Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Za duże ciśnienie paliwa, pompa dw200 + rozwiercenie filtra paliwa (b6 1.8t quattro)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, próbuję ogarnąć układ paliwowy, aby było tak jak ma być. Każdy mówi, że sztywno 4 bary ma trzymać pod obciążeniem, a mi leci do 3,6 bara na "sportowej" pompie - zamieszczam filmiki.
Setup samochodu:
DP 2,75, wtryski Saab 370ccm, turbo K03s (bex) + soft

Słowem wstępu:
Kupiona pompa paliwa to DW200 z kitem montażowym do 370z (9-1020) -> https://www.deatschwerks.com/9-1020. Od mazdy rx8 ponoć też jest ok - chodzi o kształt filterka, aby wszedł w kosz quattro.
Pompa ma średnicę 39mm. Ja akurat miałem kosz po pompie PIERBURG 7.02701.96.0 (trzeba 1mm zjechać pilnikiem bo ta pompa ma 38mm). Dla potomnych przy podłączaniu dw200 (oryginalne przewody z kosza quattro: czarny to plus, żółty minus).
Pompa chodzi cichutko, ale na listwie paliwa mamy ponad 5 barów ciśnienia - jak to po wymianie na wydajniejszą pompę, np. Walbro 255.
Po lewej oryginał VDO, po prawej DW200.

VDO (lewo) vs DW200 (prawo)

Filtr paliwa to HENGST H461WK (ma około roku, ale głównie jeżdżę na LPG).
Manometr wpięty przed listwą, jak na zdjęciu poniżej:
manometr w listwie.jpg

I teraz czas na pomiary:
na luzie ~5 bar (w 1szy dzień po montażu miałem 5,5 bara), spada do 3.9 - 4.0 bara.



pod obciążeniem spada do 3,6 bara.


Log podczas tego pomiaru:
http://vaglogi.pl/log-002_033_118_w426g.html

Czasy wtrysków jakieś długie, najdłuższy 22,36... O co tu chodzi? Po zebraniu informacji na temat zbyt dużego ciśnienia paliwa trafiłem na forum Audizine, a dokładnie:
https://www.audizine.com/forum/showthread.php/419394-Fuel-pressure-too-high?p=6323096&viewfull=1#post6323096

Gość rozwiercił powrót w filtrze (są tam 2 zwężki, które poprzez zmniejszenie przepływu podnoszą nam ciśnienie, jak jest mocna pompa, bo paliwo nie może szybko wrócić do baku - to ma sens).
Tu fajny filmik tłumaczący działanie regulatora w filtrze:


Z racji, że miałem stary filtr, to zbadałem temat.
Interesuje nas króciec oznaczony RL (return line), tu trzeba wiercić. Są 2 zwężki, jedna na korpusie filtra, 2ga w tej białej rurce. Zwężka w rurce jest po prawej stronie (nie tu gdzie zgrubienie). I jest ~13 mm od krawędzi.

20200405_205316.jpg   20200405_205343.jpg   20200405_205445.jpg   20200405_205604.jpg    20200405_205515.jpg    20200405_205643.jpg   20200405_205544.jpg   20200405_210041.jpg   

Na forum Audizine gość wiercił wiertłem 4,75 mm. Też takim przewierciłem, ale później na pociętym filtrze sprawdziłem, że można wiercić wiertłem 5 mm.
Filtr ściągamy, robiąc wcześniej zdjęcia przewodów lub posiłkujemy się opisem:
ScreenShot083.jpg

Po wywierceniu zakładamy filtr, podpinamy przewody, oprócz RL - najlepiej pod króciec RL podpiąć jakiś wężyk do pojemnika, aby wypłukać resztki po wierceniu - odpalamy samochód na chwilę.

Czas na pomiary:
na luzie ~4,2 bara spada do ~3,6 bara



pod obciążeniem: ~4,2 bara spada do ~3,6 bara


log z tego pomiaru:
http://vaglogi.pl/log-003_002_118_n6c4cZ9.html

Czas wtrysku jeszcze dłuższy, 23.40...
Myślę, że po rozwierceniu na 5 mm, ciśnienie na wolnych może być bliskie 4 bar, a nie 4,2. Sprawdzę to jutro.

Czy ktoś może coś doradzić? Wymieniać na ślepo filtr z regulatorem na OEM i rozwiercać go, czy iść już w listwę z powrotem i regulatorem na listwie, jak w B5 (nie wiem jakie listwy pasują)?
Czy ktoś ma filmik jak mu stoi ciśnienie pod obciążeniem?

Opublikowano

Zdecydowanie lista b5 od 1.8t z regulatorem na listwie ?

