nexusmax Opublikowano 23 Listopada 2019 Opublikowano 23 Listopada 2019 Zacznę może od początku. Jakiś czas temu miałem awarię napinacza rozrządu i w wyniku przeskoczenia paska rozwaliło popychacze na głowicy. Kupiłem głowicę zregenerowaną i założyłem na blok. Przy pierwszym uruchomieniu silnika długo kręciłem rozrusznikiem i w końcu udało się odpalić motor. Silnik chodził na biegu jałowym poprawnie i nie było żadnych objawów nieszczelności. Cyrki zaczęły się po dodaniu gazu powyżej 1700 obrotów. Silnikiem zaczęło rzucać i odcinał zapłon przy 2 tys obrotów, kopcił na siwo a spaliny gryzły w oczy. Na VCDS na kanale 13 dawkowanie na wszystkich cylindrach w normie max +0,26, ale już na kanale 23 na drugim cylindrze bipy były +11 i rosły wraz z obrotami do wartości 127 po czym wyskoczyła kontrolka check engine. Pierwsze podejrzenie że padł pompowtryskiwacz, więc zamówiłem sprawdzoną sztukę po regeneracji. Odpalam silnik i Bipy na cylindrze 2 ok -12, więc przechodzę na kanał 13 i dawkowanie na cylindrze 2 +,0,62. Objaw dokładnie ten sam i po dodaniu gazu rzuca silnikiem, kopci i odcina zapłon. Przy dynamicznym dodaniu gazu wkręca się na obroty ale przy powolnym zwiększaniu obrotów objaw jest taki jak opisałem wcześniej. Co może być przyczyną? W takim stanie nie ma sensu nawet skręcać pasa przedniego...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się