pan kierownik Posted March 15, 2009 Posted March 15, 2009 Witam wszystkich zainteresowanych. Mój problem polega na tym, że nie mogę dojść źródła stukania wydobywającego się spod obudowy filtra powietrza (brzmi to tak jakby dobiegał z tamtej okolicy). Dźwięk ten to jakby buchanie, basowy stukot, niemal rytmiczny. W żadnym wypadku nie jest to dźwięk metaliczny czy pochodzenia mechanicznego. Ewidentnie powietrze/spaliny. Osłuchałem całą komorę silnika i najbardziej słyszalny jest przystawiając ucho do wlotu powietrza i obudowy filtra powietrza. Słychać go także w okolicach przedniego, prawego koła ale wiadomo że może się on nieść z innego miejsca po jakiejś rurze. Osłuc**jąc dalszy odcinek dolotu – od przepływki do przepustnicy i dalej – już go nie słychać. Pojawia się po rozgrzaniu silnika. Nie jestem w stanie stwierdzić czy występuje też w czasie jazdy i czy zwiększa się tempo tych stuków bo ze środka auta niczego nie słychać. Nie ma wpływu na wolne obroty – cały czas utrzymują ten sam poziom. Auto jeździ normalnie ale z pewnością tych odgłosów nie powinno być (i wcześniej ich nie było). Jeśli ktoś miał już do czynienia z czymś takim lub wie co to może być to proszę o jakieś podpowiedzi i sugestie co powinienem sprawdzić. - Czy pod obudową filtra znajduje się coś co mogło by mieć nieszczelność – jakieś rury, coś co ma wpływ na podciśnienie zasysanego powietrza itp.? - Czy przyczyną może być dziura w układzie wydechowym (nie mam w tej chwili jak zajrzeć pod auto Dodam jeszcze, że ten dźwięk pojawił się zaraz po tym jak zlikwidowałem nieszczelność w rurce podciśnienia od serva hamulców (czasem występował problem z odpaleniem ciepłego silnika, niestabilność wolnych obrotów, szarpanie przy hamowaniu silnikiem, VAG wykazywał błędy związana ze zbyt dużą ilością powietrza – dziura była jak stodoła, ścianki rurki aż zasysało do wewnątrz, po wyminie na nową ori wszystkie wymienione objawy zniknęły). Z góry dziękuje za pomoc. PS. Szukałem na forum ale niczego konkretnego na ten temat nie znalazłem. Ktoś coś tylko wspominał, że ktoś coś o takim problemie wspominał - tylko tyle.
yaro510 Posted February 9, 2012 Posted February 9, 2012 stuki muszą być gorzej jakby ich nie było zawór odpowietrzania zbiornika paliwa. U mnie tez stuka głośniej niż praca silnika.
tomaszstn Posted February 9, 2012 Posted February 9, 2012 Ja się dowiedziałem że aż tak głośno nie powinien cykać, niby trzeba przeczyścić. Jeszcze nie robiłem a też mi cyka.
pan kierownik Posted February 9, 2012 Author Posted February 9, 2012 Prawie trzy lata czekałem na odpowiedź Panowie, powiem tak: dobrze wiem gdzie jest ten zawór, za co odpowiada, jaki dźwięk wydaje gdy działa i to nie on jest źródłem tych stuków. W skrócie: dźwięk jest pusty (nie jakieś tam cykanie), słyszalny w rurze dolotu, dochodzący jakby SPOD obudowy filtra (zawór jest na obudowie!), słyszalny tylko gdy jest zimno. Dajcie znac jak coś coś wymyślicie
yaro510 Posted February 9, 2012 Posted February 9, 2012 w moim stuka głośniej niż praca silnika [br]Dopisany: 09 Luty 2012, 20:06_________________________________________________odpowietrza zbiornik paliwa i stuka
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now