donek1015 Posted May 18, 2020 Posted May 18, 2020 Witam posiadam audi a4 b7 2.0 tdi 170km Brd , chciałbym się dowiedzieć który pompowtrysk do wymiany ewentualnie uszczelniacze na nim, zdjęcia poniżej, pomiar wykonywany przy temperaturze 90 stopni
donek1015 Posted May 18, 2020 Author Posted May 18, 2020 Możliwe że to same uszczelniacze pompowtrysku ?
piotrsob1 Posted June 23, 2020 Posted June 23, 2020 W dniu 18.05.2020 o 21:48, KonradA4troop napisał: Pierwszy trochę niedomaga, reszta ok. Akurat na pierwszym garze jest najlepiej A po całości to wszystko jest w porządku, problem będzie się pojawiał gdy na którymś korekcja przekroczy 1 na plusie, minusowe korekty są na najlepszych cylindrach
piotrsob1 Posted June 24, 2020 Posted June 24, 2020 (edited) W dniu 24.06.2020 o 08:28, KonradA4troop napisał: Z tego co wiem, najlepsze są najbliżej 0. Oczywiście że najlepiej jest gdy wszystkie korekcje są bliskie zeru, oznacza to że sterownik silnika nie musi ingerować we wtryskiwane dawki paliwa, by silnik pracował równo ( oczywiście dotycz to tylko zakresu obrotów w którym korekcja jest możliwa do przeprowadzenia na bieżąco czyli do ok. 1700 obr/min , powyżej mechanizm korekcji jest wyłączany i utrzymuje ostatnie zapamiętane wartości ). Gdy na którymś cylindrze robi się jakiś problem z generowaniem mocy to sterownik koryguje na nim dawkę paliwa na plus , a pozostałe korekcje tak dobiera by silnik pracował jak najbardziej równo. Dla tego niektóre cylindry mają dawki korygowane in minus i są to cylindry które najlepiej tą moc generują. Dla tego w skrócie są to najlepsze cylindry. Stawiając diagnozę jako źródło problemów interesują nas tylko cylindry lub cylinder na którym korekcję są mocno na plusie , to na nich dzieje się coś co powoduje że mechanizm korekcji musi interweniować w dawkowanie paliwa Mówiąc obrazowo , jeżeli na pierwszych trzech cylindrach korekcje będą po 0,45 na plusie to na czwartym zobaczymy ok. 1,35 na minusie , a to oznacza że wszystko mieści się w normie , bo przyjmuje się że norma to wartość korekcji nie przekraczająca 0,5 - 0,6 na plusie .. Cały ten wywód można oczywiście o kan d..py potłuc, jeżeli ktoś np. powkładał do silnika pompki o różnej wydajności , by można wyciągać z korekcji prawidłowe wnioski to wszystkie pompki w silniku muszą być takie same Przyczyn które wpływają na korekcję na poszczególnych cylindrach jest wiele i dlatego korekcje nie są wyznacznikiem sprawności pompowtryskiwaczy, tylko odzwierciedlają zbiór czynników odpowiadających za generowanie mocy w poszczególnych cylindrach Dlatego jeżeli ktoś pyta o regeneracje pompek bo zobaczył dziwne korekcje , to sam się prosi o skrojenie na dużą kasę, jeżeli nie podejmie próby dojścia ich właściwej przyczyny ... Edited June 25, 2020 by piotrsob1 1
KonradA4troop Posted June 25, 2020 Posted June 25, 2020 O proszę, dzięki za tą małą "lekturkę" i ja się coś dowiedziałem.
nexusmax Posted July 4, 2020 Posted July 4, 2020 Witam, Posiadam silnik 2.0 TDI BLB i mam problem z korektą wtrysku głównie na drugim cylindrze. Wahania są między +0,28mg a +1,4mg na biegu jałowym bez żadnego obciążenia. Wartości zmieniają się co chwilę w tym szerokim zakresie. Po wrzuceniu D na skrzyni, korekta skacze do +2,6 ale nie zawsze. Co może być przyczyną takich zmian w korektach?
piotrsob1 Posted July 5, 2020 Posted July 5, 2020 Teraz, nexusmax napisał: Co może być przyczyną takich zmian w korektach? Takie zachowanie też najprawdopodobniej jest spowodowane przedostawaniem się spalin przez dolne uszczelnienie drugiej pompki. Zalecenia takie same jak dla kolegi powyżej
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now