Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AAH] Wentylator się nie wyłącza


xmnichx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie co do wentylatora chłodnicy (elektrycznego, wiem że ten na łożysku pracuje cały czas). Auto mam od ok miesiąca i cały czas się zastanawiałem dlaczego dodatkowy wentylator nie włącza się ale pomyślałem że po prostu silnik nie osiąga dostatecznej temp. Ale ostatnio zauważyłem, że jak troszeczkę go pociśne to się dołącza z tym że nie chce się wyłączyć zajechałem pod garaż czekałem chyba z 8 min i cały czas wentylator pracował!!! po wyłączeniu silnika wentylator się wyłącza po ponownym uruchomieniu jest wyłączony. Czy tak ma być bo myślę że powinien się dołączać przy wyższej temperaturze i wyłączać gdy schłodzi silnik????

Dodam ze temperatura płynu to 90*C na zegarach i klimatroniku tylko temp oleju trochę się waha ole też ok 90*C. Zastanawia mnie też dlaczego temp płynu się nie zmienia, po odpaleniu zimnego silnika dochodzi do 90 (na klimie szybciej, gdy pokazuje 90 na zegarach jest dopiero ok 70) i tak zostaje nie zależnie od rodzaju jazdy!!!

Może to wina jakiegoś czujnika temp??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ten "drugi" (elektryczny) wentylator jest do klimy a nie od chłodnicy silnika?? Tego nie wiedziałem no ale jak piszesz że dołącza się gdy temp zbytnio wzrasta to jest tak jak mówiłem i po schłodzeniu powinien się wyłączyć. A co z czujnikiem z którego pokazywana jest temp na zegarach i w klimie, dlaczego dochodzi do 90*C i się nie zmienia, przecież na pewno są wahania?? może tez coś szwankuje i gdzie go szukać??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem go Vagiem i nie pokazuje żadnych błędów.

wentylator się tym razem nie włączył ale ku mojemu zdumieniu temperatura pokazywana na klimie bardzo szybko wzrosła do 90.

Po odpaleniu zimnego silnika przy temp -3*C po ok 1-2 min klima wyświetliła mi 90*C a na zegarach wskazówka od temp nawet nie drgnęła!!!

I tu rodzi się moje pytanie czy temperatura pokazywana na zegarach i ta wyświetlana na klimatroniku przy kodzie 51 podawana jest z tego samego czujnika???

I gdzie znajduje się ten czujnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik ten sam ( tak jakby) bo jest to czujnik podwójny, jedna jego cześć podaje temp na zegary druga do ecu samochodu, u Ciebie znajduje sie on na rurce wody za prawą głowica ( patrząc oczywiście z fotela kierowcy). Climatronik jest dokładniejszy niz wskaźnik na blacie ( było o tym milion postów :szukaj: ). Ważne żeby wskazówka po osiagnieciu ciut przed 90 nie drgneła w czasie jazdy. :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ile kosztuje taki czujnik? ja usiebie zauwazylem ze na climatroniku na kanale 51 mam 90c po kilku minutach natomiast na zegarach nie przekracza 65c czy stoje czy jade.. . ( na klimatroniku na kanale 49 pokazuje mi dokladnie tyle samo co na zegarach czyt. - 65c )

chcialem wymienieniac termostat ale moze tylko czujnik wystarczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra pojeździłem trochę z podpiętym Vagiem i oto co mi pokazało:

(pomiaru dokonywałem w dziale silnik/ bloki pomiarowe/ grupa 001 a nie jak pisał kolega baskecior "blok 01 grupa 007" bo tam pokazywało mi zupełnie inne pomiary)

temp dochodzi w miarę równo do 88*C (na blacie dochodzi do 90 i tak już zostaje przez cały czas)

Moja uwaga nie sugerujcie się tym co pokazuje kanał 51 na klimatroniku tam temperatura wzrasta po przekręceniu kluczyka (na wyłączonym silniku) do 90 i nic sie nie zmienia!!!!

przy spokojnej jeździe Vag pokazuje 89*C

jak trochę pocisnąłem doszło do 93*C

gdy zatrzymałem się na parkingu po ostrzejszej jeździe temperatura wzrastała (na wolnych obrotach) do 99*C, wtedy włączył się wentylator klimy zmniejszył temp. do 93*C i się wyłączył. Następnie przejechałem spokojnie 2 km i temp spadła do 92*C

Moja diagnoza: słabo działa WISKO bo zgodnie z tym co pisał: mstan

Układ chłodzenia (sprawny ) tzn. sprawne wisko nawet w najbardziej upalne dni schładza ciecz wystarczająco by nie dochodziło do awaryjnego uruchamiania wentylatora klimy.

termostat chyba ok bo otwiera obieg przez chłodnicę

czujniki tez pokazują sensowne wartości i nie ma szybkich nieuzasadnionych wahań!!!

Proszę o opinię!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę michuNS ze mamy takie same silniki i mówisz że nie powinienem się martwić tym że temp dochodzi mi do 99*C jak się zatrzymam po ostrej jeździe?? Pytanie tylko co będzie w lecie jak temp otoczenia wzrośnie o 30*C??? czy na pewno nie powinienem się martwić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to normalne, silnik oscyluje w granicach 90-99stopni, jeżeli wszystko się załącza i silnik sie schładza wentylatorem to nie ma powodów do obaw. jemu te 30 stopni z otoczenia nie bedzie robiło wielkiej różnicy w pracy, czesciej będzie załączało się wisko i tyle. Ale zgodnie z ksiażką sam naprawiam wszystko w Twoim audi jest ok. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda tylko że nie mogę sobie wyświetlić temp na klimie bo bym mógł sprawdzać dokładnie a tak to tylko mogę się sugerować tym czy chodzi 2 wentylator i Vagiem no ale nie będę przecież jeździł z laptopem!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też sądzę że jeżeli coś jest padnięte to właśnie wisko bo to właśnie ono jest odpowiedzialne za schłodzenie silnika. a co do kanału 51 na klimie na na pewno jest jakaś ściema bo tak jak wyczytałam dzisiaj na forum i jak jest i u mnie nie pokazuje ono temperatury tylko nawet na wyłączonym silniku stopniowo wzrasta do 90 i nic się nie zmienia!!! u niektórych kanał 49 pokazuje temp u mnie jest na nim ciągle 0.

Wracając do tematu mam chyba szwankujące wisko ale chciałbym być pewny zanim kupię nowe żeby nie wydać niepotrzebnie kasy!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj chyba jednak sie mylisz , sprawdziłem to i wentylator ma sie załączyć, jezeli się nie załącza oznacza uszkodzony włącznik w chłodnicy lub inna usterkę. Dodatkowo elektryczny wentylator chodzi na dwóch biegach( w zależności od temperatury). W opisanej przezemnie sytuacji z pozostawiaonym aucie chocby na wolnych obrotach i wzroscie temp cieczy musi dojśc do załączenia wentylatora elektrycznego.

Jak coś złego dzieje sie z układem chłodzenia zapala się lampka na desce. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...