Skocz do zawartości

adrian242424

Pasjonat
  • Postów

    388
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

O adrian242424

Informacje

  • Imię
    Adrian
  • Miasto
    Oświęcim

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2003
  • Silnik
    1.8 T
  • Kod silnika
    BFB
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

1533 wyświetleń profilu

Osiągnięcia adrian242424

13

Reputacja

  1. Mruganie jest normalne, gdy posiadasz MCE z systemem kontroli spalonej żarówki. Działa to tak, że moduł po przekręceniu kluczyka podaje impuls na światła sprawdzając czy jest przejście na żarówce (rezystancja), w żarówce nie zdąży się zapalić włókno w tym czasie, ale LED jest bardzo czuły, dlatego występuje mruganie (dla ciekawskich diodę Led można zaświecić za pomocą ziemniaka) można to zniwelować dokładając filtr przeciwzakłóceniowy, albo montując ori lampki led (pasują te 4H0943021 (lewa) oraz 4H0943022 (prawa) , które maja to wbudowane (tak mi się wydaje, bo u mnie po zmianie na ori led przestały mrugać, a "żarówki led" w poprzednich lampkach mrugały)
  2. Turbo sam akurat robiłem, koras Mellet, a żeliwo i sztanga to jakiś chinol i powoli się zastanawiam czy tu nie leży problem. Zastanawia mnie jeszcze to podbicie bostu przy odpuszczeniu gazu, wskazuje na DV ale sprawdzałem przed montażem i było ok. EDIT: Temat rozwiązany, problemem jednak była regulacja westgate, podszedłem do tego na spokojnie i ustawiłem wg. serwisówki BorgWarner. Czyli poluzowałem obydwie nakrętki, przytrzymując dźwignie od WG w pozycji zamkniętej, dokręciłem ręcznie nakrętkę do poczucia oporu, następnie dokręciłem kluczem o 2mm co odpowiada 2 obrotom (śruba M6x1), następnie skontrowałem nakrętką od strony gruszki. Nie sprawdzałem już dokładnie ciśnienia otwarcia, ale były to okolice 0.2bar, przy 0.3 bar WG było już minimalnie uchylone. Logi poniżej, turbo już nie przeładowuje w początkowej fazie, 0,65bar pompuje już przy 2200obr i znikło podpicie boostu po odpuszczeniu gazu, wiec wszystko chyb ok. Dziękuje wszystkim za pomoc. Log #591198 ad LOG.TUNEZILLA.COM
  3. Dzisiaj popuściłem sztangę, łącznie robiłem 3 próby i jestem już na skraju dolnej regulacji tj. ok 2 obroty przed tym, aby westgate nie był cały czas uchylony tylko dociągała go gruszka do korpusu i turbo nadal przeładowuje w początkowej fazie, aktualnie bez N75 doładowanie wacha się ok 0.35bara. Sprawdzając manometrem sztangę, początek pracy ok 0.28bar ,a pełne otwarcie 0.5bara wiec wygląda ok. Jakieś sugestie? Co do softu to myślałem kiedyś nad tym, ale to auto to typowy dupowóz do roboty i na razie mocy mi wystarcza, do podniesienia adrenaliny mam 2 kółka i 3s do 100 Log #591084 LOG.TUNEZILLA.COM Bez N75 Log #591071 LOG.TUNEZILLA.COM
  4. Witam! Pacjent A4 B6 1.8T BFB. Jestem po regeneracji turbo (wymiana żeliwa, korasu i gruszki). Proszę kogoś kto bardziej siedzi w temacie o analizę doładowania. Po wykresie widzę, że turbo przeładowuje w zakresie ok 2400-3000obr. Gruszkę starałem się ustawić, żeby ruszała ok 0.3-0.4 bar. Po logach bez N75 widzę, że turbo pompuje 0.41bar. Czy takie przeładowanie jest dopuszczalne i czy może być to spowodowane tym, że sztanga jest za bardzo napięta? Zostawić czy ustawić sztangę tak, żeby turbo bez N75 dmuchało 0.3-0.35 bar? Edit: Dodam, że ECU nie wywala żadnych błędów, a auto odkąd je mam jeszcze nie miało takiego kopyta Log #590796 LOG.TUNEZILLA.COM BEZ N75 Log #590800 LOG.TUNEZILLA.COM
  5. adrian242424

