Jump to content
IGNORED

Ogrzewanie powyżej 3000 obrotów


Recommended Posts

Posted

Witam. Nie wiem czy w dobrym miejscu założyłem ten temat,jeżeli tak to wybczcie ;-) 

Mam taki problem z swoją Audi A4 B6 2001 r silnik ALT 131 KM, mianowicie auto nie grzeje w środku. Dopiero powyżej 3000 obrotów puszcza gorące powietrze do środka kabiny. Do tego jest wyciek płynu chłodniczego,na 50 km musiałem dolać prawie litr płynu. Byłem u mech z pytaniem czy mogę jeździć tak przez dwa dni ,do sewisu małego na który jestem umówiony pojutrze, powiedział ze nie mogę po tym jak stwierdził CO2 w układzie chłodzącym. Samochodem jeździłem około tyg bez ogrzewania,nic więcej się nie dzieje,temp dochodzi do 90 stopni i nie rośnie dalej,nic za bardzo nie słychać gdy silnik pracuje ,pracuje  równo ,nie stracił na mocy. Pomocy,co to może być? czy wyciek jest sprawcą tego że nie działa ogrzewanie? Proszę o odpowiedz i z góry dziekuje za pomoc. Pozdrawiam

Posted
Witam. Nie wiem czy w dobrym miejscu założyłem ten temat,jeżeli tak to wybczcie ;-) 
Mam taki problem z swoją Audi A4 B6 2001 r silnik ALT 131 KM, mianowicie auto nie grzeje w środku. Dopiero powyżej 3000 obrotów puszcza gorące powietrze do środka kabiny. Do tego jest wyciek płynu chłodniczego,na 50 km musiałem dolać prawie litr płynu. Byłem u mech z pytaniem czy mogę jeździć tak przez dwa dni ,do sewisu małego na który jestem umówiony pojutrze, powiedział ze nie mogę po tym jak stwierdził CO2 w układzie chłodzącym. Samochodem jeździłem około tyg bez ogrzewania,nic więcej się nie dzieje,temp dochodzi do 90 stopni i nie rośnie dalej,nic za bardzo nie słychać gdy silnik pracuje ,pracuje  równo ,nie stracił na mocy. Pomocy,co to może być? czy wyciek jest sprawcą tego że nie działa ogrzewanie? Proszę o odpowiedz i z góry dziekuje za pomoc. Pozdrawiam
Masz zapowietrzony ukl trzeba odrecic korek i z obaczyc czy nie ida pecherze powietrza,sprawa druga jest taka mala srubka torxs ktora tez po odkreceniu powinna pokaza pecherze powietrza,i 3 sprawa to przy nagrzewnicy ida 2 grube przewody od strony grodzi jak akumulator nimi tez idzie odp a ze mas z co2 moze byc uszczelka albo chlodniczka oleju do zmiany

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

  • 2 months later...
Posted
Witam. Nie wiem czy w dobrym miejscu założyłem ten temat,jeżeli tak to wybczcie ;-) 
Mam taki problem z swoją Audi A4 B6 2001 r silnik ALT 131 KM, mianowicie auto nie grzeje w środku. Dopiero powyżej 3000 obrotów puszcza gorące powietrze do środka kabiny. Do tego jest wyciek płynu chłodniczego,na 50 km musiałem dolać prawie litr płynu. Byłem u mech z pytaniem czy mogę jeździć tak przez dwa dni ,do sewisu małego na który jestem umówiony pojutrze, powiedział ze nie mogę po tym jak stwierdził CO2 w układzie chłodzącym. Samochodem jeździłem około tyg bez ogrzewania,nic więcej się nie dzieje,temp dochodzi do 90 stopni i nie rośnie dalej,nic za bardzo nie słychać gdy silnik pracuje ,pracuje  równo ,nie stracił na mocy. Pomocy,co to może być? czy wyciek jest sprawcą tego że nie działa ogrzewanie? Proszę o odpowiedz i z góry dziekuje za pomoc. Pozdrawiam
Moim zd. Uszczelka pod głowicą.
Miałem tak samo.
Czy pali normalnie zwłaszcza na zimno? Po postoju np. 1h?
Ciężko pali i jakby na 2 lub 3 cylindry po kilku/kilkunastu sek. chodzi w miarę normalnie?
Na gorącym jak dojedziesz do domu wypuść popuść ciśnienie korkiem na zbiorniczku, żeby węże zmiękły - rano zapali dużo lżej. U mnie brak nagromadzonego ciśnienia (spalin w ukł. chłodzenia) powodowało to, że mniej płynu wepchało się do cylindrów i paliła dobrze rankiem na zimno (świece nie toneły w płynie chłodniczym). Naprężenia - głowica Alu, uszczelka metalowa blok sam nie wiem chyba żeliwne rozszerzają się i kurczą inaczej ze wzgl. na temp.
Ja np. zaliczyłem morze z 1 dolewką (500 km z Jeleniej G.) powrót tak samo i dała radę. Ale jak to się mówi wokół komina na 200km musiałem dolać 5l płynu. Codziennie rano około 1,5 do 2 litrów gdy 200km np. robiłem przez 3 dni do tego nigdy nie wiedziałem czy za 2h lub rano odpali. Przez takie jej kaprysy straciłem pracę szef myślał, że jaja sobie robię rano w pracy jeździłem swoim a i z groszem było kiepsko, żeby to naprawić od ręki.
Ręce mi opadły i załamałem się.
Znajdź mechanika z jajami, który ogarnie ci uszczelkę pod głowicą. Przy okazji sprawdzi pasek rozrządu, łancuszek i napinacz, wariator, nastawnik (olej i ciśnienie tzw. Öldrück)... To wszystko trzeba zdjąć i tak po drodze.
Gdyby coś pisz... Zapodam namiary, może coś podpowiem/pomogę.

Mroziu
Wysłane z Xperia Z przy użyciu Tapatalka

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...