Jump to content
IGNORED

[B5 1Z] Olej w N75


Recommended Posts

Posted

Witam.

Od jakiegos czasu mam problem z cisnieniem doładowania turbo.

Wymieniłem zaworek N75 i problem jak by znikł, silnik był żywszy na wyzszych obrotach, ale do czasu jakieś 500km.

Przyjrzałem sie staremu zaworkowi okazało sie że jest w nim sporo oleju, zdjołem przewód z "zimnej" strony turbo i okazało sie że w nim jest olej.

Mam pytanie czy to turbo puszcza aż tak duzo oleju który później zapycha zaworek N75 ?

Jak temu zaradzić?

A może jest to normalne?

Posted

Ja niedawno miałem w nim wodę, może olej z odmy się do niego dostaje na początek zajrzyj do dolotu. Sprawdź poziom oleju, nie sądze, żeby znalazł się tam olej z turbo... zdejmij obejme od dolotu z tej metalowej częsci idącej pod zderzakiem i zobacz czy jest tam sucho.

Posted

"leoncjo" ja mówię o tym zaworku metalowym znajdujacym się między chłodnica a rozrządem, tym sterującym mieszkiem bajpasa. także jest tam bezpośrednio doprowadzony przewod od turbo

Posted

Spokojnie kolego wiem o czym mówię ..... N75 ten do którego masz podpiętą gruszkę sterująca upustem w turbo. Wiecej miałem przyjemność wymieniać go u kumpla z tego co pamiętam: jeden wężyk idzie do gruszki, cisnienie dostarczane jest drugim i idze ono zza turbo (z części wysokociśnieniowej) trzeci przed filtrem powietrza ?? Coś w ten deseń. WIEM O CZYM MÓWIĘ :angry: . olej może do niego sie dostać albo z turbo albo z odmy idącej od pokrywy zaworów. Sprawdź co sugerowałem w pierwszym poście.

Pozdrawiam.

Posted

Faktycznie "leoncjo" ZWRACAM HONOR.

Turbina zaciaga olej z odmy i zapycha się zawór i calośc pływa w oleju.

Co doraźnie można zrobic w takiej sytuacji?

Może rozpiąc i zablokować od strony turbo?

Posted

Spróbuj to wyczyścić, w sensie odmę i wszystkie wężyki :naughty:

Jeżeli nie chcesz tam oleju to czas zakupić Oil Catch Tank, niestety klubowy zakup nie doszedł do skutku.

Więcej o tym :

http://www.a4-klub.pl/smf/zakup_grupowy_oil_catch_tank-t57919.0.html

Masz tam nawet jakieś linki z allegro :decayed:

Posted

A można puścić rure pod silnik, a od strony turba zablokować??

Może to nie będzie estetycznie wyglądało ale chyba będzie dzialać.

[br]Dopisany: 10 Marzec 2009, 18:23_________________________________________________Mam jeszcze pytaniedo w/w tematu.

Czy może pomogła by wymiana zaworu regulacji ciśnienia w skrzyni korbowej czyli tego czarnego płaskego dysku na pokrywie zaworów???

Posted

Nie warto kombinować z rozłączaniem odmy i kierowaniem pod auto (estetyka, ekologia itp... ), sprawdź czy nie masz oleju w dolocie na odcinku przed intercoolerem. wyczyść wszystko ...powinno pomóc. Z tego co wiem to nie ma potrzeby wymiany odmy w naszych silnikach (1Z, AFN).

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...