cysiu15-96 Opublikowano 9 Października 2019 Opublikowano 9 Października 2019 (edytowane) Witam. W moim a4 b5 1.8 adr podczas kręcenia kierownicą na postoju strasznie spadają obroty do około 300-400(auto nie gaśnie) a komputer dopiero z sekundowym opóznieniem je podbija do 1200-1300 i po wyprostowaniu kierownicy wracają do normy czyli do spokojnych 800. Każdy ruch kierownicą wywołuje taką reakcje, zawracanie na wąskim parkingu to jest po prostu katorga bo obroty skaczą góra dół. Już nie moge z tym wytrzymać... Wymieniałem pompe wspomagania, wąż hydrauliczny od pompy do maglownicy, przepustnice bo myślałem ze daje za poźno sygnał do komputera i za wolno podbija obroty jak pompa daje opór przy skręcie, i był podmieniany sterownik silnika ECU i dalej to samo. Nawet najlepsi mechanicy w mieście nie wiedzą co jest. Kierownica kręci się leciutko, był też zmieniany płyn do wspomagania, a w komputerze nie ma żadnych błędów. Już nie mam siły do tego. Pomocy Edytowane 9 Października 2019 przez cysiu15-96
Leejon Opublikowano 9 Października 2019 Opublikowano 9 Października 2019 (edytowane) 2 godziny temu, cysiu15-96 napisał: Witam. W moim a4 b5 1.8 adr podczas kręcenia kierownicą na postoju strasznie spadają obroty do około 300-400(auto nie gaśnie) a komputer dopiero z sekundowym opóznieniem je podbija do 1200-1300 i po wyprostowaniu kierownicy wracają do normy czyli do spokojnych 800. Każdy ruch kierownicą wywołuje taką reakcje, zawracanie na wąskim parkingu to jest po prostu katorga bo obroty skaczą góra dół. Już nie moge z tym wytrzymać... Wymieniałem pompe wspomagania, wąż hydrauliczny od pompy do maglownicy, przepustnice bo myślałem ze daje za poźno sygnał do komputera i za wolno podbija obroty jak pompa daje opór przy skręcie, i był podmieniany sterownik silnika ECU i dalej to samo. Nawet najlepsi mechanicy w mieście nie wiedzą co jest. Kierownica kręci się leciutko, był też zmieniany płyn do wspomagania, a w komputerze nie ma żadnych błędów. Już nie mam siły do tego. Pomocy Jeżeli masz miernik elektryczny to podepnij go do akumulatora i sprawdź czy podczas ruszania kierownicą spada napięcie. Powinno wskazywać cały czas około 14V bez spadków. Sprawdź jeszcze napięcie paska od pompy wspomagania. Ma się uginać do 5mm. Jak jest więcej to za luźny. jeżeli te dwie rzeczy są ok to w takim razie nawala układ sterowania wolnymi obrotami. Teraz jak patrzę to adr nie ma silniczka krokowego. Przepustnica nowa czy używka? Do sprawdzenia jeszcze kilka rzeczy: Czy była robiona adaptacja przepustnicy po jej wymianie? Sprawdzić szczelność układu dolotowego za przepustnicą. Edytowane 9 Października 2019 przez Leejon
cysiu15-96 Opublikowano 9 Października 2019 Autor Opublikowano 9 Października 2019 Przepustnica używka ale w bardzo dobrym stanie. Była założona i była robiona adaptacja oczywiście, objaw po zmianie przepustnicy identyczny jak na tej starej więc stwierdzilismy z mechanikiem że druga nie może być identycznie uszkodzona więc przepustnice wykluczyłem. Co do układu dolotowego to jest szczelny a pasek od pompy jest idealnie napięty i na pewno sie nie ślizga. Zastanawiam się nad czujnikiem Halla albo czujnikiem położenia rozrządu to wydaje mi sie najbardziej prawdopodobne ale kurde w komputerze nie pokazuje żadnego błędu a gdyby któryś z tych czujników był uszkodzony i szwankował to powinnien chyba pojawić się błąd w komputerze a kurcze nie chce znowu wymieniać niepotrzebnych rzeczy.
Leejon Opublikowano 10 Października 2019 Opublikowano 10 Października 2019 (edytowane) 17 godzin temu, cysiu15-96 napisał: Przepustnica używka ale w bardzo dobrym stanie. Była założona i była robiona adaptacja oczywiście, objaw po zmianie przepustnicy identyczny jak na tej starej więc stwierdzilismy z mechanikiem że druga nie może być identycznie uszkodzona więc przepustnice wykluczyłem. Co do układu dolotowego to jest szczelny a pasek od pompy jest idealnie napięty i na pewno sie nie ślizga. Zastanawiam się nad czujnikiem Halla albo czujnikiem położenia rozrządu to wydaje mi sie najbardziej prawdopodobne ale kurde w komputerze nie pokazuje żadnego błędu a gdyby któryś z tych czujników był uszkodzony i szwankował to powinnien chyba pojawić się błąd w komputerze a kurcze nie chce znowu wymieniać niepotrzebnych rzeczy. Błąd nie zawsze się pojawia, a niektóre wartości mogą być poza normą i wskazać winowajcę problemu. Najlepiej było by zrobić logi ale kompletnie nie znam się na diagnostyce benzyniaków więc nie podpowiem, które grupy logować. Znalazłem natomiast temat na innym forum, który opisuje sposoby diagnozy. Pozwolę sobie tutaj zalinkować. Nic nie wspomniałeś o falowaniu obrotów. Jak z tym u Ciebie? Edytowane 10 Października 2019 przez Leejon
cysiu15-96 Opublikowano 10 Października 2019 Autor Opublikowano 10 Października 2019 Obroty czasem lekko przyfalują ale to tylko w małym zakresie w porównaniu do tego szaleństwa wskazówki obrotomierza przy kręceniu kierownicą.
cysiu15-96 Opublikowano 21 Października 2019 Autor Opublikowano 21 Października 2019 Mierzyłem miernikiem i napiecie jest cały czas na poziomie 14V i krecenie kierownica nie powoduje zadnych spadków. Przesyłam link do filmiku z problemem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się