Jump to content

nadybek

Pasjonat
  • Posts

    148
  • Joined

  • Last visited

About nadybek

Informacje

  • First name
    Damian
  • Location
    Wrocław

Car

  • Car model
    A4 B7
  • Car body
    Avant
  • Year of production
    2007
  • Engine
    2.0 TDI
  • Engine code
    BPW
  • Drive
    FWD
  • Gearbox
    Manual
  • Fuel
    ON

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

nadybek's Achievements

9

Reputation

  1. Czy po trasie >20km i wychłodzeniu silnika rozrusznik ma problem z pierwszym obrotem silnika? Widziałeś blok po zdjęciu głowicy? Ktoś się przyglądał cylindrom czy była tylko podnieta na widok popękanej głowicy? Kopci idealnie na biało czy raczej na szaro/siwo? Sprawdzane co jest w oleju? Sprawdzane co jest w zbiorniczku płynu? Jak dym jest szary to możesz mieć też 2 awarie. Płyn może pochłaniać chłodnica oleju a problem z odpaleniem może wynikać z uszkodzenia uszczelnień PD podczas ich montażu. Chłodnicę ciężko sprawdzić bo często nieszczelność dopiero wychodzi jak podłączysz do niej sprężone powietrze a następnie zanurzysz w garnku z gotującą się wodą. Jak silnik ma problem z pierwszym obrotem to trzeba wykręcić świece żarowe, odłączyć wiązkę do PD i zakręcić rozrusznikiem. Będzie wiadomo na który cylinder dostaje sie płyn. Następnie wiadomo- zrzut czapki, dokładne obejrzenie przylgni głowicy i bloku, uszczelki i gładzi cylindra.
  2. Na filmie słychać dzwonienie jakby dźwigienki PD byly źle wyregulowane. Przy takich objawach wrzućcie chociaż screen z blokami pomiarowymi pompowtryskow- 13,18,23
  3. A i jeszcze jedno. Do BPW ida inne uszczelnienia na pompki. Większość sprzedawców wciska od 1.9tdi bo uważają ze to to samo a są tańsze. Do BPW niestety komplet erlinga na 1 wtrysk kosztuje ~60zl I sprawdzić/zaspawać/zapunktować te nieszczęsne broki w wałkach pompowtrysków. I kolejne jeszcze jedno... Prawie nikt o tym nie wie ale w głowicy w kanale zasilającym paliwo znajduje sie plastikowa rurka która trzeba wymontować przed montażem głowicy i wszystko wyczyścić. Istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że w kanale lub rurce zostanie syf powstający przy planowaniu głowicy, który osadzi sie na pompowtryskach. A ze jako właśnie docieram zawory w takiej głowicy to CYK! fotka:
  4. Wytarty wałek i gniazda PD to standard. Zwróć uwagę czy nowy wałek będzie miał 2 zatoczenia na ostatniej krzywce- ważne dla poprawnej pracy dpfa. Zobacz też czy w wałkach pompowtryskiwaczy są po bokach zaślepki a najlepiej je od razu zaspawać migiem. I wałek tylko dobrej firmy chociaż ja na kolbenshmidta sie naciąłem. Najtańszy wałek nie przejedzie nawet 10kkm.
  5. No ale napisałeś że dajesz pompowtrysk na gwarancję więc wiesz kto montował Wałek można zmierzyć bez wyciągania wymiar z tego co pamietam 61,7mm na wzniosie krzywki. Widziałem na własne oczy wałek który już nie miał krzywki na ostatnim cylindrze i taryfiarz tak jeździł
