Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BPW] Jaka jest procedura wymiany oleju w multitronic'u oraz rozmiar śrub spustowych ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jak w temacie czy ktoś ma sprawdzoną informację na temat wymiany oleju i tego jakiego rozmiaru są klucze do śrub spustowych w multitronic-u.

Dzięki za ewentualne podpowiedzi

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Witam

Czy ktoś ma sprawdzoną informację na temat tego jakiego rozmiaru są klucze do śrub spustowych w multitronic-u.

Jedna śruba to typ:imbus a druga typ:spline ("gęściejszy" torx) i ta spline ma mieć jeszcze otwór w środku no i z tym może być problem bo znalazłem tylko komplet od M5 do M12 a nie wiem czy czasem nie jest potrzebny wymiar wiekszy niż M12. Nie mam w tej chwili czasu zaglądnąć pod spód bo to się wiąże z rozbieraniem podłogi a chciałbym się dowiedzieć jaki to wymiar bo jeśli bedzie z tym problem to chyba zrezygnuję z samodzielnej wymiany oleju i dam zarobić serwisowi a sobie spokój bo już mam zagwozdkę i wydatek z VAG-iem dla ustalenia temperatury oleju w skrzyni bo mam u siebie CAN i muszę mieć specjalny VAG HEX-CAN a jak mi jeszcze przyjdzie wybulić na jakieś nietypowe klucze to dam sobie siana. Aha i jeszcze czy ktoś widział który korek jest mniejszy a który większy (spustowy i kontrolny) bo muszę jeszcze coś dopasować tak żeby wkrecić do tego otworu kontrolnego coś z króćcem tak aby olej wpompować. W ETC-e znalazlem że mają mieć wymiary M22x1,5 i M24x1,5 ale który jest który to już nie widać.

Dzięki za ewentualne podpowiedzi

Tomek mam procedurę serwisową wymiany, ale rozmiary kluczy nic Tobie nie powiedzą wg. w/w ponieważ posiadają numerację, np. nasadki klucza -3357- :wink4: Każdy ma określony moment dokręcenia dla jednego, 24 Nm a dla drugiego 20 Nm. Procedura jest możliwa do samodzielnej wymiany, ale jest to dosyć trudne, szczególnie dla kogoś, kto przymierza się po raz pierwszy. Drobna pomyłka lub nie przestrzeganie precyzyjnie procedury serwisowej (np. zbyt długi czas osiągania wymaganych obrotów lub zbyt szybko - ma być 4-5 sekund - lub osiągnięcie niewłaściwego przedziału obrotów - ma być 2500-3000, właściwa temp. itd...) doprowadzi do zapowietrzenia pompy płynu :wink4: ATF i doprowadzi rozp.... skrzyni. Procedura przygotowawcza zanim odpalisz silnik aby kontynuować procedurę, a potem jej zakończenie - drobny błąd i żegnasz się ze skrzynią.

pozdr. :)

ps. zdjęcie osłony to 60 sec. z wkrętarką w ręku wraz ze zbieraniem zagubionych śrubek z podłogi :wink4:

ps2. temp. odczytasz min. w grupach 10,11,13, ale jak widziałem ustaliłeś to w poprzednich tematach :wink4:

Opublikowano

Dopisany: 05 Luty 2009, 18:24[/size]_________________________________________________

Paweł dzięki za podpowiedź ciekaw jestem tej procedury możesz mi ją wysłać na PW jeśli masz ją w postacji el. lub może zdjęcie jeśli to papier będę wdzięczny :notworthy: tak jak już pisałem człowiek się uczy całe życie więc nie twierdzę że mogę wystąpić w plebiscycie "wiem wszystko".......

