Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zaślepiony EGR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Czy po zaślepieniu EGR-a zawsze będzie wywalał check engine? czy po skasowaniu błędu zniknie na stałe czy znowu się zapali?

ps. Czy po czasie jak długo się będzie jeździć z check engine auto nie przejdzie w jakiś tryb serwisowy i ograniczy moc, prędkość itp?

 

Opublikowano

Kolego, 

Przede wszystkim żeby było dobrze trzeba EGR wyłączyć przez usunięcie z ECU. Samo zaslepienie sieje błędy i motor dziwnie pracuje. 

Opublikowano

Dzięki za info.

Opublikowano

Jak zaślepisz na kolektorze przed zaworem, to jak ECU sprawdzi czy dostaje spaliny do kolektora dolotowego? Inna sprawa gdy zacina się sam zawór, który ma wbudowany czujnik otwarcia zaworu.

Opublikowano
Godzinę temu, azalewsk napisał:

Jak zaślepisz na kolektorze przed zaworem, to jak ECU sprawdzi czy dostaje spaliny do kolektora dolotowego?

przepływomierz go o tym poinformuje 

jak masz dpf to za jakis czas sie upomni przez to - ewentualnie zaslepka z otworkiem np fi8mm

 

 

Opublikowano

Odradzam w jakikolwiek sposób jeździć przy samym fizycznym zaślepieniu EGR bez wyłączania go tak jak koledzy up mówili w ECU.  DPF o ile go jeszcze masz szybko zakończyć swoją zywotność, wiem co mówię po swoim przypadku.

Jeździłem autem dosłownie 3-4 dni przejechałem ok 1 tyś km i wywalało błąd DPF (nie wiedziałem jaka jest przyczyna, auto świeżo po zakupie) po czym ostatniego dnia, tryb awaryjny i auto brak mocy więc zawalony musiałbyć na amen.

Diagnozą było zaslepinoy EGR, a nie wyłączony w ECU, jakiś Janusz musiał już grzebać.

Uratowało mnie i mój DPF wodorowanie silnika + wymuszenie procedury wypalania + porządny but na obwodnicy i wypalanie. Do dziś jeżdzę i jest wszystko ok. procedura się załącza tak jak powinna. Średnio wydaje mi się że jest to ok 300-400km, ale to muszę jeszcze sprawdzić aby mieć w 100% pewność :)

 

Opublikowano

W moim przypadku silnik BRD zaślepiłem blaszką z kwasówki 1 mm zaraz przy kolektorze, dopalanie DPF załącza mi się dużo rzadziej, zapchany DPF wymoczyłem w wiadrze z gorącą wodą z preparatem do mycia silników, potem wymyłem karcherem. Operację powtórzyłem dwukrotnie, następnie w Vagu ustawiłem kalibrację DPF jak po wymianie. Od tej pory przejechałem 30 tkm i zero błędów. Jedynym mankamentem zaślepienia EGR jest to że silnik wolniej się nagrzewa za sprawą braku przepływu spalin przez chłodnicę EGR.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...