Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Synchronizacja wałka rozrządu - jak odczytać


mpx

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Czy ktoś się orientuje jak odczytać z wartości mierzonych kąt synchronizacji wałka rozrządu? Wiem, że w VCDS jest coś takiego jak Advance Mesuring Values i tam jest to pozycja 191. Posiadam Vag Can Pro (VCP) i tam nie ma czegoś takiego, a w wartościach mierzonych nie znalazłem takiej pozycji jak 'Kąt synchronizacji' (Synchronious angle). Potrzebuję tego ponieważ podejrzewam, że przez złe ustawienie rozrządu mam zbyt wysokie spalanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, mpx napisał:

Cześć

Czy ktoś się orientuje jak odczytać z wartości mierzonych kąt synchronizacji wałka rozrządu? Wiem, że w VCDS jest coś takiego jak Advance Mesuring Values i tam jest to pozycja 191. Posiadam Vag Can Pro (VCP) i tam nie ma czegoś takiego, a w wartościach mierzonych nie znalazłem takiej pozycji jak 'Kąt synchronizacji' (Synchronious angle). Potrzebuję tego ponieważ podejrzewam, że przez złe ustawienie rozrządu mam zbyt wysokie spalanie.

 

Mam VCDS i również nie mam tej pozycji, chyba w nowszych rocznikach usunęli tą pozycję, bo w starszy rocznikach można było sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, mpx napisał:

Cześć

Czy ktoś się orientuje jak odczytać z wartości mierzonych kąt synchronizacji wałka rozrządu? Wiem, że w VCDS jest coś takiego jak Advance Mesuring Values i tam jest to pozycja 191. Posiadam Vag Can Pro (VCP) i tam nie ma czegoś takiego, a w wartościach mierzonych nie znalazłem takiej pozycji jak 'Kąt synchronizacji' (Synchronious angle). Potrzebuję tego ponieważ podejrzewam, że przez złe ustawienie rozrządu mam zbyt wysokie spalanie.

 

Wartość kąta synchronizacji jest na innej pozycji (nie 191) Trzeba przeszukać dokładnie całą listę. U mnie z tego co pamiętam była  na pozycji oznaczonej 4-cyfrowo gdzieś  tak w 3/4 długości całej listy .(VCDS 17.1.3) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, skoffice napisał:

Wartość kąta synchronizacji jest na innej pozycji (nie 191) Trzeba przeszukać dokładnie całą listę. U mnie z tego co pamiętam była  na pozycji oznaczonej 4-cyfrowo gdzieś  tak w 3/4 długości całej listy .(VCDS 17.1.3) 

Przejrzałem całą listę i nie mogłem znaleźć, były jakieś inne wartości dotyczące wałka rozrządu, ale były one duże (coś koło 120), co raczej nie jest możliwe żeby aż tak rozrząd był przesunięty :) Chyba że tą wartośc należy inaczej interpretować. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł, jak zweryfikować czy rozrząd jest dobrze ustawiony to chętnie poczytam

 @czarek76 Widzę że też masz CJCB. Jakie masz spalanie na jałowym i ile Ci pali w trasie?  

 

Edytowane przez mpx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, mpx napisał:

Przejrzałem całą listę i nie mogłem znaleźć, były jakieś inne wartości dotyczące wałka rozrządu, ale były one duże (coś koło 120), co raczej nie jest możliwe żeby aż tak rozrząd był przesunięty :) Chyba że tą wartośc należy inaczej interpretować. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł, jak zweryfikować czy rozrząd jest dobrze ustawiony to chętnie poczytam

 @czarek76 Widzę że też masz CJCB. Jakie masz spalanie na jałowym i ile Ci pali w trasie?  

 

Ja mam VCDS 12.12.3 i  też przejrzałem wszystkie pozycje i nie ma, odnośnie spalania to na jałowym 0,7l, w trasie 6-7l w zależności od stylu, najniższe jakie osiągnąłem to 5,9l.  Mam opony 245/40/18.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, czarek76 napisał:

Ja mam VCDS 12.12.3 i  też przejrzałem wszystkie pozycje i nie ma, odnośnie spalania to na jałowym 0,7l, w trasie 6-7l w zależności od stylu, najniższe jakie osiągnąłem to 5,9l.  Mam opony 245/40/18.

Czyli zostaje tylko sprawdzenie na blokady. Dosyć dużo palą te CJCB. Dzisiaj robiłem trasę 100km przy prędkościach 90kmh i emeryckim stylu jazdy miałem spalanie 7l/100km. Co jest dosyć dziwne biorąc pod uwagę że miał być to najekonomiczniejszy z TDI. Myślę że szerokość opon nie gra aż takiej roli (ja mam 225/45/18)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, mpx napisał:

Czyli zostaje tylko sprawdzenie na blokady. Dosyć dużo palą te CJCB. Dzisiaj robiłem trasę 100km przy prędkościach 90kmh i emeryckim stylu jazdy miałem spalanie 7l/100km. Co jest dosyć dziwne biorąc pod uwagę że miał być to najekonomiczniejszy z TDI. Myślę że szerokość opon nie gra aż takiej roli (ja mam 225/45/18)

Dokładnie, a w instrukcji takie info o spalaniu ?

przy 90 - 3,9l

przy 120 - 4,4l

miasto - 5,2l

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.05.2018 o 12:20, skoffice napisał:

Wartość kąta synchronizacji jest na innej pozycji (nie 191) Trzeba przeszukać dokładnie całą listę. U mnie z tego co pamiętam była  na pozycji oznaczonej 4-cyfrowo gdzieś  tak w 3/4 długości całej listy .(VCDS 17.1.3) 

U mnie wygląda to tak ENG 106252

kąt synch.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, skoffice napisał:

U mnie wygląda to tak ENG 106252

kąt synch.jpg

Rozumiem, że masz to w Advance Mesuring Values? A w zwykłych blokach pomiarowych? VCP chyba inaczej wypisuje ID wartości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak kąt synchronizacji jest w  advance values. To jest VCDS nie wiem jak jest w VCP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@czarek76 jeśli masz VCDS i chwilkę czasu to sprawdź proszę czy masz to w Advance Mesuring Values :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy wyszukać po początku czy całej nazwie parametru ☺️kąt.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...