Jump to content

piotrsob1

Pasjonat
  • Content Count

    6,744
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

172

About piotrsob1

Informacje

  • First name
    Piotrek
  • Location
    Mszczonów

Car

  • Car model
    A4 B7
  • Car body
    Limuzyna
  • Year of production
    2006
  • Engine
    2.0 TDI
  • Engine code
    BPW
  • Drive
    quattro
  • Gearbox
    Manual
  • Fuel
    ON

Recent Profile Visitors

4,229 profile views
  1. Z dymieniem i spalaniem oleju jest jak z wypadkami lotniczymi , rzadko kiedy odpowiada za to jedna przyczyna , zazwyczaj to splot kilku przyczyn powoduje problem W zacytowanym przez rabbiego temacie są opisane chyba wszystkie możliwe przyczyny mogące same lub w połączeniu ze sobą powodować szeroko pojęty problem dymienia . Są też opisane sposoby by zweryfikować poszczególne przyczyny . W twoim konkretnie przypadku podejrzewam problem ze zbyt wysokim ciśnieniem w skrzyni korbowej silnika względem układu wydechowego , co powoduje przepuszczanie oleju przez uszczelnienie turbiny na wolnych i niskich obrotach silnika . Być może jest też jakiś problem z tą turbina po regeneracji , generalnie chodzi mi o jakość użytych części ( ich dokładność wykonania ) .
  2. No to ja mogę sobie teraz napełnić klimę za stówkę ( jakby była pusta ) , a dobicie będzie kosztowało mnie trzy dychy Oczywiście nie licząc 55 PLN-ów wydanych na sprzęt .....
  3. No a w naszej okolicy za podstawowy serwis klimy krzyczą od 200 do 400 PLN
  4. No właśnie parę dni temu przyszła paczuszka : I parę zdjęć :
  5. Taka jest natura działania tandempompy, nie wytwarza ona ciśnienia o stałej wartości, tylko ma ono charakterystykę pulsacyjną .
  6. No jest napisane w tym co zacytowałeś , Q idzie w oryginale ( Boscha ), ale Lukas też powinien dać radę , jak jest sprawny ( z dowolną literką na końcu )
  7. piotrsob1

    Odma out

    A niby po co ? Czyżby motorówka była w ostatnim stadium terminalnym ?
  8. Jak się jeździ z bardzo małą ilością albo pustym zbiornikiem benzyny , a pompa paliwa w zbiorniku nie jest rozłączana podczas jazdy na gazie to zazwyczaj się to właśnie kończy uwaleniem pompy paliwa w zbiorniku Paliwo chłodzi pompkę , smaruje i zapobiega iskrzeniu Dobrze że nie przyszło Ci do głowy zakładać mocniejszego bezpiecznika , bo jakby coś zaiskrzyło to mogły by opary w zbiorniku zrobić bum ...
  9. Cienkie to ciśnienie , ja bym wymienił tą tandempompę. ETKA pokazuje tandem z numerem 038 145 209Q i uszczelkę 038 145 215 , ale pasić powinna każda od silników PD 3 i 4-ro cylindrowych z dwoma zaworami na cylinder . W używkach ewentualnie szukaj takiej z silników z końca produkcji PD-ków
  10. Nie paliwowe tylko podciśnieniowe , cały układ sterowania podciśnieniowego do sprawdzenia pod kątem nieszczelności : Układ wspomagania hamulca też należało by sprawdzić , na przelotce grodziowej potrafi gubić podciśnienie
  11. Prawdopodobnie dla tego ktoś rzeźbił te podkładki pod pompkami , wygląda to na problem z uszczelnieniem właśnie na stożku pompka -głowica i w czasie rozgrzewania silnika przedostają się tamtędy spaliny z cylindrów do szyny paliwowej w głowicy , powodując zakłócenia w napełnianiu pompek paliwem . A to własnie daje takie objawy jakie opisujesz .... Masz loga z korektami pompek podczas rozgrzewania silnika ( zrobionego wtedy gdy objawy występują ) ?
  12. A ja polecę Ci dokładne sprawdzenie wszystkich wężyków podciśnienia.. Miałem taką sytuację że były poprzecierane i jak się przyssały do czegoś to dopiero auto jechało
  13. Na pewno wymiana świec nie pomoże , jeżeli falowanie masz na ciepłym silniku. Wtedy świeczki i tak nie będą grzały ....
  14. Z BRD w życiu miałem niewiele wspólnego dla tego nie czuje się na siłach by Ci coś konkretnie podpowiedzieć .... Co się działo że chcesz na gwałt pompki wymieniać ?
  15. Z tym wpływem kończącego się paska na kopcenie to diagnoza tak samo z sufitu jak z pompkami Ja bym zmienił mechanika. I to jak najszybciej ... P.S. Oczywiście jak auto świeżo po zakupie i przebieg jak i czas od ostatniej wymiany rozrządu niepewny, to jego wymiana jest jak najbardziej zalecana a co do kopcenia to wszystko zależy od jego intensywności, auto już leciwe i ciężko wymagać by bąka nie puszczało. DPF-a pewno nie ma na pokładzie .. Daj może jakiś filmik jak to wygląda, zobaczymy czy warto coś z tym robić ....
×
×
  • Create New...