pan kierownik Opublikowano 15 Marca 2009 Opublikowano 15 Marca 2009 Witam wszystkich zainteresowanych. Mój problem polega na tym, że nie mogę dojść źródła stukania wydobywającego się spod obudowy filtra powietrza (brzmi to tak jakby dobiegał z tamtej okolicy). Dźwięk ten to jakby buchanie, basowy stukot, niemal rytmiczny. W żadnym wypadku nie jest to dźwięk metaliczny czy pochodzenia mechanicznego. Ewidentnie powietrze/spaliny. Osłuchałem całą komorę silnika i najbardziej słyszalny jest przystawiając ucho do wlotu powietrza i obudowy filtra powietrza. Słychać go także w okolicach przedniego, prawego koła ale wiadomo że może się on nieść z innego miejsca po jakiejś rurze. Osłuc**jąc dalszy odcinek dolotu – od przepływki do przepustnicy i dalej – już go nie słychać. Pojawia się po rozgrzaniu silnika. Nie jestem w stanie stwierdzić czy występuje też w czasie jazdy i czy zwiększa się tempo tych stuków bo ze środka auta niczego nie słychać. Nie ma wpływu na wolne obroty – cały czas utrzymują ten sam poziom. Auto jeździ normalnie ale z pewnością tych odgłosów nie powinno być (i wcześniej ich nie było). Jeśli ktoś miał już do czynienia z czymś takim lub wie co to może być to proszę o jakieś podpowiedzi i sugestie co powinienem sprawdzić. - Czy pod obudową filtra znajduje się coś co mogło by mieć nieszczelność – jakieś rury, coś co ma wpływ na podciśnienie zasysanego powietrza itp.? - Czy przyczyną może być dziura w układzie wydechowym (nie mam w tej chwili jak zajrzeć pod auto Dodam jeszcze, że ten dźwięk pojawił się zaraz po tym jak zlikwidowałem nieszczelność w rurce podciśnienia od serva hamulców (czasem występował problem z odpaleniem ciepłego silnika, niestabilność wolnych obrotów, szarpanie przy hamowaniu silnikiem, VAG wykazywał błędy związana ze zbyt dużą ilością powietrza – dziura była jak stodoła, ścianki rurki aż zasysało do wewnątrz, po wyminie na nową ori wszystkie wymienione objawy zniknęły). Z góry dziękuje za pomoc. PS. Szukałem na forum ale niczego konkretnego na ten temat nie znalazłem. Ktoś coś tylko wspominał, że ktoś coś o takim problemie wspominał - tylko tyle.
yaro510 Opublikowano 9 Lutego 2012 Opublikowano 9 Lutego 2012 stuki muszą być gorzej jakby ich nie było zawór odpowietrzania zbiornika paliwa. U mnie tez stuka głośniej niż praca silnika.
tomaszstn Opublikowano 9 Lutego 2012 Opublikowano 9 Lutego 2012 Ja się dowiedziałem że aż tak głośno nie powinien cykać, niby trzeba przeczyścić. Jeszcze nie robiłem a też mi cyka.
kyniu Opublikowano 9 Lutego 2012 Opublikowano 9 Lutego 2012 Głośno cyka,w moim też go słychać tak ma być
pan kierownik Opublikowano 9 Lutego 2012 Autor Opublikowano 9 Lutego 2012 Prawie trzy lata czekałem na odpowiedź Panowie, powiem tak: dobrze wiem gdzie jest ten zawór, za co odpowiada, jaki dźwięk wydaje gdy działa i to nie on jest źródłem tych stuków. W skrócie: dźwięk jest pusty (nie jakieś tam cykanie), słyszalny w rurze dolotu, dochodzący jakby SPOD obudowy filtra (zawór jest na obudowie!), słyszalny tylko gdy jest zimno. Dajcie znac jak coś coś wymyślicie
yaro510 Opublikowano 9 Lutego 2012 Opublikowano 9 Lutego 2012 w moim stuka głośniej niż praca silnika [br]Dopisany: 09 Luty 2012, 20:06_________________________________________________odpowietrza zbiornik paliwa i stuka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się