VoreQ Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Witam. Jestem posiadaczem a4 b8 1.8 tfsi z 2008r z elektycznym hamulcem ręcznym. Od kiedy go kupiłem ( około pół roku ) na komputerze ciągle widzę błąd hamulca postojowego z wiadomością przy odpaleniu silnika malfunction. Wszystkie hamulce działają sprawnie bez jakichkolwiek zastrzeżeń. Po odwiedzeniu kilku warsztatów i podłączania autka pod komputer każdy mówił o błędzie " Brak komunikacji z modułem hamulca postojowego" ( czy jakoś tak) . I stąd moje pytanie: Czy warto jest tym się zajmować jeśli wszystko działa sprawnie a mam jedynie błąd na komputerze ? ( Każdy mechanik powiedział mi, że moduł jest do wymiany koszt około 2k) Czy od tego błędu podczas jazdy hamulec ręczny SAM może mi się zaciągnąć ( I jakie są tego objawy, tak jak przy tradycyjnym ręcznym, że wszystkie koła od razu się blokują czy auto po prostu zwalnia) lub czy jak zaciągnę ręczny gdzieś na parkingu to już go mogę nie odblokować i pozostanie jedynie laweta ? Jednym słowem czy grozi mi całkowita blokada kół od tego błędu. Z góry dziękuję za odpowiedzi
wrclaguna Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Opublikowano 13 Kwietnia 2018 koszt takiego modułu to 50-80 pln i niech ci nie wciskaja kitu
VoreQ Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Serio ? Nowy czy używany ? Używki widze na allegro po 150zł ale odradzali mi twierdząc " że i 5 można takich wsadzić a błąd dalej będzie" a w aso pytałem podali za moduł 1.6k więc nwm
wrclaguna Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Opublikowano 13 Kwietnia 2018 pierwsza z brzegu aukcja http://allegro.pl/modul-hamulca-recznego-8k0907801d-audi-a4-b8-a5-i7271598125.html
VoreQ Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Czyli można używkę na spokojnie wsadzić ? Jeśli tak to przy kupnie mam zwrócić jedynie na numer oby zgadzał się ze starym modułem czy na coś jeszcze ?
wrclaguna Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Nie wiem jaki masz numer obecnie po podpieciu kompa trzeba skasowac błedy
VoreQ Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Mogę po prostu go wyjąć i sprawdzić numer który jest napisany na nim ? Czy to jakiś inny ?
wrclaguna Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Masz go w bagazniku we wnece po prawej stronie wymien go i przykręc do nadwozia
VoreQ Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Czyli sprawdzić jedynie numer i tym sugerować się przy kupnie ? Nie musi być identyczna wersja silnikowa itd oby numer był taki sam ?
wrclaguna Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Opublikowano 13 Kwietnia 2018 nie ma znaczenia do jakiego silnika tylko numer
VoreQ Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Okej super zaraz sprawdzę numer i zamówię taki sam. Po podłączeniu nowego (używki) trzeba coś zaprogramować itd. pod komputerem ? Czy jest to jakaś skomplikowana operacja czy na byle stacji diagnostycznej mi to zrobią ?
VoreQ Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2018 (edytowane) Okej dobrałem się do niego. Więc patrzeć jedynie na 8k0907801j , ten pod kodem kreskowym jest nie ważny ? No i widzę, że moduł jest z 2011 roku a autko z 2008 więc już widocznie był wymieniany Edytowane 13 Kwietnia 2018 przez VoreQ
VoreQ Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2018 No i stąd moje kolejne pytanie. Możliwe, że mam błąd na komputerze ponieważ ktoś wcześniej wsadził moduł z innym numerem ? Czy to raczej nie możliwe ? ( wszystko jest sprawne jedynie błąd na kompie )
NoName Opublikowano 23 Grudnia 2021 Opublikowano 23 Grudnia 2021 Odświeżam temat czy literka na końcu ma znaczenie? u mnie w module jest "E" a moduł który mam u siebie dostępny ma literkę "H"
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się