Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T cewka zapłonowa rezystancja - pomiar


dnatime

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jakie są wartości rezystancji uzwojenia wtórnego takiej cewki.

  Na dwóch cewkach dwa różne multimetry pokazują mi rezystancję nieskończoność czyli powyżej 20Mą, natomiast mam jeszcze 6 innych cewek i tutaj zmierzona rezystancja wynosi 10 - 11Mą - pierwszy multimetr oraz 4,9 do 6Mą drugi (proszę się nie sugerować różnicą na multimetrach, któryś może przekłamywać na tym zakresie, ale ogólnie oba podczas pomiarów pokazują podobne wyniki na różnych cewkach)

I teraz pojawia się pytanie czy te 6 cewek jest powiedzmy w tolerancji czy może te dwie? 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.spróbuj sprawdzic uzwojenie wtórne tym miernikiem przy pomocy funkcji test diody sprawdzając przejscie w obie strony.Tam w szeregu z uzwojeniem jest dioda wysokonapięciowa  ,omomierz ma zbyt male napięcie i dioda  nie zadziała.w moich starych cewkach (trzypinowych ) miernik pokazywał wartosc od 1600 do 1900 ale tylko w jedną strone mierząc testem diody a w drugą stronę pokazywał nieskonczonosc.Nowe cewki pokazują nieskonczonosc w obie strony (test diody).To trudne aby dokładnie sprawdzic w ten sposób tymbardziej ze w gre wchodzą jeszcze temperatury.Kupilem nowe beru i swiece ngk plus moduł zamiennik i nic nie pomogło.Zla kolejność ale nadzieję w czuniku polożenia wału mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś podmieniałem cewki i takie wnioski: te dwie cewki, które pokazują rezystancję nieskończoność (na zakresie 20Mą) to śmietnik po drodze jeszcze jedna z tych 6 też śmietnik (dopiero teraz przeczytałem posta z sprawdzaniem na zakresie diodowym, chociaż jak nawet sprawdzałem na omomierzu to kabel plusowy musiał być w miejscu gdzie pojawia się iskra a czarny na środkowym pinie złącza cewki)

 Na tych dwóch cewkach autko jeździło na benzynie poprawnie, nie mogłem się przyczepić rwało do 6tyś bez jakiego kol wiek zająknięcia. Na LPG też jeździło, w miejskim ruchu ciężko było poznać, dopiero jak się mocniej przycisnęło to turbina niby pompowała ale tak chwilę mocy nie było, potem  jechało i przy wyższych obrotach dopiero coś delikatnie poszarpywało.  

Takie diagnozowanie z podmienianiem to mordęga, ciężko dojść do składu jeśli cewka nie jest ewidentnie uwalona, niestety dużo zależy od jej nagrzania i prawidłowego ustawienia instalacji lpg oraz świecy. Jeśli nowe świece, sprawny układ z dobrze ustawioną mapą lpg tym trudniej zdiagnozować taką felerną cewkę.

Ta jedna z tych 6 - ewidentnie uszkodzona, podczas przyspieszania nagle powodowała mocne szarpanie silnikiem ale tylko gdy była mocno nagrzana.

U mnie na początku wszystko zaczęło się totalnym poszarpywaniem, tak że również na benzynie był problem z lekkim przyspieszaniem. Po wymianie świec (miały 40 tyś nalatane) na kolejne PFR6Q, na benzynie było prawie idealnie. Ktoś mi poradził żeby zdjąć osłonę z nad silnika bo się cewki mocniej grzeją  i o dziwo, rzeczywiście na benzynie zaczęło chodzić bajka jedynie cały czas coś z tym gazem było nie teges, chociaż była znaczna poprawa. Sprawdziłem sprężanie na ciepłym i zimnym - ok. Zmniejszyłem delikatnie szczelinę świecy, po tym zabiegu na lpg chodziło już lepiej ale coś jeszcze brakowało.

Ps. Jeśli sprężanie ok to polecam też sprawdzić wtryskiwacze gazowe, kiedyś nie można było u mnie zdiagnozować problemu wyglądało że pada cewka lub świeca. Po wymianie świec zawsze było chwilę dobrze, aż do momentu gdy już to nie pomagało i na benzynie był problem, doszło do wymian świec krótszych niż 10tyś. Okazało się, że należało sprawdzić wtryskiwacze gazowe czy nie puszczają gazu do kolektora ale tylko gdy były nagrzane (hana niebieska niecałe 25 tyś). Później po ich przecięciu, wyszło że tłoczki zrobiły się w jajka. Zanim się wytarły do stanu agonalnego, pomagała wymiana świec.  I powiem więcej, że ten sam przypadek z hana niebieską wyszedł u kumpla... też przejechał ok 30tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...