    1.8T gruszka turbo

    Witam! Czy gruszka/aktuator od turbo w 1.8T BFB powinien trzymać ciśnienie? Regeneruje u mnie turbo i sprawdzając gruszkę tj. wtłaczając powietrze strzykawką, gruszka zaczyna prace i zaraz po spadku ciśnienia się chowa, sprawdzając w druga stronę czyli wytwarzając podciśnienie trzyma. Tak ma być czy do wymiany? EDIT: Dla potomnych, kupiłem nową i gruszka ma trzymać ciśnienie cały czas.
  6. Witam! Z powodu zmiany skrzyni, chciałbym zrobić u siebie od razu dwumase i sprzęgło. Mam pytanie czy koło dwumasowe od AVJ różni się od tego w BFB, napęd na przód? ETKA podaje nr. dwumasy dla BFB 06B105266A, co w katalogu LuK odpowiada 415 0127 10, natomiast dla AVJ 058105266H > LuK 600 0083 00. Pytam bo różnica w cenie samej dwumasy to prawie 500zł na korzyść tej z AVJ.
  7. Oryginalnie lusterko fotochrom bez funkcji autoświateł, pobiera sygnał z czujnika cofania (17 pinowa pomarańczowa kostka pin 9, obok pedałów), jeśli tam nie będzie wiązki to jest jeszcze dostępny w czerwonej 17 pinowej kostce pin 15 (skrzynka z ECU), jednak jak widać na schemacie czujnik cofania (F4) po wbiciu wstecznego podaje +12v, więc jak podłączysz się pod wyście światła wstecznego z MCE to powinno to jak najbardziej działać. Co do lampki jest tak jak mówisz w czasie zaświecenia lampy na pin 1 podawana jest masa, tylko nie zapomnij przerobić lampki dodając 2 diody prostownicze bo w czasie "spoczynku" lampy żarówki pełną rolę przejścia (coś jak bezpiecznik) i na pinie 1 pojawi się +12v, dlatego diody są wymagane bo pełnią funkcje zaporową. Jaka przerobić lampkę podsufitki jest opisane na forum, a jak coś to wal na PW.
  8. Lusterko doszło, sprawdziłem i na pinach 4 i 5 po wysterowaniu pojawia się napięcie 1,1V, podłączyłem boczny fotochrom na krótko i wszystko działa. Wychodzi na to, że silniczek w drzwiach pełni tylko role przejścia pomiędzy kostką 10 pin, a 16 pin lusterka, więc jeśli mamy standard lusterka 5 pin, a chcemy dołożyć boczny fotochrom wystarczy puścić osobna wiązkę (2 przewody) z kostki 20 pin drzwi, bezpośrednio do lusterka. Chyba, że chcemy robić wszystko wg. oryginału wtedy musimy zaopatrzyć się w silniczek szyb pod składane lusterka, który posiada obsadzone wszystkie 16 pinów. PS. Jedestem po udanym montażu na aucie i wszystko śmiga, jak by ktoś miał jakieś pytania pisać.
  9. Dzięki! Jak by ktoś szukał do niej pinów to: 000 979 105 lub 000 979 106
  10. Wie ktoś możne jaki numer ma kostka 2 pin, znajdująca się w lusterku do sterowania fotochromem? Sprawdzałem w etce, ale wiązka lusterka nie występuje osobno tylko z całym lusterkiem. Dokładam boczne fotochromy pod lusterka 5 pin i brakuje mi tej złączki.
  11. Witam! Wie ktoś możne jaki numer ma kostka 2 pin, znajdująca się w lusterku do sterowania fotochromem? Sprawdzałem w etce, ale wiązka lusterka nie występuje osobno tylko z całym lusterkiem. Dokładam boczne fotochromy pod lusterka 5 pin i brakuje mi tej złączki.
  12. Można, ale nie ryzykował bym na razie podłączenia na krótko żeby nie uwalic luster, jeśli na pinach 4 i 5 pojawia się niskie napięcie do 3v to wtedy zaryzykuje i niech się dzieje wola nieba
  13. Ja na razie wiem tyle, jeśli chcesz zrobić wszystko ori, to lecisz wg. tego schematu. Czyli z wstecznego lusterka lecisz 2 przewodami z pinów 4 i 5 do 17 pinowej pomarańczowej kostki znajdującej się w przednim dolnym lewym słupku, piny 7 i 8, tam jest mostek 4 przewodów, 2 ciągniesz do 20 pinowej czarnej kostki w lewych drzwiach pin 7 i 8, a 2 do drzwi prawych, następnie do 10 pinowej czarnej kostki w silniku szyb pin 7 i 8. Aktualnie niewiadomą pozostaje sam silnik czy bierze udział w sterowaniu fotochromem czy po prostu pełni funkcje przejścia do 16 pinowej kostki lusterka. Czekam aktualnie na lusterko wsteczne i zobaczę jakie napięcie pojawia się na pinach 4 i 5, do wysterowania fotochromu powinno ono wynosić ok 1-3v.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...