Skocz do zawartości

nexusmax

Pasjonat
  • Postów

    41
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O nexusmax

Informacje

  • Imię
    Grzegorz
  • Miasto
    Wrocław

Auto

  • Model
    A4 B7
  • Nadwozie
    Limuzyna
  • Rok produkcji
    2005
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Multitronic
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia nexusmax

0

Reputacja

  1. Witam, Posiadam silnik 2.0 TDI BLB i mam problem z korektą wtrysku głównie na drugim cylindrze. Wahania są między +0,28mg a +1,4mg na biegu jałowym bez żadnego obciążenia. Wartości zmieniają się co chwilę w tym szerokim zakresie. Po wrzuceniu D na skrzyni, korekta skacze do +2,6 ale nie zawsze. Co może być przyczyną takich zmian w korektach?
  2. Zacznę może od początku. Jakiś czas temu miałem awarię napinacza rozrządu i w wyniku przeskoczenia paska rozwaliło popychacze na głowicy. Kupiłem głowicę zregenerowaną i założyłem na blok. Przy pierwszym uruchomieniu silnika długo kręciłem rozrusznikiem i w końcu udało się odpalić motor. Silnik chodził na biegu jałowym poprawnie i nie było żadnych objawów nieszczelności. Cyrki zaczęły się po dodaniu gazu powyżej 1700 obrotów. Silnikiem zaczęło rzucać i odcinał zapłon przy 2 tys obrotów, kopcił na siwo a spaliny gryzły w oczy. Na VCDS na kanale 13 dawkowanie na wszystkich cylindrach w normie max +0,26, ale już na kanale 23 na drugim cylindrze bipy były +11 i rosły wraz z obrotami do wartości 127 po czym wyskoczyła kontrolka check engine. Pierwsze podejrzenie że padł pompowtryskiwacz, więc zamówiłem sprawdzoną sztukę po regeneracji. Odpalam silnik i Bipy na cylindrze 2 ok -12, więc przechodzę na kanał 13 i dawkowanie na cylindrze 2 +,0,62. Objaw dokładnie ten sam i po dodaniu gazu rzuca silnikiem, kopci i odcina zapłon. Przy dynamicznym dodaniu gazu wkręca się na obroty ale przy powolnym zwiększaniu obrotów objaw jest taki jak opisałem wcześniej. Co może być przyczyną? W takim stanie nie ma sensu nawet skręcać pasa przedniego...
  3. Telepanie podobne, ale z tego co widzę u Ciebie to telepanie następuje przy włączeniu sprężarki klimy. U mnie jest dokładnie odwrotnie. W momencie wrzucenia napędu na skrzyni lub uruchomienia klimy, silnik pracuje niemal idealnie. Dwumas półtorej roku temu zmieniany na nówkę. Silnikiem zawsze telepie kiedy nie jest obciążony, więc były logi robione właśnie podczas braku obciążenia.
  4. Czy przy 16v trzeba blokować wał przy ustawieniu kąta synchronizacji? Muszę spróbować faktycznie pobawić się rozrządem. Powiedzcie mi jeszcze, czy podczas ustawienia wału w pozycję 0, blokady fi6 powinny lekko wejść w oba wałki? Pamiętam w zeszłym roku, jak regenerowałem napęd pompy oleju, to miałem problem żeby blokady weszły w oba koła zębate. Koniec końców zblokowałem tylko jeden wałek.
  5. Sterowanie klap wirowych miałem kiedyś uszkodzone i wymieniłem gruszkę podciśnienia. Teraz działają ok. Powiedzcie mi tylko jak drgania silnika mają się do jego obciążenia? Co takiego dzieje się w silniku podczas obciążenia, że drgania ustają? Czy przyczyna może leżeć po stronie samej głowicy?
