Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nowy Aku AGM Bloki pomiarowe


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Wymieniłem u siebie nowy aku na VARTA SILVER Dynamic AGM 105Ah 950A, stary był o nr 4L0915105.

Nową wartość przy kodowaniu wpisałem jako 000915105CF.

W blokach pomiarowych zwróciłem uwagę że pokazuje 62Ah czy tak ma być ?

aku po kodowaniu.jpg

Opublikowano

Może ktoś sprawdzić kto ma takie aku AGM 105Ah 950A w blokach pomiarowych w grupie 020 jaką ma wartość Ah ?

Opublikowano

Może inaczej, podajcie jaką macie u siebie wartość Ah i przy jakim aku dla porównania ?

I jeszcze jedna sprawa, chciałem sprawdzić testerem pojemność swojego aku i na podszybiu pokazuje dużo zaniżoną pojemność niż bezpośrednio przy aku ? O co chodzi ?

Opublikowano

Wynik na podszybiu zafałszowany prawdopodobnie poprzez instalacje samochodu, a dokładnie przez rezystancję przewodów zasilających biegnących od podszybia do aku

Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, bin85 napisał:

Wynik na podszybiu zafałszowany prawdopodobnie poprzez instalacje samochodu, a dokładnie przez rezystancję przewodów zasilających biegnących od podszybia do aku

Ok?

A z tym Ah w blokach pomiarowych, u Ciebie jak jest ? Czy u mnie to właściwa wartość ?

Przy aku 105Ah powinien chyba pokazać tą wartość ?

Edytowane przez KK_audi
Opublikowano

Sprawdze to dzisiaj u siebie i dam znać

Opublikowano
Godzinę temu, bin85 napisał:

Sprawdze to dzisiaj u siebie i dam znać

Ok, dzięki ?

Bo może tak być że pokazuje dostępne Ah w danym momencie ? Nie wiem zobacz u siebie to będziemy mieli jakieś porównanie...

Opublikowano

Może tak być że jest to aktualnie szacowana pojemność aku, ale to by wskazywało że w tym momencie miałeś dość mocno rozładowany akumulator.

Opublikowano
Godzinę temu, bin85 napisał:

Może tak być że jest to aktualnie szacowana pojemność aku, ale to by wskazywało że w tym momencie miałeś dość mocno rozładowany akumulator.

To niemożliwe bo aku przed włożeniem był naładowany i był robiony test.

Może to jest wskazanie w danym momencie jakie jest zapotrzebowanie na prąd ?

Jak by ktoś jeszcze chciał się podzielić jak u niego jest to byśmy może coś więcej wiedzieli ?

Opublikowano

U mnie to wygląda tak

Zapłon wyłączony

1.png

 

Silnik uruchomiony

2.png

Opublikowano

Nowy akumulator 110Ah, dodatkowo doladowany CTEK'iem przed montazem.

Po montazu i uruchomieniu auta:

Wymiana akumulatora Banner 110Ah.png

 

Po kilku minutach:

Wymiana akumulatora Banner 110Ah - po kilku minutach.png

 

Opublikowano
56 minut temu, bin85 napisał:

U mnie to wygląda tak

Zapłon wyłączony

1.png

 

Silnik uruchomiony

2.png

A jakiej wielkości masz aku ?

Opublikowano

Też mam 105 Ah AGM, w dalszym ciągu oryginalny i problemów żadnych z nim nie mam

Opublikowano
48 minut temu, DareQ napisał:

Nowy akumulator 110Ah, dodatkowo doladowany CTEK'iem przed montazem.

Po montazu i uruchomieniu auta:

Wymiana akumulatora Banner 110Ah.png

 

Po kilku minutach:

Wymiana akumulatora Banner 110Ah - po kilku minutach.png

 

U Ciebie jest taka sama wartość jak u mnie 62Ah, a kodowałeś nowy aku ?

Opublikowano
25 minut temu, bin85 napisał:

Też mam 105 Ah AGM, w dalszym ciągu oryginalny i problemów żadnych z nim nie mam

Czyli widać że po latach ta wartość się zmienia, teraz masz 29Ah, a teoretycznie jakbyś miał realnie 29Ah to raczej widziałbyś że aku kuleje ?

A piszesz że wszystko gra, wygląda na to że u nas przy nowych te 62Ah to nie jest wartość realna rzeczywista a tym bardziej u Ciebie ?

Opublikowano

Według opisu bloku to aktualna pojemność, z drugiej strony jeżeli wszytko jest ok to nie szukałbym dziury w całym, ponadto can gateway to nie przyrząd laboratoryjny do badania parametrów akumulatora wiec to co pokazuje też brałbym z dużym marginesem błędu.

Już więcej może nam powiedzieć pole Internal Battery Resistance czyli rezystancja wewnętrzna akumulatora, im mniejsza tym większy prąd możemy czerpać z aku.

Opublikowano
Godzinę temu, KK_audi napisał:

U Ciebie jest taka sama wartość jak u mnie 62Ah, a kodowałeś nowy aku ?

Oczywiscie, ze kodowalem.

Opublikowano

Tak dokładnie według opisu bloku to aktualna pojemność Ah, prawdopodobnie ta zaniżona wartość wynika z niskiej temperatury ?

Bo w pełni sprawny akumulator przy +25C będziemy miał dopiero 100% pojemności. W temp 0C będzie jej miał tylko 80% a przy mrozie już zaledwie 60%

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...