Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVB] Krzywo wkręcona świeca


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie przeprasza ze powtarzam watek ale nie udalo mi sie znalezc odpowiedzi uzywajac opcji szukaj. Wymienialem dzisiaj z kolega swiece zarowe, 3 wykrecilismy bez problemu, jadnak jedna znich ktos poprzednio zle wkrecil. Na swiecy sa slady jakiejs substancji jakby uszczelniajacej. Prawdopodobnie jakis pajac uszkodzil gwint i pozniej wkrecil nastepna uzywajac czegos do uszczelnienia. :kwasny: Teraz co mozna zrobic? :mysli: Czy po prostu sprobowac to nagwintowac uzywajac gwintownika. W takim wypadku co z opilkami ktore dostana sie nad tlok? Czy wystarczy tylko sprezone powietrze aby to wydmuchac( Jezeli ktorys zawor jest otwarty to moga sie dostac do kolektora ssacego lub wydechowego i pozniej narobic bigosu). Dodam ze nie chce odwalac fuszerki bo tego nielubie bardziej niz chamstwa na forum. A jezeli przegwintuje na nowo to czy bedzie to trwale (pewnie w zaleznosci od stanu gwintu w danej sytuacji). Czy po prostu sciagnac glowice oddac do tokarza i zamontowac na nowo? A moze kupic na szrocie glowice bo naprawa u tokarza tez moze nie przyniesc porzadanego efektu? Czy moze sa jakies inne sposoby aby to dobrze zrobic?

Opublikowano

ok... ale tak się zastanawiam czy jak przegwintujesz to nie będziesz potrzebował większej średnicy? - i skąd ją weźmiesz? (chyba że mnie coś zamgliło)

druga sprawa... jeśli ktoś źle wkręcał tą świecę to też robił opiłki... albo dostały się one do środka... albo właśnie je wrzuciłeś odkręcając ją po raz pierwszy po fuszerce...

Opublikowano

mozna sie pobawic w rozwiercanie, gwintowanie, wkrecenie tulejki i gwintowanie pod wymiar swiecy ale kupa roboty z tym... najszybciej bedzie kupic glowice tylko znowu nie bedzie wiadomo w jakim jest stanie... przed zalozeniem i tak do tokarza na plaszczyzne i dobrze by bylo wymienic chocby gumki zaworowe...

tak czy siak glowice trzeba zdjac a co za tym idzie oddac do tokarza i przy okazji wymienic wspomniane wyzej gumki zaworowe... zorientuj sie co do ceny takiego zabiegu i porownaj z cena zakupu innej glowicy...

Opublikowano

można napisać całą procedurę książkową wiercenia,gwintowania ITD ale też można spróbować po prostu poprawić uszkodzony gwint (zaślepiając dolną część gwintu ) potem wyczyścić(wydmuchać) i wkręcić nową świecę :wink4:

Opublikowano

Michal tak jak mowisz nie mam pewnosci ze cos tam sie juz nie dostalo. Prawdopodobnie tak. No i teraz jezeli poprawie gwint tak jak Wojtek pisze to moge sprobowac przedmuchac komore spalania, lub odkurzyc i uszczelnic za pomoca jakiegos specyfiku gwint swiecy :) Ale jezeli ktos to spier... wczesniej i dzialalo przez np: 500000 tys km to nie bylo to do konca spier. Moze zrobic to w podobny sposob, ale nie wiadomo kiedy pusci? TDI ma wysokie cisnienie sprezania, a ja nie mam doswiadczenia z tego typu usterkami. Nie wiem jak dlugo moze wytrzymac taka naprawa, dlatego chlopaki pytam was bo moze wy z tym mieliscie do czynienia i wiecie co jest skuteczne. Samochod nalezy do mojego przyjaciela ale to nie gra roli bo obcemu tez bym nie zrobil takiego swinstwa, po prostu mam zasady. Poprawilbym gwint ktory jest, uszczelnil jakims specyfikiem( tak jak bylo) nowa swiece,do czasu az znajde uzywana glowice moze starczy. Sprzedaz nie wchodzi nawet w gre bo nie sprzedam nikomu czegos takiego. :)

Opublikowano

opilkow nie wydmuchasz na pewno... mozliwe ze nic sie nie stanie ale jesli taki opilek dostanie sie pod grzybek zaworu to ten z kolei nie bedzie sie domykal i moze sie wypalic gniazdo jak i sam zawor... mozesz wziasc gwintownik i przejechac gwint a pozniej wkrecic na klej do gwintow... szczelnosc bedzie i nic sie nie stanie... gorzej z ponownym wykreceniem tej swiecy w przyszlosci...

Opublikowano

Dzieki za pomoc :)[br]Dopisany: 15 Marzec 2009, 09:42_________________________________________________Panowie a jak sprawdzic rozmiar gwintu na swiecy? Chodzi mi o to ze zeby przegwintowac otwor to musze znalezc odpowiedni gwintownik. Czy wystarczy normalny gintownik do gwintow drobnozwojowych?

Opublikowano

powinienes to sprawdzic tzw sprawdzianem do gwintow... musisz znac srednice, ktora mozesz zmierzyc suwmiarka i skok gwintu... prawdopodobnie u Ciebie bedzie skok 1,25mm lub 1mm.

tu masz co to jest skok --> http://www.aste.pl/images/rysunki/0/r_1918_3.gif

a tu jak wyglada sprawdzian --> http://www.master.kqs.pl/allegro/2009/pomiarowka/GWINT/sprawdziandogwintow0,4-6/DSC_7564.jpg

Opublikowano

10 to srednica gwintu, 1 to skok, a 30 to dlugosc gwintu na swiecy... :wink4: wszystko w milimetrach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...