Jump to content
IGNORED

Korekcję pompowtrysków


Recommended Posts

Posted

Witam posiadam audi a4 b7 2.0 tdi 170km Brd , chciałbym się dowiedzieć który pompowtrysk do wymiany ewentualnie uszczelniacze na nim, zdjęcia poniżej, pomiar wykonywany przy temperaturze 90 stopni

IMG_20200518_193737.jpg

IMG_20200518_193305.jpg

Posted

Pierwszy trochę niedomaga, reszta ok.

Posted

Możliwe że to same uszczelniacze pompowtrysku ? 

  • 1 month later...
Posted
W dniu 18.05.2020 o 21:48, KonradA4troop napisał:

Pierwszy trochę niedomaga, reszta ok.

Akurat na pierwszym garze jest najlepiej :naughty:

A po całości to wszystko jest w porządku, problem będzie się pojawiał gdy na którymś korekcja przekroczy 1 na plusie, minusowe korekty są na najlepszych cylindrach :)

Posted

Z tego co wiem, najlepsze są najbliżej 0. :D

Posted (edited)
W dniu 24.06.2020 o 08:28, KonradA4troop napisał:

Z tego co wiem, najlepsze są najbliżej 0. :D

Oczywiście że najlepiej jest gdy wszystkie korekcje są bliskie zeru, oznacza to że sterownik silnika nie musi ingerować we wtryskiwane dawki paliwa, by silnik pracował równo ( oczywiście dotycz to tylko zakresu obrotów w którym korekcja jest możliwa do przeprowadzenia na bieżąco czyli do ok. 1700 obr/min , powyżej mechanizm korekcji jest wyłączany i utrzymuje ostatnie zapamiętane wartości ).

Gdy na którymś cylindrze robi się jakiś problem z generowaniem mocy to sterownik koryguje na nim dawkę paliwa na plus , a pozostałe korekcje tak dobiera by silnik pracował jak najbardziej równo. Dla tego niektóre cylindry mają dawki korygowane in minus i są to cylindry które najlepiej tą moc generują.

Dla tego w skrócie są to najlepsze cylindry.

Stawiając diagnozę jako źródło problemów interesują nas tylko cylindry lub cylinder  na którym korekcję są mocno na plusie , to na nich dzieje się coś co powoduje że mechanizm korekcji musi interweniować w dawkowanie paliwa :whistling:

Mówiąc obrazowo , jeżeli na pierwszych trzech cylindrach korekcje będą po 0,45 na plusie to na czwartym zobaczymy ok.  1,35 na minusie , a to oznacza że wszystko mieści się w normie , bo przyjmuje się że norma to wartość korekcji nie przekraczająca 0,5 - 0,6 na plusie ..:decayed:

Cały ten wywód można oczywiście o kan d..py potłuc, jeżeli ktoś np. powkładał do silnika pompki o różnej wydajności , by można wyciągać z korekcji prawidłowe wnioski to wszystkie pompki w silniku muszą być takie same :whistling:

Przyczyn które wpływają na korekcję na poszczególnych cylindrach jest wiele i dlatego korekcje nie są wyznacznikiem sprawności pompowtryskiwaczy, tylko odzwierciedlają zbiór czynników odpowiadających za generowanie mocy w poszczególnych cylindrach :hi:

Dlatego jeżeli ktoś pyta o regeneracje pompek bo zobaczył dziwne korekcje , to sam się prosi o skrojenie na dużą kasę, jeżeli nie podejmie próby dojścia ich właściwej przyczyny ...:naughty::facepalm:

 

Edited by piotrsob1
  • Upvote 1
Posted

O proszę, dzięki za tą małą "lekturkę" i ja się coś dowiedziałem. :D

  • 2 weeks later...
Posted

Witam,

Posiadam silnik 2.0 TDI BLB i mam problem z korektą wtrysku głównie na drugim cylindrze. Wahania są między +0,28mg a +1,4mg na biegu jałowym bez żadnego obciążenia. Wartości zmieniają się co chwilę w tym szerokim zakresie.

Po wrzuceniu D na skrzyni, korekta skacze do +2,6  ale nie zawsze.

Co może być przyczyną takich zmian w korektach?

Posted
Teraz, nexusmax napisał:

Co może być przyczyną takich zmian w korektach?

Takie zachowanie też najprawdopodobniej jest spowodowane przedostawaniem się spalin przez dolne uszczelnienie drugiej pompki.

Zalecenia takie same jak dla kolegi powyżej:)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...