Jump to content
IGNORED

Nowy Aku AGM Bloki pomiarowe


Recommended Posts

Posted

Witam,

Wymieniłem u siebie nowy aku na VARTA SILVER Dynamic AGM 105Ah 950A, stary był o nr 4L0915105.

Nową wartość przy kodowaniu wpisałem jako 000915105CF.

W blokach pomiarowych zwróciłem uwagę że pokazuje 62Ah czy tak ma być ?

aku po kodowaniu.jpg

Posted

Może ktoś sprawdzić kto ma takie aku AGM 105Ah 950A w blokach pomiarowych w grupie 020 jaką ma wartość Ah ?

Posted

Może inaczej, podajcie jaką macie u siebie wartość Ah i przy jakim aku dla porównania ?

I jeszcze jedna sprawa, chciałem sprawdzić testerem pojemność swojego aku i na podszybiu pokazuje dużo zaniżoną pojemność niż bezpośrednio przy aku ? O co chodzi ?

Posted

Wynik na podszybiu zafałszowany prawdopodobnie poprzez instalacje samochodu, a dokładnie przez rezystancję przewodów zasilających biegnących od podszybia do aku

Posted (edited)
9 godzin temu, bin85 napisał:

Wynik na podszybiu zafałszowany prawdopodobnie poprzez instalacje samochodu, a dokładnie przez rezystancję przewodów zasilających biegnących od podszybia do aku

Ok?

A z tym Ah w blokach pomiarowych, u Ciebie jak jest ? Czy u mnie to właściwa wartość ?

Przy aku 105Ah powinien chyba pokazać tą wartość ?

Edited by KK_audi
Posted

Sprawdze to dzisiaj u siebie i dam znać

Posted
Godzinę temu, bin85 napisał:

Sprawdze to dzisiaj u siebie i dam znać

Ok, dzięki ?

Bo może tak być że pokazuje dostępne Ah w danym momencie ? Nie wiem zobacz u siebie to będziemy mieli jakieś porównanie...

Posted

Może tak być że jest to aktualnie szacowana pojemność aku, ale to by wskazywało że w tym momencie miałeś dość mocno rozładowany akumulator.

Posted
Godzinę temu, bin85 napisał:

Może tak być że jest to aktualnie szacowana pojemność aku, ale to by wskazywało że w tym momencie miałeś dość mocno rozładowany akumulator.

To niemożliwe bo aku przed włożeniem był naładowany i był robiony test.

Może to jest wskazanie w danym momencie jakie jest zapotrzebowanie na prąd ?

Jak by ktoś jeszcze chciał się podzielić jak u niego jest to byśmy może coś więcej wiedzieli ?

Posted

U mnie to wygląda tak

Zapłon wyłączony

1.png

 

Silnik uruchomiony

2.png

Posted

Nowy akumulator 110Ah, dodatkowo doladowany CTEK'iem przed montazem.

Po montazu i uruchomieniu auta:

Wymiana akumulatora Banner 110Ah.png

 

Po kilku minutach:

Wymiana akumulatora Banner 110Ah - po kilku minutach.png

 

Posted
56 minut temu, bin85 napisał:

U mnie to wygląda tak

Zapłon wyłączony

1.png

 

Silnik uruchomiony

2.png

A jakiej wielkości masz aku ?

Posted

Też mam 105 Ah AGM, w dalszym ciągu oryginalny i problemów żadnych z nim nie mam

Posted
48 minut temu, DareQ napisał:

Nowy akumulator 110Ah, dodatkowo doladowany CTEK'iem przed montazem.

Po montazu i uruchomieniu auta:

Wymiana akumulatora Banner 110Ah.png

 

Po kilku minutach:

Wymiana akumulatora Banner 110Ah - po kilku minutach.png

 

U Ciebie jest taka sama wartość jak u mnie 62Ah, a kodowałeś nowy aku ?

Posted
25 minut temu, bin85 napisał:

Też mam 105 Ah AGM, w dalszym ciągu oryginalny i problemów żadnych z nim nie mam

Czyli widać że po latach ta wartość się zmienia, teraz masz 29Ah, a teoretycznie jakbyś miał realnie 29Ah to raczej widziałbyś że aku kuleje ?

A piszesz że wszystko gra, wygląda na to że u nas przy nowych te 62Ah to nie jest wartość realna rzeczywista a tym bardziej u Ciebie ?

Posted

Według opisu bloku to aktualna pojemność, z drugiej strony jeżeli wszytko jest ok to nie szukałbym dziury w całym, ponadto can gateway to nie przyrząd laboratoryjny do badania parametrów akumulatora wiec to co pokazuje też brałbym z dużym marginesem błędu.

Już więcej może nam powiedzieć pole Internal Battery Resistance czyli rezystancja wewnętrzna akumulatora, im mniejsza tym większy prąd możemy czerpać z aku.

Posted
Godzinę temu, KK_audi napisał:

U Ciebie jest taka sama wartość jak u mnie 62Ah, a kodowałeś nowy aku ?

Oczywiscie, ze kodowalem.

Posted

Tak dokładnie według opisu bloku to aktualna pojemność Ah, prawdopodobnie ta zaniżona wartość wynika z niskiej temperatury ?

Bo w pełni sprawny akumulator przy +25C będziemy miał dopiero 100% pojemności. W temp 0C będzie jej miał tylko 80% a przy mrozie już zaledwie 60%

 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...