Gornano Opublikowano 23 Lutego 2009 Autor Opublikowano 23 Lutego 2009 Oczywiście, tylko orginał. Więc przepustnice wykluczam, to musi być coś innego. Mateusz też się już poddał widze. Może kolega mstan coś nowego wymyślił? Może ktoś inny ma jakiś pomysł? Chyba pozostanie mi co 2 dzień reset ECU
fend18 Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 Oczywiście, tylko orginał. Więc przepustnice wykluczam, to musi być coś innego. Mateusz też się już poddał widze. Może kolega mstan coś nowego wymyślił? Może ktoś inny ma jakiś pomysł? Chyba pozostanie mi co 2 dzień reset ECU stara przepustnice masz do sprzedania?
Gornano Opublikowano 23 Lutego 2009 Autor Opublikowano 23 Lutego 2009 stara przepustnice masz do sprzedania? Troche za późno, poszła jakieś 3 miechy temu....
mstan Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 Witam Już ją sprzedał.Ja miałem przepustnicę uszkodzoną mechanicznie(nie będę się wdawał w zbytnie szczegóły),ale miała dobrą elektronikę.Więc z dwóch zrobiłem jedną.Początkowo nie mogłem dojść do ładu z obrotami tzn. były na stałym poziomie ale powyżej 1 tyś. Teraz i tak są wysokawe, ale już sobie odpuściłem. Przez dłuższy czas miałem tylko do czynienia z 561. Praktycznie przy każdej kontroli go kasowałem. Obecnie sprawdzam błędy co jakiś czas i co któryś sprawdzenie mam błąd 16505. Nie ma żadnej reguły występowania błędu, oraz jak narazie nie stwierdziłem skutków ubocznych i wpływu na pracę silnika. Pozdrawiam Ps. to chyba jest jak choroba zakaźna.
Gornano Opublikowano 23 Lutego 2009 Autor Opublikowano 23 Lutego 2009 Zaraza Kolega mstan też się poddaje? Chyba sprzedam tą furmanke bo już za dużo siwych włosów mi wyrosło z tego powodu. Mateogda może się jakoś ustawimy (daleko nie mam do Ciebie), może coś poradzisz?
mstan Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 Witam No nie do końca: No cóż nie spocząłem na laurach i staram się coś zrobić z tym 561. Próbowałem wymienić sondę, ale zostałem wyrolowany i mam nową sondę(już lekko używaną) która się nie nadaje do mojego rocznika.Założyłem więc starą. Następną rzeczą jaką zrobiłem to wyjąłem filtr powietrza i trochę pojeździłem.(zima mogłem sobie na to pozwolić).Autko zachowywało się prawie bez zmian,ale trochę tak jakby bardziej poszarpywało(przy gwałtownym wciśnięciu gazu).Po sczytaniu błędów okazało się że sonda na bloku 008 podskoczyła o 2% do -22% oczywiście skasowałem 561. Wskazania MAF także wzrosły, ale dawka paliwa nie zmieniła się. Więc czas na kolejną zmianę. Zamontowałem filtr powietrza, ale tym razem stary który rok temu wymieniłem. Zmalały mi wskazania MAF o około 0,5. Auto z każdym dniem lepiej chodziło .Lepiej odpala,zniknęły poszarpywania silnikiem podczas gwałtownego przyspieszania .Zmieniło się także na VAG-u to znaczy nie było już błędu 561, a na bloku 008 wartość zmalała do -14,8 Zaznaczam że zmiany dotyczą pracy silnika na BP, oraz dodam że doładowanie jest wciąż w normie i nie zmieniało się. Poszarpywania silnika miały miejsce w zakresie 2tyś. do 4tyś.obrotów. Jest jeszcze jedna zmiana tzn. autko ma właściwie takie same osiągi , ale stało się troszeczkę bardziej ospałe.Następna zmiana to zużycie -spadek średnio około 1litr. Starałem się to opisać dość szczegółowo i myślę że może się przydać. Pozdrawiam Ps wysyłam Ci mejla
fend18 Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 Witam No nie do końca: No cóż nie spocząłem na laurach i staram się coś zrobić z tym 561. Próbowałem wymienić sondę, ale zostałem wyrolowany i mam nową sondę(już lekko używaną) która się nie nadaje do mojego rocznika.Założyłem więc starą. Następną rzeczą jaką zrobiłem to wyjąłem filtr powietrza i trochę pojeździłem.(zima mogłem sobie na to pozwolić).Autko zachowywało się prawie bez zmian,ale trochę tak jakby bardziej poszarpywało(przy gwałtownym wciśnięciu gazu).Po sczytaniu błędów okazało się że sonda na bloku 008 podskoczyła o 2% do -22% oczywiście skasowałem 561. Wskazania MAF także wzrosły, ale dawka paliwa nie zmieniła się. Więc czas na kolejną zmianę. Zamontowałem filtr powietrza, ale tym razem stary który rok temu wymieniłem. Zmalały mi wskazania MAF o około 0,5. Auto z każdym dniem lepiej chodziło .Lepiej odpala,zniknęły poszarpywania silnikiem podczas gwałtownego przyspieszania .Zmieniło się także na VAG-u to znaczy nie było już błędu 561, a na bloku 008 wartość zmalała do -14,8 Zaznaczam że zmiany dotyczą pracy silnika na BP, oraz dodam że doładowanie jest wciąż w normie i nie zmieniało się. Poszarpywania silnika miały miejsce w zakresie 2tyś. do 4tyś.obrotów. Jest jeszcze jedna zmiana tzn. autko ma właściwie takie same osiągi , ale stało się troszeczkę bardziej ospałe.Następna zmiana to zużycie -spadek średnio około 1litr. Starałem się to opisać dość szczegółowo i myślę że może się przydać. Pozdrawiam Ps wysyłam Ci mejla heh czyli warto jezdzic na starym filtrze powietrza u siebie zauwazylem ze za duzo powietrza dostaje, zatkalem wlot od odmy do kolektora i jest duzo lepiej, jak zimny trzyma prawidlowe obroty jak sie nagrzeje to trzyma okolo 1tys 1,1tys rpm, no ale tak raczej nie powinno byc, poki co jak nie znajde nowej przepustnicy tak musze jezdzic.