Opublikowano

@Kejsi Widziałem w Twoim temacie, że masz zmienioną. Jaki ma numer? Bo po Allegro widzę 058133681 oraz 058133681B. Filterek masz z mk4 1.8? Evap z filtra paliwa zaślepiony, zostaje tylko z baku? Podciśnienia do regulatora nie podpinać? Jakieś przygody podczas zmiany listwy, typu podkładki pod listwę? Faktycznie trzyma te 4 bary to Walbro 255 u Ciebie jak dmuchnie?

Opublikowano

Jaki numer ma nie mam pojęcia, pasuje listwa z 1.8t, regulator mam wypiętym na sztywno 4 bar, Evap jak był tak jest nadal ?

Ja miałem filtr 3 króćce ty masz 4 i musisz zobaczyć czy ten 4 to jedynie Evap od strony baku zasilanie i powrót 

Pompa nie daje rady zapodowac paliwa przy strzale z 2,1 bara i dorzucam druga inline przy samej listwie, nie hamowałem tego jeszcze ale śmiało można mówić o grubych 5set ?

Opublikowano

Już chyba wszystko jasne. Zamówiłem graty, pewnie pod koniec tygodnia napiszę co z tego wyszło.
U Ciebie to inna liga ;) 

Opublikowano

Jestem już po montażu:
listwa wtryskowa PASSAT B5 FL 2.0 ALT, nr 058 133 681 z regulatorem 4 bary
filtr paliwa Bosch 0 450 905 318
5m przewodu paliwowego 8mm.

Na luzie:
 

Pod obciążeniem 1:


Log:
http://vaglogi.pl/log-002_033_115_g2i29dy.html

Pod obciążeniem 2:

Log:
http://vaglogi.pl/log-002_020_118_Zu7k15.html

Chyba lepiej nie będzie, nie wiem. Mam nadzieję, że taki niewielki spadek jest ok.
Patrząc na czas wtrysku dla 6500 RPM jest to 16,12 ms
Niby ze wzoru dla 6500 RPM max czas to 18,46 ms  [ze wzoru: 120/RPM * 1000]
Czyli wychodzi na to, że wtryski są wykorzystane w 87%.

Opublikowano

Wstaw pełne logi bo z d*py z te stuki są, co do ciśnienia możesz ratować się wpięciem boosta w regulator ale jak na taką moc nie ma konieczności. Reszta wyjdzie po logach bo może stukać bo afr leci albo za ambitny zapłon, na jakim paliwie latasz? 

Opublikowano

Te 2 logi to tak poglądowo, aby było widać wtrysk, przepływ i boost. Stuki sięgające max 1,5 w niektórych momentach, to chyba nie jest tragicznie. Może to przez żar w dolocie. Teraz będę inwestował w fmic, bo na tą chwilę mam seryjny 1 cooler.
Co do wpinania podciśnienia to czytałem, że trzeba bawić się softem aby to ogarnąć, ale jak jest w praktyce to nie wiem.
Korekty są w 1szym logu - dla mnie wyglądają spoko, bo do 2giego zamiast grupy 033, brałem 020.
Paliwo 98 tylko leję. Wiesz, tu jest może +/- 190 km, więc bez szaleństw.
Plan jest na ogarnięcie FMIC z rurami 2,5 cala, a później sztywny TIP 3 cale razem z przepływką 3 cale, wtryski 630 i turbo od Geremiego.

U Ciebie sztywno stoi te 4 bary na manometrze, o ile robiłeś pomiary?

Opublikowano

Po wpięciu boosta w regulator konieczna jest zmiana w ECU. U Cb nie jest źle z tym spadkiem tylko serio stuki pojawiają się z d*py i jakbyś wstawił logi dynamiczne to by się wyjaśniło dlaczego ?

Opublikowano (edytowane)

Wracam z logami, aby nie zostawić tematu bez odpowiedzi.

Statyczne
http://vaglogi.pl/log-002_033_1Y9Nb7U.html
http://vaglogi.pl/log-001_003_I9Fn3Ec.html

N75 OFF
http://vaglogi.pl/log-115_118_aD1P9.html

Dynamiczne
http://vaglogi.pl/log-003_020_nBgrxS.html
http://vaglogi.pl/log-115_118_Y5Zyj.html
http://vaglogi.pl/log-002_033_O2JO22.html

Generalnie to i tak przestroić będę chciał, jak ogarnę resztę gratów. W dolocie można prawie parzyć herbatę.. :thumbdown:

Edytowane przez traczu_lca
Opublikowano (edytowane)

Obowiązkowo, zapłon jest mega pedalski, zmień ić jak pisałeś i powtórz logi bo te piekło ma wiele z tym wspólnego ?

I lekko przeladowuje, jak masz wpiety n75? Jeśli długi tip, środek boost, naprzeciw długiego gruszka to sprawdź przewody czy są całe i dobrze zamontowane a jeśli dalej lipa to drugi n75 bo sztanga jest dobrze skręcona 

 

Edytowane przez Kejsi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...