Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kopci na biało


Bobidiusz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Mam problem z kopceniem auta na biało i spalaniem pokładów oleju po każdej przejażdżce autem średnio 2 razy w tygodniu uzupełniam olej , uszczelka pod głowicą wymieniona miesiąc temu , auto czym bardziej rozgrzane t bardziej dymi . 

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciągnie olej od cholery... jedź do mechanika bo może robotę spartolił, założył głowicę bez planowania bądź nie widział czy jest uszkodzona... na moje oko na pierścienie czy uszczelniacze zaworów to nie wygląda bo im masz bardziej rozgrzany silnik tym wiecej dymu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Glowica była planowana i gniazda zaworowe były szlifowane mówił że kończa się pierścienie ale to na pierścienie za dużo oleju a nie widać nigdzie wycieków a ostatnio nawet nie mam chwili żeby zajrzeć co się dzieje nie lecę od razu do mechanika bo nie zobaczyłem nawet co się dzieje dlatego piszę na forum żeby wykluczyć rzeczy które nie pasują do moich objawów . A nie może to być odma albo zatkany smog ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to cię ładnie pan, pożal się Boże "mechanik" (tfu no k_rew po prostu zwykla) naciął. Zrobił głowice, poskładał motor a potem mówi że pierścienie zajeżdżone. To po jaki wuj to składał z powrotem skoro miał już głowice w górze? Teraz znów trzeba będzie podnieść głowicę, nowa uszczelka, nowe... itd, itd. Jedź do gościa z koktajlem mołotowa i podpal mu budę to może już innych tak parszywie nie natnie.

Jeżeli nie ubywa płynu chłodniczego (mógłby być przyczyną kopcenia na biało), głowica jest po powiedzmy remoncie, a auto pali mnóstwo oleju to masz do zrobienia pierścienie. Oby tylko bo mogą być też luzy na sworzniach tłokowych a to dodatkowo zwiększa efekt pompowania oleju w górę. Czy ten oszust dokonał jakiejkolwiek diagnostyki silnika zanim zabrał się za głowicę?

Im cieplejszy silnik tym bardziej dymi bo jak motor jest zimny to olej jest jeszcze w miarę gęsty i lepiej uszczelnia komorę spalania. Jak olej się nagrzeje i uzyskuje lepkość roboczą to się pięknie pompuje do komór spalania i dalej masz już okazałą chmurę za autem. Nagrzej silnik i powąchaj ten dym. Jeżeli to olej (a cóż w tym wypadku mogłoby być innego) to zapach będzie charakterystyczny.

Kupiłem auto z takim samym problemem. Na jeździe próbnej wszystko było git bo auto nie zdążyło się nagrzać. A potem okazało się że motor do remontu (m. in. zapieczone pierścienie). Auto mogłoby w marynarce wojennej stawiać zasłonę dymną - kopcił raczej na szaro a na pewno nie na niebiesko. Na szczeście handlarz okazał się w miarę uczciwy (partycypował w kosztach naprawy) i do dziś autko śmiga aż miło, choć facet był gotów tego samego dnia oddać gotówkę.

Nie czekaj dolewając olej bo będzie tylko gorzej - zniszczysz m.in. katalizator. Znajdź kogoś kogo można nazwać mechanikiem samochodowym i niech Ci to ogarnie.

PozdrawiaMM

 

 

 

Edytowane przez maciej_m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a czy jest opcja wyjęcia tłoków przez miskę olejowa w 1.6 ADP wiem że nie powinno się tego robić ale nie chce ruszać już góry silnika nie interesuje mnie że będzie ciężko i będzie dużo rozbierania że ciężko będzie włożyć tłoki znowu chodzi o koszty i żeby znowu nie rozbierac tego co  jest już dobrze zrobione jest opcja to zrobić czy totalnie się nie da przez konstrukcje silnika  ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...