  6. Witam, Borykam się z problemem nierównej pracy silnika 2.0 TDI BLB ze skrzynią multitronic. Problem zaczyna się w sumie po odpaleniu, ale najbardziej wyczuwalny jest przy dogrzewaniu silnika. Problemem jest telepanie silnika, lub pojedyncze szarpnięcia, gdy pracuje bez obciążenia. Telepanie ustaje, lub zmniejsza się przy przełączeniu skrzyni w pozycji R lub D. Dodatkowo pomaga załączenie sprężarki klimy. Z kolei gdy przełączę z D,R na N lub P, to przez 3 sekundy mocno telepie budą i się uspokaja. Problem nie występuje tylko na jałowych obrotach, ale gdy dodam gazu to szarpnięcia są nadal, ale za to szybsze. W momencie powolnego odpuszczania gazu znów jednostajne telepanie się pojawia i na jałowym uspokaja się i zaczyna tylko poszarpywać. Czuć telepanie najbardziej gdy dojeżdżam do świateł i silnik schodzi z obrotów. Dodatkowe usterki jakie zaobserwowałem, to przy odpalaniu ciepłego silnika czuć ostre uderzenie. Nie trzeba nim długo kręcić, bo wykona pół obrotu i pali, ale z silnym uderzeniem. Początkowo myślałem, że to pompowtryski więc oddałem na czyszczenie do Bosch Service cały komplet i po założeniu na nowych uszczelniaczach nic się nie poprawiło. Wymieniłem również pompę Vacum na używkę, ale przeciekała i wymienili mi na drugą i na obu poszarpywało tak samo jak na mojej oryginalnej. Zanim oddałem wtryski do czyszczenia sprawdziłem filtr paliwa i znalazłem mnóstwo małych drobinek sadzy w paliwie. Na kanale czwartym widać jak obroty skaczą z 903 na 882 i podobnie skacze przy wyższych obrotach. http://vaglog.pl/log-013_018_023_tG6hD1.html http://vaglog.pl/log-004_1SRP9Jk.html Czy ktoś może mi doradzić, co może wpływać na takie zachowanie silnika?
  7. Poniżej logi z rogrzanego silnika: http://vaglog.pl/log-013_018_023_tG6hD1.html dodatkowo dodaje jeszcze kanał 4 na którym widać jak skaczą obroty z 903 na 882: http://vaglog.pl/log-004_1SRP9Jk.html Logi na zimnym: http://vaglog.pl/log-013_018_023_3owQ1.html i kanał 4 na zimnym: http://vaglog.pl/log-004_lErQW.html Zauważyłem, że na zimnym też mam telepanie, ale nie tak mocne jak przy dogrzewaniu silnika.
  8. Witam, Może ktoś poradzi na moją przypadłość silnika 2.0 TDI BLB Multitronic. Ogólnie rzecz biorąc borykam się z problemem szarpnięć silnikiem gdy temperatura płynu przekroczy 50 stopni. Wymieniana była pompa Vacum, czyszczone pompowtryski na stole Bosch. Drgania czuć zarówno na biegu jałowym jak i przy obrotach do ok 2000obr. Są to pojedyncze szarpnięcia, a w momencie odpuszczania gazu z wyższych obrotów czuć jednostajne telepanie motorem aż do obrotów jałowych i wtedy wracają pojedyncze szarpnięcia. Przy przełączeniu trybu jazdy na N lub P, także zaczyna jednostajnie telepać nim przez 3 sekundy, po czym stabilizuje się i pojedyncze szarpnięcia wracają. Przy wrzuceniu na D lub R szarpnięcia ustępują, albo są znacznie mniejsze (nie ma reguły). Podobnie jest gdy załączy się sprężarka klimy. W filtrze paliwa przed czyszczeniem pompowtryskiwaczy zaobserwowałem zanieczyszczoną ropę drobinkami sadzy.
  9. Witam, Po kilkumiesięcznej walce z telepaniem silnika na jałowym poddaje się i spróbuje tutaj zasięgnąć opinii. Od bardzo długiego czasu (kilka lat temu) bywały okresowe problemy z pojedynczymi "szarpnięciami" silnika przy temperaturze płynu chłodniczego między 65 a 85 stopni. Wyglądało to tak jakby na ćwierć sekundy wypadał zapłon na którymś cylindrze. Nie przejmowałem się tym, bo usterka występowała sporadycznie i tylko na "dogrzewaniu silnika" W ostatnich miesiącach pojawiło się kilka dodatkowych usterek i postanowiłem zająć się tematem. Problem z autem pojawia się już w chwili zapalenia. Czy