest wkurzające. Ciężko się przyzwyczaić. Tym bardziej ze przy ruszaniu z wyższymi trochę obrotami jest ok... ktoś kiedyś wspominał o jakimś luzie na wałku w skrzyni. Ale czy to ma coś wspólnego z moim problemem nie wiem..
marcin4x4 Opublikowano 20 Listopada 2017 Opublikowano 20 Listopada 2017 (edytowane) W dniu 18.11.2017 o 23:59, Cin napisał: Chodzi opinia ze przy tak duzym momencie ciężko jest to wyeliminować. Trzeba sie nauczyc ruszac tak aby to zniwelowac. skoro to tylko chodząca opinia to bzdur nie powtarzaj. 20 godzin temu, Krzys1551 napisał: Ale to jest wkurzające. Ciężko się przyzwyczaić. Tym bardziej ze przy ruszaniu z wyższymi trochę obrotami jest ok... ktoś kiedyś wspominał o jakimś luzie na wałku w skrzyni. Ale czy to ma coś wspólnego z moim problemem nie wiem.. Masz bardzo chaotyczny opis, coś Ci się wydaje, nie zrobiłeś logów a my mamy mieć magiczną kulę z której będziemy walić trafione diagnozy. Problem może dotyczyć zarówno zawieszania jak i układu napędowego więc umieść post w odpowiednim dziale. Przekop forum, w starszych modelach były podobne przypadki i porady co jak sprawdzić, może znajdziesz punkt zaczepienia bez niepotrzebnego wymieniania części. Na podnośniku też masz wibracje ? wał i dyfer był sprawdzany ? Edytowane 20 Listopada 2017 przez marcin4x4
Cin Opublikowano 20 Listopada 2017 Opublikowano 20 Listopada 2017 A jezdziles 3.0 tdi. Bo ja kilkoma w manual i każda miała ten problem kwestia tylko intensywności.
marcin4x4 Opublikowano 20 Listopada 2017 Opublikowano 20 Listopada 2017 (edytowane) Na biegu jałowym silnik generuje około 150-200nm (na silniku !) więc niuta jest tyle co nic, dodatkowo ECU paliwem (stabilizuje) wspomaga sprzęgło by oszczędzać 2mas. Już sam ten fakt w 100% obala Twoją teorię. Sam piszesz że intensywność jest różna więc z czegoś to wynika, musi być jakaś zależność. Była zasłyszana teoria, teraz jest fakt a ja na forach nie widzę by każdy posiadacz v6 tdi miał ten problem. Ja kiedyś miałem drgania i "warczenie" "od tyłu" ale pod butem, na dwóch forach wszyscy twierdzili że wielu tak ma i jest to normalne, mam olać temat. Pech chciał że kilka auta 4x4 różnych marek mam do dyspozycji i żadne (w tymi audi) tak nie robiło, wystarczyło zrobić geometrię. Odpowiadając na twoje pytanie 2,7 tdi od 3.0 wiele się nie różni, zwłaszcza moje (Turbo CCWA, pompa wsp CCWA, wtryski CAPA, Skrzynia i dyfer BMK), 2mas seria, sprzęgło luk B-8090 S. Mocy mam zdecydowanie więcej niż CAPA w serii i po za rozwaloną poduszką skrzyni nie mam żadnych drgań nawet na pedale sprzęgła a ono samo chodzi bardzo dobrze. Ponadto przez 3 lata korzystałem z prawie 400 konnego CCWA, znajomy ma 360+ w B7, jeździłem kilkoma innymi i żadne nie miało takich drgań. Zdarzały się inne drgania ale nigdy nie spotkałem tak mocnych drgań przy ruszaniu. To jest audi, nie trabant... Edytowane 20 Listopada 2017 przez marcin4x4
marcin4x4 Opublikowano 20 Listopada 2017 Opublikowano 20 Listopada 2017 (edytowane) W dniu 14.11.2017 o 23:06, Krzys1551 napisał: Witam borykam się z drganiami podczas ruszania A ciepły / zimny silnik jest jakaś różnica ? może wystarczy wyregulować obroty.. choć to raczej tylko zamaskuje problem. Edytowane 20 Listopada 2017 przez marcin4x4
Krzys1551 Opublikowano 23 Listopada 2017 Autor Opublikowano 23 Listopada 2017 zbieżność ustawiana u dwóch rożnych mechaników... dalej to samo. Sam już nie wiem. mam wrażenie jak by silnik na zimnym chodził inaczej. Słychać takie buczenie regularne, Na ciepłym tego nie ma.... Pod komputer była podłączana żadnych błędów. Meslem żeby podnieść trochę może obroty ale tez twierdze ze to takie zapudrowanie syfa... Jestem z okolic Poznania i z miła chęcią podjechał bym do jakiegoś fachowca co się trudni w takich silnikach żeby przejrzał czy silnik pracuje tak jak powinien. Może polecicie kogoś ?
marcin4x4 Opublikowano 23 Listopada 2017 Opublikowano 23 Listopada 2017 ale na zimnym jest ten problem czy nie ? brak błędów o niczym nie świadczy, zwłaszcza dzisiaj gdzie sposobem na naprawę jest usuwanie diagnostyki
kastro Opublikowano 25 Listopada 2017 Opublikowano 25 Listopada 2017 Mam dokladnie takie same objawy u siebie. Auto kupilem niedawno. U mnie dodatkowo jeszce jak skręcam w prawo mam stukanie tak jak by coś na maglu lub łozyskowanie makpersona.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się