Jump to content
IGNORED

Dziwne zachowanie napinacza paska klinowego


arturoi

Recommended Posts

Witam; Otóż mam taki problem autkiem, od pewnego czasu mam szarpanie na zimnym silniku, gdy puszczam sprzęgło. w połowie na 1 biegu. Jest to najbardziej odczuwalne gdy silnik zejdzie ze ssannia,i i nie złapie około 40 C.  W wibracje wpada mi napinacz paska klinowego - odczucie jak by silnik mi wibrował. Pasek wymieniałem na nowy 5000 km temu.  Napinacza nie wymieniałem. Cewki mam dobre żadna nie zgłasza się na VAG-u. Świecie mają około 30 000 km. Dodam, jeszcze że 4000 km temu wymieniałem sprzęgło - tarcza obita kevlarem. Dodałem film z zachowania się napinacza. Auto na ręcznym, I bieg i pół sprzęgło jak bym chciał ruszyć.   https://megawrzuta.pl/download/b3800009a7760a5bbe4645700e09760c.html

Link to comment
Share on other sites

sprzęgło kierunkowe na alternatorze jest? Jak jest to może byc wlasnie wina kończącego się sprzęgła.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Muszę sprawdzić bo nie wiem, dam znać co i jak...  w piątek sprawdzę  

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, arturoi napisał:

Witam; Otóż mam taki problem autkiem, od pewnego czasu mam szarpanie na zimnym silniku, gdy puszczam sprzęgło. w połowie na 1 biegu. Jest to najbardziej odczuwalne gdy silnik zejdzie ze ssannia,i i nie złapie około 40 C.  W wibracje wpada mi napinacz paska klinowego - odczucie jak by silnik mi wibrował. Pasek wymieniałem na nowy 5000 km temu.  Napinacza nie wymieniałem. Cewki mam dobre żadna nie zgłasza się na VAG-u. Świecie mają około 30 000 km. Dodam, jeszcze że 4000 km temu wymieniałem sprzęgło - tarcza obita kevlarem. Dodałem film z zachowania się napinacza. Auto na ręcznym, I bieg i pół sprzęgło jak bym chciał ruszyć.   https://megawrzuta.pl/download/b3800009a7760a5bbe4645700e09760c.html

Miałem to samo, na 100% winnym jest sprzegiełko na alternatorze. Ściągnij pasek, musisz zablokować wirnik alternatora np. srubokretem, koło pasowe powinno kręcić się luzem w przeciwną stronę niż obraca się pasek podczas pracy. Jeśli koło kręcąc w prawo i w lewo będzie chciało kręcić się razem z wirnikiem to znaczy że zatarte jest sprzegiełko jednokierunkowe na nim.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki w piątek będę wiedział to dam Wam znać co i jak...

Link to comment
Share on other sites

Witam;

Chciałem wam podziękować za wskazówki, dokładnie sprzęgiełko  było przyczyną. Zostało wczoraj wymienione i jest już dobrze. Dzięki Panowie

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...