M29 Opublikowano 10 Stycznia 2019 Opublikowano 10 Stycznia 2019 (edytowane) Dzień dobry, mam pytanie. Kupiłem ostatnio A4 B7 1.8T. W przyszłym tygodniu jestem umówiony ze swoim mechanikiem na rozrząd. Wczoraj dowiedziałem się że z tyłu jest też łańcuch. Auto ma 285 000 przebiegu i ten łańcuch z napinaczem nie były robione. I chciałbym o radę, czy wymieniać łańcuch z napinaczem od razu? Edytowane 10 Stycznia 2019 przez M29
ziolek335 Opublikowano 10 Stycznia 2019 Opublikowano 10 Stycznia 2019 A jak chodzi silnik? Słychać jakieś odgłosy z tyłu silnika? Przy odpalaniu na zimnym słychać grzechot jakiś hałas?
M29 Opublikowano 10 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2019 Silnik pracuje dobrze, gdy jest zimny słychać lekkie buczenie, nie jest to grzechot. Trwa to około 2 minut od odpalenia, potem jest cisza.
Randor Opublikowano 10 Stycznia 2019 Opublikowano 10 Stycznia 2019 (edytowane) Po zdjęciu pokrywy niech mechanik oceni sam organoleptycznie. Czy ślizg nie jest wytarty, czy łańcuch nie jest rozciągnięty itp. Napinacz nie powinien dać się łatwo wcisnąć ręką. Ogólnie napinacze to droga zabawa bo montuje się tylko te z aso. Zamienniki i używki odpadają. Edytowane 10 Stycznia 2019 przez Randor
ziolek335 Opublikowano 10 Stycznia 2019 Opublikowano 10 Stycznia 2019 Te buczenie to pompa powietrza wtórnego. Jeżeli przy rozruchu zimnego silnika nie słychać grzechotu to ja bym nie ruszał ale tak jak kolega Randor napisał, mechanik może sprawdzić wizualnie po zdjęciu pokrywy.
Randor Opublikowano 10 Stycznia 2019 Opublikowano 10 Stycznia 2019 (edytowane) Uszczelka pod pokrywę kosztuje grosze. Widziałem już nie jedno 1.8t ze ślizgiem w misce olejowej. Warto tam zajrzeć. Przy okazji ocenicie stan wałków i sprawdzicie czy motor nie jest zaklejony nagarem. Jeśli znajdziecie tam nagar radzę zmierzyć ciś. oleju bo może się okazać, że sitko smoka jest do czyszczenia. Przerabiałem to w dwóch silnikach (1.8 ADR i 1.8t ANB), nic nie grzechotało itp ciś było po prostu na dozwolonym minimum (czytaj niskie). Wymiany oleju w trybie long life zabijają te silniki (włącznie z napinaczem właśnie). Tak samo jak oleje 10w40 i wyżej (są syntetyczne wyjątki ale to i tak nie lepkość do tych silników). Edytowane 10 Stycznia 2019 przez Randor
ziolek335 Opublikowano 10 Stycznia 2019 Opublikowano 10 Stycznia 2019 Ja miałem ślizg w misce w 4.2 i pół smoka zatkało ale on grzechotał na starcie
M29 Opublikowano 10 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2019 Dzięki za podpowiedź, pogadam z mechanikiem i poproszę żeby spojrzał. Olej był wymieniany co 10kkm, bo dostałem faktury od poprzedniego właściciela, na 5w30.
Mastek Opublikowano 10 Stycznia 2019 Opublikowano 10 Stycznia 2019 Na jakie koszty mam się szykować przed taką akcja ? Też nie długo mnie to czeka a kieszeń pusta ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się