robertsobol1983 Opublikowano 6 Lutego 2019 Opublikowano 6 Lutego 2019 Witam Panowie. Mam mały problem z autem a mianowicie problem tkwi w lekko podbijających i wolno opadających obrotach silnika. Wiem masę tego jest na forum ale wierzcie mi ja te auto mam 6 lat i od 6 lat wiele sprawdziłem i wymieniłem i nie przyniosło żadnych efektów. Dziś zainteresowałem się gruszką kolektora ssącego i zrobiłem mały test. ^ lat do tyłu również ją sprawdzałem i wydawało mi się że chodzi w pełnym zakresie ale może jednak coś przeoczyłem co dziś znalazłem. Otóż niby chodzi ta sztanga jak się przygazuje silnikiem ale wydaje mi się że reaguje zbyt późno i zbyt wiele gazu trzeba dodać by poszła w dół na max swojej możliwości i jak ściągnąłem wężyk gumowy od gruszki przy zaworze i wcisnąłem sztangę na max do dołu to po zatkaniu wężyka ta sztanga dość szybko wraca do swojej pierwotnej pozycji a jak puszczę wężyk to oczywiści robi to dużo szybciej jakby membrana już puszczała. Moim zdaniem po naciśnięciu sztangi na max do dołu i zaślepieniu wężyka to sztanga nie powinna wrócić do swojego położenia a to robi bez problemu. Na youtube jest masę filmów jak działa sprawna sztanga ale nigdzie nie ma czy po manualnym zatkaniu wężyka powinna wrócić do pozycji pierwotnej czy nie bo na mój logiczny sposób myślenia jak wypchnę powietrze z membrany poprzez wciśnięcie sztangi do dołu i zaślepię wężyk podciśnieniowy to membrana jakby była szczelna to nie powinna pozwolić sztandze wrócić do góry. Prawda.? Proszę o opinię kogoś kto wie i czy robił podobny test czyli na ściągniętym wężyku wciskał sztangę i puszczał gdy wężyk był zaślepiony a nie tylko na uruchomionym silniku czy w ogóle chodzi ta sztanga bo u mnie chodzi ale może w zbyt małym zakresie i zbyt wolno może dlatego mam problem z tymi obrotami po zmianie biegu dzięki z góry z odpowiedz i pozdrawiam
Michal751 Opublikowano 6 Lutego 2019 Opublikowano 6 Lutego 2019 Cześć, ja robiłem test taki tylko że wziąłem sobie dłuższy wężyk taki 1m i podłączyłem go do gruszki,ustami zaciągnąłem powietrze i językiem zatkałem przewód i patrzyłem jak długo membrana zostaje zassana, mój test powiódł się bo mębrana nie wróciła gdy trzymałem językiem wężyk więc jest szczelna. A co do tych obrotów to ja to opanowałem nawet gdzieś wstawiałem film, co było moim problemem z obrotami plus wymiana wszystkich przewodów które idą do tego zbiorniczka podciśnienia, który steruje kierownicą powietrza. Jeśli chcesz to mogę podesłać Tobie to wideo i zobaczysz co było u mnie
robertsobol1983 Opublikowano 13 Lutego 2019 Autor Opublikowano 13 Lutego 2019 No właśnie. Mi dziś udało się ściągnąć wężyk od gruszki i po założeniu drugiego nowego i dłuższego bym mógł zrobić test ustami a mianowicie wcisnąłem dźwignię i językiem zaślepiłem wężyk i dzwignia wraca do góry i nawet gdy ustami ciągnę powietrze to również podciśnienie które sam generuję to ciągle spada i słyszę w gruszce właśnie że tam coś uchodzi te powietrze więc mam membranę uszkodzoną. Zrobiłem na razie tak że zaślepiłem króciec wychodzący z zaworku do gruszki by układ nie łapał fałszywego powietrza a samą gruszkę a mianowicie jej sztangę wcisnąłem w dół i zablokowałem trytkami w takiej pozycji, bo czytałem że lepiej samochód będzie chodził gdy kierownice powietrza są w takiej pozycji niżeli w górnej gdy jest sztanga i robię na razie testy. Odezwę się po nich. A demontował ktoś z was samą gruszkę ale bez tych flaków co wychodzą z kolektora bez demontażu całego kolektora? Bo ja po odkręceniu dwóch torxów od gruszki próbowałem wyciągnąć tą gruszkę ale ona wychodzi oczywiście z tą cała zawartością z kolektora i jest za mało miejsca by to razem wyciągnąć a samą gruszkę od reszty nie próbowałem zdemontować bo bałem się że coś połamię i zostanę z ręką w nocniku na kilka dni uziemiony bez auta. Wie ktoś jak tą gruszkę bezpiecznie wypiąć od kierownicy powietrza???
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się