  6. 2,99 to max co sterownik może regulować czyli poza zakresem. Jak ta wartość się zmienia przy przegazowaniu to znaczy ze problem jest w spalinach w paliwie. Uszkodzone dolne uszczelnienie, podkładka termiczna, porysowane gniazdo w głowicy pod tą podkładka, za słabo dokręcona stopka pompowtrysku, lub użycie śruby dociskajacej drugi raz. Czyli wszystko to błąd montażu i reklamacje powinieneś składać do swojego mechanika a nie na pompowtrysk. Jak dostaniesz dokładnie ten sam pd nawet nie ruszony a mechanik się tym razem przyłoży do roboty to i tak powie że był źle zregenerowany... Niestety ale 90% mechaników uważa ze "tam nie ma co zepsuć" a wystarczy np. wydłubać nagar na dnie gniazda ostrym wkrętakiem i jedna ryska. PD najczęściej się nie psują a są psute przez niedouczonych mechaników. Najczęstszym powodem niepoprawnej pracy silnika po ponownym montażu wtrysków jest mechanik ze szczotką drucianą w ręku. Jakbyś mial rezerwe w baku i zlal paliwo z filtra to paliwo to nie bedzie czyste tylko czarne od spalin- mozesz sprawdzic.
  7. Na zgaszonym silniku odłącz klapę gasząca i zobacz czy dźwięk znikł. Co znaczy ze wtrysk nie reaguje?!? Silnik BPW choruje na wypadające broki w wałkach dźwigienek popychaczy pompowtryskow, czego konsekwencja jest wycieranie się wałka rozrządu i szklanek. Pompowtryski nie psuja się zbyt często a raczej baaaardzo rzadko. W 99% przypadków uszkodzeniu ulegają ich uszczelnienia ponieważ PD podczas pracy kiwają sie na boki, co dodatkowo niszczy ich gniazda w głowicy. Dodatkowo mogą nie stykać ich złącza elektryczne
  8. Najczęściej przyczyną gaśnięcia silnika podczas jazdy jest czujnik położenia wału. W 99% przypadków silnik gaśnie wtedy jak jest porządnie rozgrzany i nie odpala do momentu ochłodzenia- często przyjeżdża laweta i auto o własnych siłach już na nią wjeżdża . Ale wtedy NAJCZĘŚCIEJ zostaje zapisany błąd czujnika. Jeśli błędu brak to sterownik albo myśli że użytkownik zgasił silnik- uszkodzona stacyjka, albo nie ma możliwości zapisania błędu bo znika mu zasilanie. Pierwsze co bym sprawdził to czy na podszybiu nie stoi woda. Następnie otworzyć puszkę ecu i obejrzeć przekaźnik ecu który tam sie znajduje oraz przewody idące do niego. Można też na odpalonym silniku poruszać tymi przewodami. Silnik gaśnie jak z kluczyka czy potelepie/pokicha/poprycha i dopiero gasnie?
  9. 0,73bar słabe podciśnienie (~270mbar ponizej atmosferycznego). "-0,73" (730mbar ponizej atmosferycznego) jeszcze nie jest tragicznie. Pytanie jak szybko to podcisnienie narasta po np. nacisnieciu hamulca. Pompa tylko nowa- moze byc zamiennik.
  10. Jedyne a zarazem najwazniejsze co mozesz jeszcze zrobic to pominac obieg wody chlodnicy egr.
  11. Czujnik działa poprawnie. Pewnie chwilę jeździłeś tak z tym czujnikiem i sie geometria zapiekła. Raczej przegonienie auta nic nie da bo za duzo pompuje i spaliny mają niską temperaturę żeby to wypalić. Ja bym odkręcił dwie nakrętki pod gruszką i delikatnie bym rozruszał geometrię ciągnąc delikatnie za gruszkę przód-tył. Dopiero po tym jakby dalej przeładowywał to turbo na stół do czyszczenia.
  12. Nie. To tylko efekt placebo. Czujnik do wymiany ale najpierw obejrzyj kabelek idący do niego szczególnie przy wtyczce.
  13. Wałkowane setki razy. Dźwięk przy zmianie ciśnienia przez turbinę. Normalne zachowanie przy zbijaniu ciśnienia podczas zmiany biegu/ puszczeniu gazu/ wciśnięciu sprzęgła. Można to usunąć regulując sztangę turbo ale będzie słabiej wstawało. Ludzie tak jeżdżą tysiące km i nic z turbem sie nie dzieje.
  14. Olej temat oleju w dolocie i wymień ten czujnik sprawdzając najpierw wzrokowo jego okablowanie.
  15. Z klapa odpiętą jeździłeś i nie było różnicy wiec nie ma związku ale te klapy padają jak muchy
×
×
  • Create New...