KK_audi Opublikowano 4 Lutego 2019 Opublikowano 4 Lutego 2019 Witam, Wymieniłem u siebie nowy aku na VARTA SILVER Dynamic AGM 105Ah 950A, stary był o nr 4L0915105. Nową wartość przy kodowaniu wpisałem jako 000915105CF. W blokach pomiarowych zwróciłem uwagę że pokazuje 62Ah czy tak ma być ?
KK_audi Opublikowano 4 Lutego 2019 Autor Opublikowano 4 Lutego 2019 Może ktoś sprawdzić kto ma takie aku AGM 105Ah 950A w blokach pomiarowych w grupie 020 jaką ma wartość Ah ?
KK_audi Opublikowano 5 Lutego 2019 Autor Opublikowano 5 Lutego 2019 Może inaczej, podajcie jaką macie u siebie wartość Ah i przy jakim aku dla porównania ? I jeszcze jedna sprawa, chciałem sprawdzić testerem pojemność swojego aku i na podszybiu pokazuje dużo zaniżoną pojemność niż bezpośrednio przy aku ? O co chodzi ?
bin85 Opublikowano 5 Lutego 2019 Opublikowano 5 Lutego 2019 Wynik na podszybiu zafałszowany prawdopodobnie poprzez instalacje samochodu, a dokładnie przez rezystancję przewodów zasilających biegnących od podszybia do aku
KK_audi Opublikowano 6 Lutego 2019 Autor Opublikowano 6 Lutego 2019 (edytowane) 9 godzin temu, bin85 napisał: Wynik na podszybiu zafałszowany prawdopodobnie poprzez instalacje samochodu, a dokładnie przez rezystancję przewodów zasilających biegnących od podszybia do aku Ok? A z tym Ah w blokach pomiarowych, u Ciebie jak jest ? Czy u mnie to właściwa wartość ? Przy aku 105Ah powinien chyba pokazać tą wartość ? Edytowane 6 Lutego 2019 przez KK_audi
KK_audi Opublikowano 6 Lutego 2019 Autor Opublikowano 6 Lutego 2019 Godzinę temu, bin85 napisał: Sprawdze to dzisiaj u siebie i dam znać Ok, dzięki ? Bo może tak być że pokazuje dostępne Ah w danym momencie ? Nie wiem zobacz u siebie to będziemy mieli jakieś porównanie...
bin85 Opublikowano 6 Lutego 2019 Opublikowano 6 Lutego 2019 Może tak być że jest to aktualnie szacowana pojemność aku, ale to by wskazywało że w tym momencie miałeś dość mocno rozładowany akumulator.
KK_audi Opublikowano 6 Lutego 2019 Autor Opublikowano 6 Lutego 2019 Godzinę temu, bin85 napisał: Może tak być że jest to aktualnie szacowana pojemność aku, ale to by wskazywało że w tym momencie miałeś dość mocno rozładowany akumulator. To niemożliwe bo aku przed włożeniem był naładowany i był robiony test. Może to jest wskazanie w danym momencie jakie jest zapotrzebowanie na prąd ? Jak by ktoś jeszcze chciał się podzielić jak u niego jest to byśmy może coś więcej wiedzieli ?
bin85 Opublikowano 6 Lutego 2019 Opublikowano 6 Lutego 2019 U mnie to wygląda tak Zapłon wyłączony Silnik uruchomiony
DareQ Opublikowano 6 Lutego 2019 Opublikowano 6 Lutego 2019 Nowy akumulator 110Ah, dodatkowo doladowany CTEK'iem przed montazem. Po montazu i uruchomieniu auta: Po kilku minutach:
KK_audi Opublikowano 6 Lutego 2019 Autor Opublikowano 6 Lutego 2019 56 minut temu, bin85 napisał: U mnie to wygląda tak Zapłon wyłączony Silnik uruchomiony A jakiej wielkości masz aku ?
bin85 Opublikowano 6 Lutego 2019 Opublikowano 6 Lutego 2019 Też mam 105 Ah AGM, w dalszym ciągu oryginalny i problemów żadnych z nim nie mam
KK_audi Opublikowano 6 Lutego 2019 Autor Opublikowano 6 Lutego 2019 48 minut temu, DareQ napisał: Nowy akumulator 110Ah, dodatkowo doladowany CTEK'iem przed montazem. Po montazu i uruchomieniu auta: Po kilku minutach: U Ciebie jest taka sama wartość jak u mnie 62Ah, a kodowałeś nowy aku ?
KK_audi Opublikowano 6 Lutego 2019 Autor Opublikowano 6 Lutego 2019 25 minut temu, bin85 napisał: Też mam 105 Ah AGM, w dalszym ciągu oryginalny i problemów żadnych z nim nie mam Czyli widać że po latach ta wartość się zmienia, teraz masz 29Ah, a teoretycznie jakbyś miał realnie 29Ah to raczej widziałbyś że aku kuleje ? A piszesz że wszystko gra, wygląda na to że u nas przy nowych te 62Ah to nie jest wartość realna rzeczywista a tym bardziej u Ciebie ?
bin85 Opublikowano 6 Lutego 2019 Opublikowano 6 Lutego 2019 Według opisu bloku to aktualna pojemność, z drugiej strony jeżeli wszytko jest ok to nie szukałbym dziury w całym, ponadto can gateway to nie przyrząd laboratoryjny do badania parametrów akumulatora wiec to co pokazuje też brałbym z dużym marginesem błędu. Już więcej może nam powiedzieć pole Internal Battery Resistance czyli rezystancja wewnętrzna akumulatora, im mniejsza tym większy prąd możemy czerpać z aku.
DareQ Opublikowano 6 Lutego 2019 Opublikowano 6 Lutego 2019 Godzinę temu, KK_audi napisał: U Ciebie jest taka sama wartość jak u mnie 62Ah, a kodowałeś nowy aku ? Oczywiscie, ze kodowalem.
KK_audi Opublikowano 7 Lutego 2019 Autor Opublikowano 7 Lutego 2019 Tak dokładnie według opisu bloku to aktualna pojemność Ah, prawdopodobnie ta zaniżona wartość wynika z niskiej temperatury ? Bo w pełni sprawny akumulator przy +25C będziemy miał dopiero 100% pojemności. W temp 0C będzie jej miał tylko 80% a przy mrozie już zaledwie 60%
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się