Jump to content

oneskypemen

Pasjonat
  • Content Count

    86
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

5

About oneskypemen

Informacje

  • First name
    Kamil
  • Location
    Lipnica

Car

  • Car model
    A4 B6
  • Car body
    Avant
  • Year of production
    2001
  • Engine
    1.9 TDI
  • Engine code
    AWX
  • Drive
    FWD
  • Gearbox
    Manual
  • Fuel
    ON

Recent Profile Visitors

347 profile views
  1. Witam panowie, Może pomożecie i podzielcie się opiniami na temat motora 3.0TDI o kodzie silnika BKN Znalazłem właśnie ładny egzemplarz sprowadzony z Niemiec właśnie z tym motorem. Byłem obejrzeć samochód i teoretycznie wszystko jest w porządku. Przy odpaleniu zimnego motoru V6 brak niepokojącego dźwięku z okolic rozrządu. Skrzynia też wygląda na dobrą nie szarpie. Natomiast zastanawia mnie sam fakt stanu wtryskiwaczy. Bo gość na pewno z komisu nie zgodzi się na test przelewowy. Jedynie co będę mógł zrobić to podpiąć komputer i odpalićVCDS'a Może jakieś wskazówki na co zwrócić szczególną uwagę. I czy naprawdę warto się bać tej jednostki? Pozdrawiam
  2. Licznik nie chcę wymieniać z tego względu, że w b7 jest już kolorowy FIS. A w swojej b6 mam czerwony FIS. Może to taki mały detal, ale jak już tak jest to po co przekładać licznik z b6 do b7 Tak myślę
  3. Właśnie znalazłem w dość dobrym stanie b7 właśnie z motorem brd. Gość mówi że silnik pali ale kopci. Mówił że wymienił turbo ale po krótkim czasie padło. Ktoś mu niby powiedział, że gdzieś na jednym cylindrze puszcza olej. Więc zastanawiam się nad taką opcja. A co do przekładki jak bym chciał zostawić licznik to musiał bym się pewnie bawić z jego programowaniem tzn komputera z 1.9?
  4. No tak można przełożyć cały silnik z osprzętem. Tylko chyba nie zagra się ze sterownikiem i listwą zasilająca wtryski. Z tego co się orientuję to w 2.0 16v swiece żarowe są pod pokrywa i są zintegrowane z listwą zasilająca wtryski. A w 1.9 jest to na zewnątrz
  5. Witam serdecznie, Ostanim czasie robiłem kapitalke w 1.9 130KM. Zrobiłem nim około 3 tys km i koleś zagapil się przy 50km/h wjechał mi w tył samochodu. Ogólnie kiepska sprawa bo trzeba by robić cała wstawke tyłu samochodu. Więc zastanawiam się nad zakupem samochodu A4 B7 2.0 TDI BRD 170KM. Zastanawia mnie jedno czy blok silnika jest identyczny jak w 1.9. Słyszałem również że w 2.0 były wadliwe pomy oleju. A więc z pompa nie było by problemów po wymianie bloku wraz z wałem korobowym wysztko by było jak w 1.9 Jedynie co musiał bym zrobić to wymienić czapkę z dwoma walkami rozrządu Czy takie coś jest możliwe?
  6. No cóż koszta kosztami. Ale zrobiłem obecnie 3tys km silniczek po drugiej wymianie oleju i śmiga na dotarciu nadal.
  7. Tłoczki kupione od motora 2.0 TDI. Także defacto już w drodze. Wyciągnę motor i lecę z blokiem na szlif ? No cóż wiem, że to podwoi wartość samochodu. Ale sprzedawać za parę groszy się nie opłaca a kupować coś innego też się nie opłaca nie wiadomo na co trafisz. Także zrobię tak jak powinno być, i będę śmiał ?
  8. Witam Panowie, Prawdopodobnie w niedługim czasie będę się zabierał za grubszą robutke w 1.9. Mianowicie planuje zrobić szlif i założyć większe tłoki w moim przypadku będą to oryginalne tłoki MAHLE od motora 2.0TDI 140KM Wszystkie parametry tłoka zgadzają się z nominałem. Ale zastanawia mnie tylko jeden parametr który ma nie znaczną różnice. Czy on będzie miał jakiś wpływ który wykluczy taką modyfikacje. Mianowicie parametr długości tłoka w nominale to ok 68.8 a w tłoku od 2.0Tdi to 69.8 mm Może ktoś już wcześniej miał styczność z wykonaniem szlifu bez tulejowania. Jeśli tak serdeczne proszę o sugestie oraz wasza pomoc. Pozdrawiam ?
  9. Właśnie zastanawiam się nad multi tylko może nie teraz. Dlatego też mam na uwadze taką możliwość. Myślałem również o podgrzewanej kierownicy. Tylko jest jedno zasadnicze pytanie czy to się uda
  10. Oczywiście o tym pisałem w poście sprawdziłem w VCDS aktualny sterownik bo z tego co pamiętam literka na końcu numeru decydowała o możliwości montażu tempomatu. W moim przypadku konieczna jest wymiana modułu