....jak byś mógł to podeślij mi tą procedurę na PW albo wstaw ją tutaj może jest wiecej osób które będą jej ciekawe :naughty: liczę na koleżeńską pomoc :good:[br]

Dopisany: 11 Luty 2009, 00:24_________________________________________________

No coż Paweł odpisał mi na PW że nie ma czasu zdradzić tajemniczej procedurychociaż znalazł czas na odpisanie :confused4:

Zastanawia mnie to że w między czasie kontaktowalem się z kilkoma osobami i nikt nie słyszał o jakiś

specjalnych metodach. Wszystkie są praktycznie identyczne do tej opisanej przez Musashi-ego

http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t25514.0.html;highlight=multitronic

który odpisał mi że jest to procedura zgodna z serwisową więc dalej :mysli: nie wiem co mogły oznaczać te tajemncze "obroty i sekundy" przytaczene przez Paw1972. Jak do tej pory chętnie się udzielał w tym temacie ale przy prośbie udzielenia szczegółowych wyjaśnień zasłonił się brakiem czasu :thumbdown: nie wiem czy jest ona aż tak długa :mysli:

Oto co tobie odpowiedziałem (ponaglany dwoma PW :chytry:) :

Cytat: Tomek S-Line 05 Luty 2009, 18:59

Cześć proszę cię o to w poście ale przypomne sie jeszcze tak.

Jak byś mógł to podeślij mi tą procedurę wymiany tego oleju w multi na PW albo wstaw ją w tym wątku w którym mi odpowiedziałeś (o tych śrubach) może jest wiecej osób które będą jej ciekawe liczę na koleżeńską pomoc

Cytat: Paw1972

Witam.

Tomek wybacz, że poszę z opóźnieniem. Mam teraz sporo pracy i nawet ciężko mi odczytać wiadomości. Jutro - niedziela - spróbuję odpisać. Pełna procedura pochodzi z dok. serwisowej i myślę, że podam ją na forum. Ale gra jest nie warta świeczki (samodzielna wymiana) ponieważ można sobie po prostu narozrabiać w skrzyni. Choć widzę, że masz doświadczenie i mógłbyś dać radę. Od ponad pół roku przygotowuję materiały na tutoriał o multitroniku i umieszczę go na forum AKP, oraz możliwe, że na forum audi a4 i a6. Na razie nie mam wszystkich materiałów, a umieszczanie nie pełnych informacji może być nie trafione.

Tomek wejdź na forum Audi A6 i w temacie o układzie napędowym i skrzynie pojawia się kkilka tematów o multi. Pojawił się tam nie dawno gość EDMAR (jeden z linków: http://www.a6klub.pl/viewtopic.php?t=7760#75760 ), który jak widać ma dostęp do materiałów i jakąś wiedzę. Może się przydać.

Dzięki za cierpliwość

pozdr.

Koniec cytatu.

A tutakj wklejam link do jednego z postów w/w kolegi EDMAR:

http://www.a6klub.pl/viewtopic.php?t=7764

Jak już zauważyliście w opisach znajdują się pewne różnice w procedurze.

A tutaj jeden z wcześniejszych postów Prego wraz z udziałem Musashi :wink4: w temacie wymiany oleju i filtra:

http://www.a4-klub.pl/smf/b6_aym_automatyczna_skrzynia_biegow_multitronic_wymiana_oleju-t25268.0.html

Opublikowano

Tu masz ten klucz

http://www.allegro.pl/item545173134_klucz_do_korka_oleju_m16_audi_vw_i_grupa.html

To spline M16 (mam taki u siebie - wczoraj zalewałem skrzynie olejem)

procedura zalania jest na forum

http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t25514.0.html;highlight=multitronic

Do nalania oleju potrzebna jeszcze jest strzykawka (min 0.5 litra) z dorobioną końcówką

litr oleju ok 70 zł wchodzi ok 5 litrów

powodzenia

Wiktor

Opublikowano

Tomek procedurę wymiany oleju masz podaną przez Musashi :). Procedura o której pisałem dotyczy płukania skrzyni - jedni wymianę oleju w skrzyni poprzedzając jej przepłukaniem (o tym pisał EDMAR) - inni, w tym ASO - dokonuje zgodnie z podaną procedurą, a płukanie pozostawia tylko na przypadek "po naprawie skrzyni" - o tym mówi procedura AVG. To tak jak z ASO - nie wymianiało oleju tylko sprawdzało jego poziom. Ale i ASO zmieniło zdanie i zacząło wymieniać co 60 tys. km. Wcześniej jednak fachowcy od naprawy multitroników głośno o tym mówili jak jest to ważne dla trwałości tych skrzyń !!!. Ale ASO (pseudofachowcy w garniturach i krawatach twierdzili inaczej :naughty: ) Czyli narażali użytkowników na ogromne koszta napraw z powodu błędnych procedur serwisowych. Jeszcze ASO nie zmieniło poglądu na filtry, ale ktoś kto ma pojęcie większe o tych skrzyniach wie jaki wpływ na trwałość ma jego wymiana.

