sułek123 Posted April 6, 2020 Posted April 6, 2020 Witam, pacjent to audi A3 8p 1.9 TDI 2006r Mam taki problem, otóż nie działa mi klimatyzacja. Miesiąc temu był robiony serwis klimy tak profilaktycznie wszystko działało, teraz niestety przestało. Podłączyłem vaga i nie mam żadnych błędów. W blokach pomiarowych widać że zawór dostaje napięcie i reaguje, po włączeniu oscyluje w okolicach 70%, ciśnienie pokazuje 7bar i nic nie startuje. Ma ktoś jakiś pomysł od czego zacząć ??? Sprawdziłem bezpieczniki i są ok, jedyne co znalazłem to czujnik g89 pokazuje -50 stopni, ale czy to właśnie ten czujnik odpowiada za niezałączanie się klimy gdy jest zimno???
Dev Posted April 6, 2020 Posted April 6, 2020 sprawdz koło pasowe, pod nim jest sprzęgło, po mojemu jest zerwane
sułek123 Posted April 6, 2020 Author Posted April 6, 2020 Właśnie tylko tego się najbardziej boję ;/ jutro to sprawdzę, ale jak się okaże że zerwane to najpewniej zatarta sprężarka będzie, bo jakąś przyczyna tego zerwania musi być, czy się mylę ??
sułek123 Posted April 7, 2020 Author Posted April 7, 2020 Opuściłem dziś sprężarkę na dół i wygląda na to że z tym kołem jest wszystko ok, na moje oko nie jest zerwane ... Nawet przy próbie odkręcenia go jedna ręka trzymam koło a druga próbuje odkręcić ta centralna śrubę to nie dałem rady utrzymać w ręku tego. Bez pneumata nie odkrece ale podczas kręcenia tym kołem wszystko się ładnie obraca nie ma żadnych zgrzytów ten centralny wałek do którego jest przykręcone koło też się kręci. Jest możliwość że sprężarka się tak zatarła że nie zerwała koła a teraz bez obciążenia kręci się lekko???
Dev Posted April 7, 2020 Posted April 7, 2020 Koło powinno kręcić się że sporym oporem, jeżeli kręci się lekko to lipa
sułek123 Posted April 8, 2020 Author Posted April 8, 2020 Byłem dzisiaj u znajomego który ogarnia klimatyzację odciagnelismy czynnik, wyjęliśmy sprężarkę która potem razem rozebraliśmy, okazało się że koło jest całe frezy na wałku też a sprężarka nie jest zatarta. Wszystko ładnie chodzi olej zielony bez nawet grama opiłków, gładzie tych tłoczków też piękne bez rys jak zakręci się kołem wszystko ładnie chodzi. Pognałem szybko do intercarsu kupić ten zawór regulacyjny bo na niego postawiliśmy. Zawór zmieniony sprężarka zalana nowym olejem, założona, układ napełniony 550 g i dalej nic ciśnienia stoją w miejscu klima nie rusza. Nie mam pojęcia co może być.
Dev Posted April 8, 2020 Posted April 8, 2020 Kompresor nie trybi, zawór wymieniłeś niepotrzebnie bo on pracował co bylo widać na zdjęciu z VCDSa
sułek123 Posted April 8, 2020 Author Posted April 8, 2020 Generalnie mogę go oddać to nie problem. Zamówiłem drugą sprężarkę w piątek ogarnę zobaczymy...
sułek123 Posted April 9, 2020 Author Posted April 9, 2020 Rozebrałem dzisiaj sprężarkę kolejny raz, tym razem na części pierwsze. Wszystko jest z nią w porządku stan jest idealny, sprawdziłem wszystko zgodnie z poradnikiem w necie. Niestety okazuje się że raczej ten nowy zawór sterujący jest również zepsuty, zmierzyłem na nim oporność i jest 28 ohm a wyczytalem, że powinno być między 10,5 a 13. Mam jeszcze passata b6 z taką samą sprężarka i tam oporność zaworu to 12 ohm.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now