zimny czy ciepły odpala szybko ale z uderzeniem i czasem jest efekt, jakby łapał na 3 cylindry i po sekundzie stabilizuje się. Do tego odczuwalne w kabinie są szarpnięcia silnika, a pod maską widać podczas pracy chwilowe kołysania motorem. Ciekawostką jest fakt, że w momencie obciążenia silnika, czyli załączenia napędu na skrzyni w pozycję D lub R, szarpnięcia słabną o 80% lub wcale nie są wyczuwalne i podobnie się dzieje w momencie załączenia sprężarki od klimy. Na VCDS obroty biegu jałowego w momencie drgań skaczą z 903 na 882. Przy wrzuceniu napędu D stabilizuje się na 903. Przy przełączeniu z napędu (D lub R) na luz, czuć systematyczne i szybkie telepanie budą przez 3 sekundy po czym uspokaja się i znów są pojedyncze szarpnięcia. Wtryski oddałem kompletem do regeneracji a Vacum pompę wymieniałem dwa razy na używki (jedna przeciekała) i bez zmian. Dodam że w filtrze paliwa przed wymianą vacum zaobserwowałem ślady oleju. Czy ktoś na forum spotkał się z podobnym przypadkiem? Jakieś wskazówki?
  10. Poprawione ale dalej coś nie tak jest z linkiem. Trzeba niestety ręcznie kopiować i wkleić w pasek przeglądarki.
  11. Po kilku miesiącach wracam do tematu mojego auta, ponieważ do tej pory nie rozwiązałem zagadki niedoładowania. Dziś postanowiłem zrobić ponownie logi i przy trzykrotnym logowaniu w ciągu 10 minut widać trzy całkiem różne wykresy. Przy pierwszym logowaniu do 4tys obrotów w całym zakresie było niedoładowanie. Nacisnąłem stop w VCDS i zrobiłem resume do 3tys obrotów i logi się znacząco poprawiły. Po chwili znów zrobiłem resume do ponad 4 tys obrotów i jeszcze bardziej się poprawiło, bo turbina dobiła do ponad 2335 mbar. Jak to możliwe? Może znajdzie się na forum ktoś mądrzejszy i nakieruje mnie na przyczynę. Logi blok 11: http://vaglog.pl/log_224078.html
  12. Po kilku miesiącach wracam do tematu mojego auta, ponieważ do tej pory nie rozwiązałem zagadki niedoładowania. Dziś postanowiłem zrobić ponownie logi i przy trzykrotnym logowaniu w ciągu 10 minut widać trzy całkiem różne wykresy. Przy pierwszym logowaniu do 4tys obrotów w całym zakresie było niedoładowanie. Nacisnąłem stop w VCDS i zrobiłem resume do 3tys obrotów i logi się znacząco poprawiły. Po chwili znów zrobiłem resume do ponad 4 tys obrotów i jeszcze bardziej się poprawiło, bo turbina dobiła do ponad 2335 mbar. Jak to możliwe? Może znajdzie się na forum ktoś mądrzejszy i nakieruje mnie na przyczynę. Logi blok 11: http://vaglog.pl/log_224078.html
  13. A czy klapy otwarte w kolektorze nie mają wpływu na niedoładowanie? Mam zdemontowany kolektor i czekam aż przyślą mi sprawną używkę. Jak tylko wszystko zmontuje to dam znać czy się poprawiło.
  14. A w którym miejscu miałeś tą nieszczelność? U mnie króciec trzyma się bardzo dobrze. U mnie była walnięta membrana w gruszce od klap kolektora ssącego i tedy podcisnienie uciekało. Dzięki kolego! Bardzo mi pomogłeś. Dziś sprawdziłem strzykawką sprawność siłownika od kolektora i okazało się że mam mega nieszczelność. Zobaczymy po wymianie siłownika jak turbina będzie wstawać.
  15. Właśnie w moim przypadku jest BLB w połączeniu z multitronikiem. W jaki sposób udało Ci się zdiagnozować tą nieszczelność? Zatkałeś któryś wężyk czy jak? Jestem o krok od regeneracji turbo i nie chciałbym czegoś pominąć co może rozwiązać problem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...