Jump to content
0
Lahmed

[ALL B6] Audi Navigation Plus - Zablokowane

Recommended Posts

Witam Szanownych Forumowiczów,

posiadam Audi Navigation Plus (Blaupunkta) w A4 z 2003. Osatnio padł mi akumulator i radio przeszło w tryb podania kodu po ponownym uruchomieniu. Niestety wprowadziłem błędny i radio zostało zablokowane. Kod oczywiście posiadam w ksiażce serwisowej a radio bylo orginalne od początku. Jedyna ingerencja to chyba było wgranie polskiego menu (z takim menu juz kupiłem moja A4).

Przeczesałem forum, ale pod katem Navi Plus nic nie znalazłem.

Próbowałem już:

1.Odłączenia od aku na kilka godzin - bez skutku

2. Włączenia radia przez dluższy czas w trybie podania kodu (ok godziny) - bez skutku

3. Serwis (Autoviva-Połczyńska) - bez skutku, zalecili pkt 2 albo nowe radio :(

Czy zna ktoś z Was jakieś sposoby na pokonanie tej blokady typu "Alt+ Ctrl + Del" ;).

Słyszałem, że wyjściem może być wymiana procesora w radio, ale to już mocna ingerencja i krok ostateczny jak dla mnie.

Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi lub namiary w Warszawie na speca który podejmie się tematu.

Pozdrawiam,

Lahmed


No Torque - No Fun!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wykonaj punkt 2, ale przy włączonym zapłonie. Czas co najmniej 1 godzina, a może być dłużej.

Pkt 2 wykonywałem podczas jazdy czyli zapłon był włączony. Ale fakt, ze na ogol bylo okolo godziny tyle co w korkach do roboty z rana. Moze go zostawię na zgaszonym silniku ale z włączonym "zapłonem".

Dzieki za radę.

Czy ktos sie orientuje czy taki problem mozna rozwiazac VAGiem?


No Torque - No Fun!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Trzeniu

myślę że jest to wina mechaniki a nie elektroniki więc Vag odpada

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Trzeniu

Raczej elektronika. Włącz zapłon i navi na nockę, rano powinno być OK

ooo f*ck , pomyliłem temat , przepraszam... :embarrassed:

jacek ma rację :good:

myslałem ze to temat o nie działającym wyświetlaczu w RNS=E

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raczej elektronika. Włącz zapłon i navi na nockę, rano powinno być OK

Ok. Dzis zrobie probe na noc i dam znac. Mam nadzieje, że da sie zamknac auto drugimi kluczykami kiedy pierwsze w stacyjce bedą. Niby garaz podziemny ale tak z kluczykami zostawić to lipa... :)


No Torque - No Fun!

Share this post


Link to post
Share on other sites

no i co pomogło :) ??

bo ja tez kiedys tak miałem

za pierwszym razem czekąłem 1 godzine za drugim juz 2 za trzecim juz 4 :)


pozdrawiam Boberek

https://www.facebook.com/bvrgarage

#bvrgarage

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poddałem sie :no:

Oddałem całe radio do goscia ktory zajmuje sie takim problemami.

Koszt podobno od 50 do 150 zł w zaleznosci od problemu. Dam znać jak bede mial radio spowrotem w przyszłym tygodniu.

Lahmed.[br]Dopisany: 14 Luty 2009, 11:22_________________________________________________Witam,

no to sprzecik spowrotem działa cacy :> Yesssss!

Przy okazji dodam pare słów opisu - moze ktos kiedyś z tego skorzysta.

Rozmawiałem z magikiem, który uzdrowił mój sprzęcik i okazało się, że było coś nieźle namieszane i standardowe odczekanie aż kod da się wpisać nic by nie dalo. Fakt, że do zablokowania doszło w skutek dalej nie wyjaśnionego i nagłego rozładowania się aku (zwarcie czy coś :mysli: ).

Facet naprawdę robi dobre wrażenie i wydaje się, że naprawdę ma pojęcie co robi. W skrócie mówił, że musiał wejść proramatorem w pamieć radia i tam cos grzebać. BTW - ponoć robi tez niezłe códa z telefonami... Dla mnie naprawdę szacunek :hi:

Koszt przywrócenia do życia: 120 zł... dużo to czy mało - nie wiem, ale jak to sobie zestawię z tekstem pana serwisana w AutoVivie... "Tu juz sie nic nie da zrobić - trzeba kupić nowe Radio" to mi ręce opadają :wallbash:

Dla osob z Warszawy i okolic podaję namiary na tą firmę i telefon do człowieka.

--------------------

www.softserwis.net

www.audiomania.pl

ul. Radzymińska 212a (róg Tużyckiej)

03-674 Warszawa

Tel: 022-678-65-32

Kom: 602-342-407 (ponoc 24 h na dobę) - telefon bezpośrednio do pana "Magika"

--------------------

Pozdrawiam,

Lahmed


No Torque - No Fun!

