michalpod Posted March 9, 2009 Posted March 9, 2009 Witam. Od jakiegos czasu mam problem z cisnieniem doładowania turbo. Wymieniłem zaworek N75 i problem jak by znikł, silnik był żywszy na wyzszych obrotach, ale do czasu jakieś 500km. Przyjrzałem sie staremu zaworkowi okazało sie że jest w nim sporo oleju, zdjołem przewód z "zimnej" strony turbo i okazało sie że w nim jest olej. Mam pytanie czy to turbo puszcza aż tak duzo oleju który później zapycha zaworek N75 ? Jak temu zaradzić? A może jest to normalne?
leoncjo Posted March 9, 2009 Posted March 9, 2009 Ja niedawno miałem w nim wodę, może olej z odmy się do niego dostaje na początek zajrzyj do dolotu. Sprawdź poziom oleju, nie sądze, żeby znalazł się tam olej z turbo... zdejmij obejme od dolotu z tej metalowej częsci idącej pod zderzakiem i zobacz czy jest tam sucho.
michalpod Posted March 10, 2009 Author Posted March 10, 2009 "leoncjo" ja mówię o tym zaworku metalowym znajdujacym się między chłodnica a rozrządem, tym sterującym mieszkiem bajpasa. także jest tam bezpośrednio doprowadzony przewod od turbo
leoncjo Posted March 10, 2009 Posted March 10, 2009 Spokojnie kolego wiem o czym mówię ..... N75 ten do którego masz podpiętą gruszkę sterująca upustem w turbo. Wiecej miałem przyjemność wymieniać go u kumpla z tego co pamiętam: jeden wężyk idzie do gruszki, cisnienie dostarczane jest drugim i idze ono zza turbo (z części wysokociśnieniowej) trzeci przed filtrem powietrza ?? Coś w ten deseń. WIEM O CZYM MÓWIĘ . olej może do niego sie dostać albo z turbo albo z odmy idącej od pokrywy zaworów. Sprawdź co sugerowałem w pierwszym poście. Pozdrawiam.
michalpod Posted March 10, 2009 Author Posted March 10, 2009 Faktycznie "leoncjo" ZWRACAM HONOR. Turbina zaciaga olej z odmy i zapycha się zawór i calośc pływa w oleju. Co doraźnie można zrobic w takiej sytuacji? Może rozpiąc i zablokować od strony turbo?
Kolkov Posted March 10, 2009 Posted March 10, 2009 Spróbuj to wyczyścić, w sensie odmę i wszystkie wężyki Jeżeli nie chcesz tam oleju to czas zakupić Oil Catch Tank, niestety klubowy zakup nie doszedł do skutku. Więcej o tym : http://www.a4-klub.pl/smf/zakup_grupowy_oil_catch_tank-t57919.0.html Masz tam nawet jakieś linki z allegro
michalpod Posted March 10, 2009 Author Posted March 10, 2009 A można puścić rure pod silnik, a od strony turba zablokować?? Może to nie będzie estetycznie wyglądało ale chyba będzie dzialać. [br]Dopisany: 10 Marzec 2009, 18:23_________________________________________________Mam jeszcze pytaniedo w/w tematu. Czy może pomogła by wymiana zaworu regulacji ciśnienia w skrzyni korbowej czyli tego czarnego płaskego dysku na pokrywie zaworów???
leoncjo Posted March 11, 2009 Posted March 11, 2009 Nie warto kombinować z rozłączaniem odmy i kierowaniem pod auto (estetyka, ekologia itp... ), sprawdź czy nie masz oleju w dolocie na odcinku przed intercoolerem. wyczyść wszystko ...powinno pomóc. Z tego co wiem to nie ma potrzeby wymiany odmy w naszych silnikach (1Z, AFN).
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now