Procedurę serwisową płukania wkleję tutaj - pozwól tylko, że powrócę z urlopu w PL. Od 14-go lutego jestem w Kołobrzegu i jak zima nie przeszkodzi :wink4: powrócę 25-go lutego do UK. Przyjechałem na letnich :shocked: , ale w PL nie da się na tym jeździć :wink4: (przepraszam za OT). Także Tomek przestań ponaglać :confused4: Jeżeli ktoś nie odpisuje tzn. że są jakieś powody. Ja ETKI/ELSY na urlop nie zabieram :)

ps. Jeżeli masz wątpliwości w sprawie postów EDMAR po prostu napisz mu o tym lub wklej linka do tamtego tematu - wierzę, że odpowie na twoje pytanie, tym bardziej, że postawiłeś już znak zapytania do jego postów. Po za tym będziesz miał okazję na kolejne tutoriały. Wybacz, nie przeczytałem całego postu tylko sam koniec a więc odpisuję. Jeśli chcesz tą procedurę to napisz, że tak lub nie :)

ps.2 Podziwiam moderatorów za cierpliwość :tongue4:

Opublikowano

Nie zamierzasz polemizować z EDMAR ponieważ przedstawia on filozofię wymiany, podczas której obowiązkowo należy przepłukać skrzynię. Mógłbyś choć raz wysłuchać co ktoś ma do powiedzenia, a nie ciągle podważać i przedstawiać wersję co na to ASO. Największą wiedzę jak serwisować multitronika mają ci, którzy je naprawiają i wiedzą jak o nie dbać i co przy nich robić aby móc jeździć bezawaryjnie. Nie obchodzi mnie co Audi ma do powiedzenia w kwestii wymiany filtra, częstotliwości i sposobu wymiany oleju - to jest wyraźnie napisane w instrukcji serwisowej na podstawie której pracują ASO oraz inni, którzy nie zajmują się druciarstwem. Mnie obchodzi co należy robić aby skrzynia była sprawna. Nie wiem czy zrozumiałeś, ale powtórzę: to Audi ponosi winę za wypuszczenie najawaryjniejszej skrzyni biegów w historii. Ale nie chcą ponosić odpowiedzialności i wszelkie koszta zrzuciło na nas - użytkowników. Audi nadal zalicza wpadki, ale tym razem nie ze skrzyniami biegów tylko z silnikami (2.0 TDI PD - wycierający się wałek napędu pompy oleju ; problematyka z hydronapinaczami rozrządu w 2.7 TDI oraz 3.0 TDI do 2006 r. - mimo stwierdzonej wadliwości brak akcji serwisowej a wszelkie bardzo kosztowne naprawy na własny koszt !!! ).

