Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Działa tylko nawiew środkowy


xzcasd

Rekomendowane odpowiedzi

Od paru dni gdy wybieram rodzaj nawiewu nic się nie dzieje i wieje tylko środkowym. Kiedyś też tak miałem, ale po dniu się naprawiło. Pomocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11.5 Klapa centralna, ciągła blokada, *11.5 (zobacz poniżej)

11.6 Potencjometr silnika klapy centralnej, uszkodzenie

 

15.7 Klapa powietrza, czasem blokowana

 

Za nawiew na kratki odpowiada klapa centralna, dość łatwy dostęp do silniczka.

Przez lata komutator zapchał się grafitem ze szczotek, co jest powodem zbyt dużego poboru prądu a klimatronik kwalifikuje taki stan za blokadę/uszkodzenie potencjometru.

Wystarczy wykręcić silniczek i wykonać podstawowe czynności regeneracyjne: do potencjometru psiknąć np. Kontakt PR, wyczyścić komutator a szczotki przeszlifować papierem ściernym do kąta prostego. Kiedyś szczotek nie ruszałem ale komutator ponownie bardzo szybko się zapchał a to przez to że szczotki były wyjechane ("ułożone" do komumtatora) i miały z nim bardzo duży kontakt.

 

Do silniczka klapy powietrza nie ma innego dostępu jak wyciągnięcie tunelu nawiewu a to wiąże się z demontażem deski, kupe roboty a dla tego jednego silniczka nie warto pruć środka auta. Nie przejmuj się jego błędem bo ponad 90% audiczek B5 ma to samo, chyba że ktoś regenerował wszystkie silniczki przy okazji wymiany nagrzewnicy lub parownika klimy.

 

Wysłane z OP3T

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy, że naprawie klapę centralną i będzie znowu działał nawiew na szybę? Chce go mięć, nawet kosztem środkowych kratek, które i tak nie używam a na szybę nawiew muszę mieć.

Drugie pytanie klapa powietrza do czego konkretnie służy, do zmiany cyrkulacji? 

Edytowane przez xzcasd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zrobieniu zregenerowaniu silniczka klapy centralnej, wszystko powinno wrócić do normy.

Potem zrób nastawy podstawowe klap, nie raz pisałem jak to zrobić więc łatwo to znajdziesz w moich postach.

Klapa powietrza odpowiada za dławienie wlatujące go powietrza gdy szybko jedziesz żeby w aucie nie było słychać szumu powietrza we wnętrzu auta z prawej strony.

Nawiew na szybę możesz jeszcze wymusić ustawiając nawiew na szybę i zamknięcie kratek.

 

Wysłane z OP3T

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem, zamknąłem wszystkie kratki, odpaliłem nawiew na szybę i nic z otworów pod szybą nie wylatywało. Jak zrobi sie cieplej to rozkręcę i sprawdzę ten motorek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz błędy dotyczące klapy centralnej więc nawiew szyba/nogi powinien działać.
Dziwne że po ustawieniu nawiewu na szybę i zablokowaniu nawiewu kratek nie dmucha na nią.
Po zregenerowaniu silniczka klapy centralnej będziesz musiał zrobić nastawy podstawowe.

Wysłane z OP3T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...