KK_audi Posted February 4, 2019 Posted February 4, 2019 Witam, Wymieniłem u siebie nowy aku na VARTA SILVER Dynamic AGM 105Ah 950A, stary był o nr 4L0915105. Nową wartość przy kodowaniu wpisałem jako 000915105CF. W blokach pomiarowych zwróciłem uwagę że pokazuje 62Ah czy tak ma być ?
KK_audi Posted February 4, 2019 Author Posted February 4, 2019 Może ktoś sprawdzić kto ma takie aku AGM 105Ah 950A w blokach pomiarowych w grupie 020 jaką ma wartość Ah ?
KK_audi Posted February 5, 2019 Author Posted February 5, 2019 Może inaczej, podajcie jaką macie u siebie wartość Ah i przy jakim aku dla porównania ? I jeszcze jedna sprawa, chciałem sprawdzić testerem pojemność swojego aku i na podszybiu pokazuje dużo zaniżoną pojemność niż bezpośrednio przy aku ? O co chodzi ?
bin85 Posted February 5, 2019 Posted February 5, 2019 Wynik na podszybiu zafałszowany prawdopodobnie poprzez instalacje samochodu, a dokładnie przez rezystancję przewodów zasilających biegnących od podszybia do aku
KK_audi Posted February 6, 2019 Author Posted February 6, 2019 (edited) 9 godzin temu, bin85 napisał: Wynik na podszybiu zafałszowany prawdopodobnie poprzez instalacje samochodu, a dokładnie przez rezystancję przewodów zasilających biegnących od podszybia do aku Ok? A z tym Ah w blokach pomiarowych, u Ciebie jak jest ? Czy u mnie to właściwa wartość ? Przy aku 105Ah powinien chyba pokazać tą wartość ? Edited February 6, 2019 by KK_audi
KK_audi Posted February 6, 2019 Author Posted February 6, 2019 Godzinę temu, bin85 napisał: Sprawdze to dzisiaj u siebie i dam znać Ok, dzięki ? Bo może tak być że pokazuje dostępne Ah w danym momencie ? Nie wiem zobacz u siebie to będziemy mieli jakieś porównanie...
bin85 Posted February 6, 2019 Posted February 6, 2019 Może tak być że jest to aktualnie szacowana pojemność aku, ale to by wskazywało że w tym momencie miałeś dość mocno rozładowany akumulator.
KK_audi Posted February 6, 2019 Author Posted February 6, 2019 Godzinę temu, bin85 napisał: Może tak być że jest to aktualnie szacowana pojemność aku, ale to by wskazywało że w tym momencie miałeś dość mocno rozładowany akumulator. To niemożliwe bo aku przed włożeniem był naładowany i był robiony test. Może to jest wskazanie w danym momencie jakie jest zapotrzebowanie na prąd ? Jak by ktoś jeszcze chciał się podzielić jak u niego jest to byśmy może coś więcej wiedzieli ?
bin85 Posted February 6, 2019 Posted February 6, 2019 U mnie to wygląda tak Zapłon wyłączony Silnik uruchomiony
DareQ Posted February 6, 2019 Posted February 6, 2019 Nowy akumulator 110Ah, dodatkowo doladowany CTEK'iem przed montazem. Po montazu i uruchomieniu auta: Po kilku minutach:
KK_audi Posted February 6, 2019 Author Posted February 6, 2019 56 minut temu, bin85 napisał: U mnie to wygląda tak Zapłon wyłączony Silnik uruchomiony A jakiej wielkości masz aku ?
bin85 Posted February 6, 2019 Posted February 6, 2019 Też mam 105 Ah AGM, w dalszym ciągu oryginalny i problemów żadnych z nim nie mam
KK_audi Posted February 6, 2019 Author Posted February 6, 2019 48 minut temu, DareQ napisał: Nowy akumulator 110Ah, dodatkowo doladowany CTEK'iem przed montazem. Po montazu i uruchomieniu auta: Po kilku minutach: U Ciebie jest taka sama wartość jak u mnie 62Ah, a kodowałeś nowy aku ?
KK_audi Posted February 6, 2019 Author Posted February 6, 2019 25 minut temu, bin85 napisał: Też mam 105 Ah AGM, w dalszym ciągu oryginalny i problemów żadnych z nim nie mam Czyli widać że po latach ta wartość się zmienia, teraz masz 29Ah, a teoretycznie jakbyś miał realnie 29Ah to raczej widziałbyś że aku kuleje ? A piszesz że wszystko gra, wygląda na to że u nas przy nowych te 62Ah to nie jest wartość realna rzeczywista a tym bardziej u Ciebie ?
bin85 Posted February 6, 2019 Posted February 6, 2019 Według opisu bloku to aktualna pojemność, z drugiej strony jeżeli wszytko jest ok to nie szukałbym dziury w całym, ponadto can gateway to nie przyrząd laboratoryjny do badania parametrów akumulatora wiec to co pokazuje też brałbym z dużym marginesem błędu. Już więcej może nam powiedzieć pole Internal Battery Resistance czyli rezystancja wewnętrzna akumulatora, im mniejsza tym większy prąd możemy czerpać z aku.
DareQ Posted February 6, 2019 Posted February 6, 2019 Godzinę temu, KK_audi napisał: U Ciebie jest taka sama wartość jak u mnie 62Ah, a kodowałeś nowy aku ? Oczywiscie, ze kodowalem.
KK_audi Posted February 7, 2019 Author Posted February 7, 2019 Tak dokładnie według opisu bloku to aktualna pojemność Ah, prawdopodobnie ta zaniżona wartość wynika z niskiej temperatury ? Bo w pełni sprawny akumulator przy +25C będziemy miał dopiero 100% pojemności. W temp 0C będzie jej miał tylko 80% a przy mrozie już zaledwie 60%
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now