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam, odświeżam temat, ponieważ mam podobny problem. Wbiłem 2 razy zły kod i navi zablokowana "Unit locked". Musze jechać do magika? Czy wystarczy np. odłączyć akumulator na dobę czy coś? Kod poprawny mam, także wystarczyłoby zresetować, żeby znów wpisać kod...

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam to tez zablokowane i po włączeniu pojawia się napis aby poczekać 60 minut, po około godziny jak wróciłem do auta to ekran był ciemny czyli jakby sie wyłączyło i nie wiem czy było to aktywne czy wyłączone czy czekać dłużej, zostawiłem to na przekręconym zapłonie czyli prąd tam był.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radio całkiem proste do zrobienia :) Zasilacz ustawiasz na 7 V , do tego zapinasz pod programator SDA oraz SCL i masa i odczyt - zerowanie licznika błędów - zapis . I nic innego nie pozostaje jak cieszyć się uzdrowionym radiem :)


Edyta , Amelka = TCMK

Jeśli elektronika to tylko w chińskim zegarku ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

jakie to proste :) ale mógłbyś rozwinąć co to te SDA i SCL jest?

Share this post


Link to post
Share on other sites

sda scl i gnd są to punkty lutownicze do których trzeba się podpiąć programatorem w celu odczytu zawartości fisa ( EEPROM )

SDA - Serial Data Line

SCL - Serial Clock Line

GND - Ground


Autoelektronika Pl Menu Audi 3G, Basic, High Plus, Lektor, Rns-e, Rns510 itp.  Immo, Dpf, Fap, Egr. Hamownia 4X4 Tdi Chiptunning. CP. Konwersje.                            Naprawa MMI 2G,3G Rns850 uszkodzonych softowo  Czerwony , zielony , czarny ekran konwersja usa na eu . Kontakt Pw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie, zastanawiałem się jak się dobrać do tego EEPROMu, to ostatnia deska ratunku kiedyś tak tunery satelitarne ratowałem ale miałem specjalny kabelek i program do tego. Co jest w takim razie potrzebne do połączenia się z Eepromem w rns-e?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Programator i2c eeprom siedzi w fis to taka hybryda i dobranie sie do niej jest niemożliwe jesli chodzi o odczyt eepromu to tylko po punktach lutowniczych. Masz rns-e czy rns-d ?


Autoelektronika Pl Menu Audi 3G, Basic, High Plus, Lektor, Rns-e, Rns510 itp.  Immo, Dpf, Fap, Egr. Hamownia 4X4 Tdi Chiptunning. CP. Konwersje.                            Naprawa MMI 2G,3G Rns850 uszkodzonych softowo  Czerwony , zielony , czarny ekran konwersja usa na eu . Kontakt Pw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

rns-e, punkty lutownicze w fis mam rozumieć są to?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fis - tak się nazywa procesor w audi navigation plus , vw mfd , vw mcd :) Rns-e można zrobić bez rozbierania przy odrobinie szczęścia .


Edyta , Amelka = TCMK

Jeśli elektronika to tylko w chińskim zegarku ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To fakt zapomniałem że można to zrobić inaczej ale odczyt eepromu jest pewniejszy.


Autoelektronika Pl Menu Audi 3G, Basic, High Plus, Lektor, Rns-e, Rns510 itp.  Immo, Dpf, Fap, Egr. Hamownia 4X4 Tdi Chiptunning. CP. Konwersje.                            Naprawa MMI 2G,3G Rns850 uszkodzonych softowo  Czerwony , zielony , czarny ekran konwersja usa na eu . Kontakt Pw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, znalazł się jakiś sprawdzony  sposób by móc jeszcze raz poprawnie wpisać kod?

Zablokowane po 2 próbach i czekanie nic nie daje..


A4 B5 1.9 TDi 110 KM :decayed:
Octavia 2 VRS 2.0 TDi 170 KM :wink:
Jest : A4 B5 1.8T Tip :banan:

 

Audi (935)1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Marcin Gugu33 napisał:

Panowie, znalazł się jakiś sprawdzony  sposób by móc jeszcze raz poprawnie wpisać kod?

Zablokowane po 2 próbach i czekanie nic nie daje..

RNS-d czy Rns-e ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra, po 2 godzinach mogłem ponownie wpisać kod, już poprawnie.

Rns-d, zostawiłem tylko na włączonym radiu które i tak po przyjściu było wyłączone.


A4 B5 1.9 TDi 110 KM :decayed:
Octavia 2 VRS 2.0 TDi 170 KM :wink:
Jest : A4 B5 1.8T Tip :banan:

 

Audi (935)1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 9.12.2012 o 08:08, krzysaudi napisał:

Radio całkiem proste do zrobienia :) Zasilacz ustawiasz na 7 V , do tego zapinasz pod programator SDA oraz SCL i masa i odczyt - zerowanie licznika błędów - zapis . I nic innego nie pozostaje jak cieszyć się uzdrowionym radiem :)

Gdzie w binarce znajdę licznik błędów. Możesz mnie jakoś naprowadzić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...