mateogda Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 Mateogda może się jakoś ustawimy (daleko nie mam do Ciebie), może coś poradzisz? Ja Cię zmuszać nie będę ale z tego co pamiętam już proponowałem żebyś "wpadł" na spota. (to jest chyba jedyny bezpieczny dla mnie termin)
Gornano Opublikowano 23 Lutego 2009 Autor Opublikowano 23 Lutego 2009 Mateogda może się jakoś ustawimy (daleko nie mam do Ciebie), może coś poradzisz? Ja Cię zmuszać nie będę ale z tego co pamiętam już proponowałem żebyś "wpadł" na spota. (to jest chyba jedyny bezpieczny dla mnie termin) no to jesteśmy umówieni , ale na następnego spota bo na tą środę nie dam rady przybyć. Póki co byłbym wdzięczny za wszystkie rady/sugestie. Do mstan : coraz bardziej się przekonuję (czytając takie posty jak twoje) że silnik AEB to jedna wielka zagadka. Kto widział że by silnik np. zaczął lepiej pracować na starym filtrze? tylko właściciele silników AEB Pozdro
mstan Opublikowano 25 Lutego 2009 Opublikowano 25 Lutego 2009 Witam Pewnie nie chodzi tu o to że filtr jest stary.Zmieniły się parametry na przepływce. Jak widzisz chciałem wymienić sondę(no bo jest stara), ale jak widać jeszcze trochę wytrzyma. Patrząc na różnorodność wątków nie jesteśmy wybrańcami losu. Pozdrawiam
fend18 Opublikowano 25 Lutego 2009 Opublikowano 25 Lutego 2009 dalem sobie spokoj jak na razie, znajde przepustnice to wymienie ale nie spuszczam sie zeby za wszelka cene wymienic, tylko nie mam pewnosci czy jezdzac z odlaczonym wezem od odmy do kolektora nic zlego sie nie bedzie dzialo poza tym ze silnik mniej powietrza bedzie dostawac, bo spalanie na pewno sie nie zwiekszylo.
Gornano Opublikowano 26 Lutego 2009 Autor Opublikowano 26 Lutego 2009 Witam Pewnie nie chodzi tu o to że filtr jest stary.Zmieniły się parametry na przepływce. Jak widzisz chciałem wymienić sondę(no bo jest stara), ale jak widać jeszcze trochę wytrzyma. Patrząc na różnorodność wątków nie jesteśmy wybrańcami losu. Pozdrawiam To jest jasne. Zmieniły sie parametry przepływki bo stary filtr=zanieczyszczony a napewno gorzej przepuszczający powietrze niż nowy a więc i przepływka mierzy mniej zassanego powietrza. Ale dlaczego auto lepiej się zachowuje? Powinno być zupełnie na odwrót. Np. u mnie pokazuje około 160g/s przy ~6000obr/min ciekawe jak to jest u Ciebie? Oby coś pomogli koledzy z trojmiasta na spocie. Dam znać. Pozdro
mstan Opublikowano 26 Lutego 2009 Opublikowano 26 Lutego 2009 Witam Myślę że jest lepszy stosunek paliwa do powietrza. Nawet przy gwałtownym dodaniu gazu sonda radzi sobie z korektami. A jak korekta wychodzi poza możliwości sondy to ECU dokonuje korekty i podaje informacje w postaci błędu. Po dzisiejszym sprawdzeniu miałem znowu błąd 561, ale pamięć na bloku 008 zchodzi do normy (jest -13,4) Pozdrawiam
Gornano Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Po długim czasie ale wkoncu auto jezdzi jak nalezy. 4 rzeczy: 1.Nieszczelnosc przy kolektorze ssącym-wyeliminowana robota kolegi mateogd : 2.Reduktor-wymieniony na nowy 3.Nowe dysze o większym przekroju [3mm] 4.Odpowiednia regulacja i wróciła przyemnośc z jazdy na benzynie i na gazie. Odziwo po regulacji gazu sonda zaczela normalnie pracowac i zaczela sie "uczyc" ,przed tem nawet na benzynie pokazywało '0'. Nie chce zapeszac bo jeszcze za malo przejechalem km zeby byc pewnym ze wszystko bedzie ok w najblizszym czasie. Ale póki co po przejechaniu okolo 500km nawet blad przepustnicy nie wyskoczyl. Do kolegi mstan: co z twoją bryczką, a konkretnie co zrobiles z przeplywka? Do kolegi mateogd jeszcze raz dzięki
mstan Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Witam No to super kamień Ci spadł z serca (teraz musisz uważać na ten kamień). Ograniczyłem ilość przepływającego powietrza przez przepływkę. Silniczek jest dynamiczny, ale osiągi pozostały na stałym poziomie.Ale muszę przyznać że autko ma lepszą dynamikę na LPG. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się