michalpod Opublikowano 9 Marca 2009 Opublikowano 9 Marca 2009 Witam. Od jakiegos czasu mam problem z cisnieniem doładowania turbo. Wymieniłem zaworek N75 i problem jak by znikł, silnik był żywszy na wyzszych obrotach, ale do czasu jakieś 500km. Przyjrzałem sie staremu zaworkowi okazało sie że jest w nim sporo oleju, zdjołem przewód z "zimnej" strony turbo i okazało sie że w nim jest olej. Mam pytanie czy to turbo puszcza aż tak duzo oleju który później zapycha zaworek N75 ? Jak temu zaradzić? A może jest to normalne?
leoncjo Opublikowano 9 Marca 2009 Opublikowano 9 Marca 2009 Ja niedawno miałem w nim wodę, może olej z odmy się do niego dostaje na początek zajrzyj do dolotu. Sprawdź poziom oleju, nie sądze, żeby znalazł się tam olej z turbo... zdejmij obejme od dolotu z tej metalowej częsci idącej pod zderzakiem i zobacz czy jest tam sucho.
michalpod Opublikowano 10 Marca 2009 Autor Opublikowano 10 Marca 2009 "leoncjo" ja mówię o tym zaworku metalowym znajdujacym się między chłodnica a rozrządem, tym sterującym mieszkiem bajpasa. także jest tam bezpośrednio doprowadzony przewod od turbo
leoncjo Opublikowano 10 Marca 2009 Opublikowano 10 Marca 2009 Spokojnie kolego wiem o czym mówię ..... N75 ten do którego masz podpiętą gruszkę sterująca upustem w turbo. Wiecej miałem przyjemność wymieniać go u kumpla z tego co pamiętam: jeden wężyk idzie do gruszki, cisnienie dostarczane jest drugim i idze ono zza turbo (z części wysokociśnieniowej) trzeci przed filtrem powietrza ?? Coś w ten deseń. WIEM O CZYM MÓWIĘ . olej może do niego sie dostać albo z turbo albo z odmy idącej od pokrywy zaworów. Sprawdź co sugerowałem w pierwszym poście. Pozdrawiam.
michalpod Opublikowano 10 Marca 2009 Autor Opublikowano 10 Marca 2009 Faktycznie "leoncjo" ZWRACAM HONOR. Turbina zaciaga olej z odmy i zapycha się zawór i calośc pływa w oleju. Co doraźnie można zrobic w takiej sytuacji? Może rozpiąc i zablokować od strony turbo?
Kolkov Opublikowano 10 Marca 2009 Opublikowano 10 Marca 2009 Spróbuj to wyczyścić, w sensie odmę i wszystkie wężyki Jeżeli nie chcesz tam oleju to czas zakupić Oil Catch Tank, niestety klubowy zakup nie doszedł do skutku. Więcej o tym : http://www.a4-klub.pl/smf/zakup_grupowy_oil_catch_tank-t57919.0.html Masz tam nawet jakieś linki z allegro
michalpod Opublikowano 10 Marca 2009 Autor Opublikowano 10 Marca 2009 A można puścić rure pod silnik, a od strony turba zablokować?? Może to nie będzie estetycznie wyglądało ale chyba będzie dzialać. [br]Dopisany: 10 Marzec 2009, 18:23_________________________________________________Mam jeszcze pytaniedo w/w tematu. Czy może pomogła by wymiana zaworu regulacji ciśnienia w skrzyni korbowej czyli tego czarnego płaskego dysku na pokrywie zaworów???
leoncjo Opublikowano 11 Marca 2009 Opublikowano 11 Marca 2009 Nie warto kombinować z rozłączaniem odmy i kierowaniem pod auto (estetyka, ekologia itp... ), sprawdź czy nie masz oleju w dolocie na odcinku przed intercoolerem. wyczyść wszystko ...powinno pomóc. Z tego co wiem to nie ma potrzeby wymiany odmy w naszych silnikach (1Z, AFN).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się