A więc wracając do wymiany oleju - wymiana wraz z jej przepłukaniem co 50 tys. km oraz wymianę filtra co drugą wymianę oleju (co 100 tys.) - to jest wymiana oleju, a nie tylko spuszczenie lekko ponad połowę i pozostawienie brudnego oleju po to, aby wymieszał się z czystym nowo dolanym. Dokonuję tego u jednego z najlepszych w PL i użytkuję skrzynię wg. jego i tylko jego instrukcji. Jeżeli będziesz zainteresowany to proszę bardzo. Przypominam, że mowa o multitronikach 6-cio biegowych 2001-2004. Od trzeciej naprawy(pierwsza w ASO, druga w nieautoryzowanym ASB, trzecia w Sserwis) przejechałem około 60 tys. km. W między czasie skrzynia była sprawdzana dwukrotnie i jest w stanie wzorcowym, trzyma wszystkie parametry. Znam przykład multitronika, który po naprawie był serwisowany dokładnie w ten sposób i przejechał ponad 300 tys. km (od naprawy) i nadal jeździ. Warunkiem trwałości tej skrzyni (zakładając, że została zmodernizowana) jest idealna czystość w jej wnętrzu !!!. I to wszystko. Proste prawda ? Ale nie każdy potrafi to przyswoić, szczególnie wtedy, kiedy za autorytety w pierwszym rzędzie stawia się przedstawicieli firmy, która to schrzaniła. Nie tylko Polskie fora Audi, ale Niemieckie, Brytyjskie i inne przepełnione są informacjami na temat bubla o nazwie multitronik oraz sposobów serwisowania, które trochę różnią się od standardów ASO. W tych krajach nie sprzedasz używanego Audi z tą skrzynią, chyba, że napalonemu na okazję Polakowi, który nie ma dostępu do internetu, bo inaczej trzymałby się z daleka. I nie jest to wielka teoria spisku przeciwko VAG tylko FAKT.

Opublikowano

Procedura o której pisałem dotyczy płukania skrzyni - jedni wymianę oleju w skrzyni poprzedzając jej przepłukaniem (o tym pisał EDMAR)

Procedurę serwisową płukania wkleję tutaj

Paweł czekamy :naughty::wink4:

Opublikowano

Procedura o której pisałem dotyczy płukania skrzyni - jedni wymianę oleju w skrzyni poprzedzając jej przepłukaniem (o tym pisał EDMAR)

Procedurę serwisową płukania wkleję tutaj

Paweł czekamy :naughty::wink4:

Gili wysłałem do Ciebie e-maila. Jak możesz daj znać.

pozdr. :wink4:

Opublikowano

Tomek S-Line powiem Ci że też myślałem żeby samemu wymienić olej w skrzyni ale jak poczytałem fora, znalazłem opis wymiany oleju w tipie to szczerze zwątpiłem a żeby oddać auto do przeciętnego mechanika to już w ogóle nie wchodziło w rachubę. Po przeczytaniu kilku wypowiedzi Pawła stwierdziłem że udam się do Sserwisu, tak się składa że mam do niego 25km. Wymiana trwała ok 20min + jazda kontrolna. Nawet kupiłem wcześniej w ASO filtr ale w Sserwisie powiedziano mi że filtr się wymienia jak jest jakaś awaria, bo trzeba rozkręcać połowę skrzyni więc leży mi teraz w domu i czeka na swój czas :decayed: Koszt takiej imprezki u nich to coś ponad 400zł jak dobrze pamiętam a wiem że było to zrobione prawidłowo bo podczas wymiany siedziałem w aucie.

Więc Tomek S-Line jak czujesz się na siłach to możesz próbować :wink4: ja Ci polecam Sserwis, bo wiem że są konkretni i dają jak co gwarancje ;) Życzę powodzenia :>

P.S. paw1972 zrobiłeś już opis skrzyni multi na AKP tak jak to jest z tipem, bo dawno już tam nie zaglądałem :naughty:

Pozdro

Opublikowano

Koszt takiej imprezki u nich to coś ponad 400zł jak dobrze pamiętam a wiem że było to zrobione prawidłowo bo podczas wymiany siedziałem w aucie.

Więc Tomek S-Line jak czujesz się na siłach to możesz próbować :wink4: ja Ci polecam Sserwis, bo wiem że są konkretni i dają jak co gwarancje ;) Życzę powodzenia :>

P.S. paw1972 zrobiłeś już opis skrzyni multi na AKP tak jak to jest z tipem, bo dawno już tam nie zaglądałem :naughty:

Pozdro

Zgadza sié koszt okolo 400 zl - raz na 50-60 tys. km to nie az tak wiele. Tyle samo placilem w ASO UK kiedy funt byl po 4 zl :wink4:

Opis nie znalazl sie jeszcze na AKP. Choc mam juz wieksza czesc materialow to cierpie okrutnie na brak czasu. Czasami zagladam na forum z pracy, ale o pisaniu tutorialow ze sluzbowego nie ma mowy. Do domu wracam okolo 22-giej, a wiec pozostaje mi noc - pod warunkiem, ze zona i dzieciaki spia :> , weekendy tez w pracy :confused4: Postanowilem, ze umieszcze tyle ile mam, a w pozniejszym czasie doedytuje to, czego jeszcze nie mam. Owszem wiele materialow i informacji mozna wydobyc z forum AKP, A4, A6, forow zajmujacych sie automatami z PL jak i UK. Ale sa porozrzucane a wiec nie kazdy ma czas aby sprawdzac czy ktos gdzies moze cos napisal. Postaram sie to pozbierac oraz wykorzystac materialy: serwisowe ASO, wiedze swoja oraz kolegow, informacje zdobyte z Sserwis oraz z innych zakladow ASB.

pozdrawiam :wink4:

[EDIT +]

Wklejam link do strony z materiałem - płukanie skrzyni w ramach wymiany płynu ATF:

http://www.a4-klub.pl/smf/uklad_napedowy/all_b6_plukanie_skrzyni_multitronik-t69523.0.html;new

Opublikowano

Procedura płukania ATF-em w ramach wymiany oleju już dawno została tu podana - link w moim poście powyżej twojej pracy dyplomowej :wink4:. Isnieje po za tym osobny wątek również z opisem umieszczonym przeze mnie przy pomocy kolegi Gilli kilka tygodni temu. A więc kolego Tomek oczekuję jakiegoś słowa w stylu - "przepraszam za oczernianie, nie zauważyłem bo ......" Obym się doczekał.

Po za tym podziwiam kolegów, którzy dali radę doczytać do końca, bo ja niestety nie :wink4: Nie wnosisz nic natomiast robisz zamęt i wg. mnie kontynuacja nie ma najmniejszego sensu.

Opublikowano

Tomek skąd w Tobie tyle agresji, jadu i chęci poniżania wszystkiego co się porusza wokół ciebie ? Przedstawiasz cytaty, które nigdy nie wypłynęły ode mnie, a są to wulgarniejsze wersje na twoje potrzeby......

Procedura płukania płynem ATF w ramach wymiany oleju w skrzyni biegów multitronik 01J - tak brzmi pełna nazwa i jest to materiał pochodzący z dokumentacji Audi stosowanej w ASO. Te zdjęcia wraz z opisem to ich kopia, tak jak i materiał, który przygotował Musashi. A więc zastanów się nad tym co napisałeś.

Żaden z opisów, który pojawił się w moich postach nie jest wyssany z palca i pochodzi z materiałów serwisowych,; wiedzy otrzymanej od Pana Sopy z Sserwis, wiedzy pochodzącej z ASO UK - Bristol - (tam po za Sserwisem serwisuję swoje Audi). Reszta to moje doświadczenie oraz doświadczenie użytkowniów aut ze skrzynią 01J.

Twoja ironia zwracająca uwagę na winę użytkowników multitroników za jej psucie to jedna z najgłupszych rzeczy jakie słyszałem na wszystkich forach Audi. Pamiętaj, że w ten sposób obrażasz więcej niż 20 niezadowolonych.

Bezczelnością z twojej strony jest wielokorotne wytykanie mi sprawy z brakiem czasu z mojej strony.

Po za tym twoje posty są nafaszerowane ironią, bezczelnością, poniżaniem i moim zdaniem nadużywasz cierpliwości. Celowo unikam odbijania piłeczki po to, aby nie doszło do tego, że zechcę powiedzieć co naprawdę myślę o Twoich postach i Tobie. Nie zamierzam tego robić, ponieważ chcę stosować się do regulaminu Forum, bardzo szanuję moderatorów i użytkowników. Myślę, że mimo tego, że założyłeś ten wątek w miejscu publcznym nic nie upoważnia ciebie do takiego zachowania. Treści te nie wnoszą nic do tematu !!!

Z mojej strony to wszystko i obawiam się tylko, że moderatorzy słusznie mogą upomnieć mnie za ten post.

Opublikowano

Koniec.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...