  11. Witam serdecznie, Planuję zamontować u siebie w samochodzie tempomat. Mam dylemat w wyborze odpowiednich zestawów. Mianowicie znalazłem ciekawie opisane manetki. Org nie ma aż tak szerokiego opisu. Może ktoś jest użytkownikiem i może mi wytłumaczyć zasadę działania manetki po lewej stronie świateł mijania i drogowych i drogowych. Czy owa manetka ma możliwość podniesienia zasięgu świateł ? W załączniku zdjęcia manetek jakie chciałbym zamontować u siebie. Ponieważ nie mam możliwości dołożenia pojedynczy manetki z uwagi na inny moduł postanowiłem że kupię w całości koszt takiego zestawu to 199zł Więc nie wiem czy to opłacalne czy też nie. Może ktoś już montował i udzieli mi paru cennych wskazówek. Jeśli tak będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam
  12. Nikt nie rozwiązał problemu dotej pory? Chyba że kolego uporales się już sam z problemem?
  13. No więc Panowie, Logów nie zrobiłem żadnych nie miałem po prostu na to czasu. Ostatnio udało mi się wymienić wszystkie wężyki podciśnienia. Samochód stał dwa dni. Dziś miałem załatwienie więc wsiadam do wozu przekręcam kluczyk czekając aż się podgrzeją świece po chwili procedurę wykonałem ponownie. Temperatura na zewnątrz około - 1 stopnia, po chwili przekręcam kluczyk i odpalam samochód a tu mile zaskoczenie. Silnik tak szarpnął dosłownie raz. Efekt silnika jak by pracował i nagle na sekundę szarpnął i później normalnie pracuje. Czyli jak widać jest progres dość duży. Nadmieniam również że przy okazji wymiany uszczelniacza od płynu chłodzącego na rurce która wchodzi do bloku postanowiłem że kupię czujnik temperatury. Myślałem, że się potne bo wymieniałem go 30minut i nie mogłem za nic go zamontować. Nie dość że już trochę ciemno było to jeszcze nie chciał specjalnie tam siedzieć. Jakiś cudem udało mi się włożyć zabezpieczenie i zalać płynem. Patrzę nosz ku... kapie. Więc delikatnie zmieniłem jego pozycje ruszając go w gnieździe i przestało. Zrobiłem rundkę spory dystans i okazało się że dobił max do 70stopni i lipa. Nie wiem może przez to, że prawidłowo nie był osadzony w gnieździe. No nic myślę sobie nie może tak być, więc zdemontowałem znów oryginalny czujnik wyciągając zabezpieczenie ułamało się bo czujnik oczywiście nie wszedł całkowicie w gniazdo. No więc ze nie było przy oryginalne zabezpieczenia kupując zamiennik febi sytuacja się powtórzyła przy wkładaniu za cholerę nie chciał wejść tak jak powinien. Cały czas myślałem że to nie wchodzi od strony oringu. Wziąłem suwmiarkę i mierze stary, nowy oryginalny, i nowy zamiennik febi, okazuje się że to rant gdzie jest czujnik sprasowany z plastikowa częścią czujnika w oryginalnej części jest różnica 1 mm pomiędzy starym a w febi 5mm. Długo nie zastanawiając się wziąłem nowy czujnik febi na szlifierkę i delikatnie zeszlifowałem rant a następnie delikatnie papierem na mokro. Zakładam oring wkładam czujnik pyk wskoczył no ja sobie myślę nosz kur.. Przez takie coś musiałem dobroci zabezpieczenie bo oba się złamały. Ale na przyszłość będę pamiętał by najpierw zmierzyć suwmiarka w sklepie czy wymiar się zgadza. Nie sądziłem, że oryginał może sprawić tyle kłopotów. Na całe szczęście wszystko się udało. I tak jak pisałem wyżej sprawa poniekąd chyba się uspokoiła. Pozostało tylko szarpanie taki zajączek które występuje przy rozegranym silniku przy ruszaniu. Jedyne co mi przychodzi do głowy to poduszka skrzyni. Bo sprzęgło jak zdejmowałem nie zauważyłem nic szczególnego.
  14. Prawdopodobnie jutro będę miał chwilę zrobię logi. I z ciekawości pewnie sprawdzę przepływomierz, tzn od kumpla zdemontuje i zamontuje u siebie sprawdzę jak się mają parametry. Jak już wykluczyć wszystko to wszystko. Przy okazji będę musiał skoczyć po wężyki do podciśnienia i przy turbinie i przy zaworkach podbienic.
  15. No nic zrobiłem tak jak pisał wcześniej ''piotrsob1''. Ale zrobiłem to tak, że odkrecilem kolektor ssący i dałem dwie blaszki ocynkowe jedną pod zawór egr a drugą z dołu na kolektor wydechowy. Czy to coś da nie mam pojęcia.
×
×
  • Create New...