Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AKN] Proszę o analizę logów


zbych20

Rekomendowane odpowiedzi

Primo:

- z logow wynika iż nalezy sie korekta statycznego kata wtrysku

Secundo:

- ten przeplywomierz to gdzie kupiłes ? w ASO ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz Bosch, dałem ponad 400zł teraz czuć większą moc i mniej pali -szczególnie w mieście. Dodam tylko, że przy gwałtowniejszym wciśnięciu gazu to słychać jakby odzywała się turbina -dzwięk takiego "szorowania" :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbychu:

Powodem niemocy Twojego autka jest układ wtryskowy. Świadczą o tym tragiczne parametry dawki paliwa oraz dziwnie niskie obroty biegu jałowego. Powodów takiego stanu rzeczy może być kilka - od najbardziej prozaicznych (wartości adaptacyjne) do bardzo kosztownych (konieczność regeneracji pompy wtryskowej).

Kąt wtrysku - owszem, jest lekko za wczesny ale to tzw. pikuś - pozostający zasadniczo bez związku z raportowana przez Ciebie niemocą.

Osobiście radziłbym Ci zacząć od sprawdzenia wartości adaptacyjnych pompy wtryskowej, widocznych przy użyciu najzwyklejszego VAGa na kanałach 01 do 05. Jeżeli odczytane wartości okazałyby się niestandardowe, to pojawi się szansa na przynajmniej częściowe odzyskanie mocy bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów (chociaż tak szczerze mówiąc wydaje mi się, że bez wymiany/naprawy/regeneracji VP44 nie da rady w tym przypadku) ... .

W logach turbiny widać przepotężny dołek w okolicach 2,5 tyś. obr/min (tak być nie może !!) - lecz tym chwilowo bym się nie przejmował - do czasu uzdrowienia instalacji wtryskowej. Istnieje prawdopodobieństwo, że trubina nie ma się "czym napędzić" z powodu wyżej wspominaych problemów układu paliwowego.

Reasumując: dawka paliwa jest bardzo słaba (ale nie z winy przepływomierza, co zresztą dosyć wyraźnie sugeruje log 008) i moim zdaniem od tego należy zacząć uzdrawianie Twojej niuni ... .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Piotruś , przynajmniej wiem na czym stoję :). Spróbuję dzisiaj odczytać wartości na kanałach 1-5 i zamieścić w wątku.

Nie mogę wejść w adaptację żeby zczytać parametry, nie przyjmuje kodu 12233 :mysli:[br]Dopisany: 30 Marzec 2009, 08:12_________________________________________________Udało się wejść kodem 26261, ale nie wiem czy takie odczyty wystarczą czy może trzeba wejść gdzieś "głębiej" bo nie mogę znaleźć na forum podobnego problemu.

Kanały 01-05 (zrzut ekranu)

32230658.jpg

10562929.jpg

32859970.jpg

77874530.jpg

56698990.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawe dlaczego ktoś namieszał w 02 ... :mysli: . Ustaw i zapamiętaj wartość 32768. To oczywiście nie poprawi dynamiki silnika i nie zlikwiduje dołka widocznego w logach ale zobaczymy co się pojawi w logowaniu statycznym: 000, 001, 003 i 004 .

POTEM WRACAJ Z DOBRYMI WIEŚCIAMI !!! Postaraj się, bo w przeciwnym razie zostanie nam VP44 a tego raczej nie chcemy ... .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem wartość w kanale 02 na 32768, wtedy obroty silnika wzrosły do 742/min i jakoś teraz bardziej "trzęsie" budą. Co może być powodem tych drgań?

Poniżej logi statyczne:

grupa 000

http://img89.imageshack.us/img89/4430/000aci.jpg

grupa 001

http://img89.imageshack.us/img89/6918/001nqp.jpg

grupa 003

http://img89.imageshack.us/img89/6418/003bqg.jpg

grupa 004

http://img89.imageshack.us/img89/9475/004zlz.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodu drgań nie określę, bo nawet nie wiem na czym polegają :angry: ... . Pewne jest to, że dawka paliwa znormalniała, a obroty wróciły do odpowiedniej (i najbardziej typowej) wartości.

Szukajmy zatem dalej - ja proponuję opóźnić kąt wtrysku do ok. minus 1,0 * ATDC (ZGMP, nOT) - przy temperaturze > 85 *C . Uprzedzam, że może pojawić się problem z odpalaniem ale skoro szukamy niesprawności to uważam, że powinniśmy być konsekwentni (ostateczna decyzja naturalnie należy do Ciebie !!) .

Przy okazji (nie ma pośpiechu, może być z nowymi logami po regulacji kąta 004) - bardzo bym prosił o powtórkę z 003BS i 003stat (ale bezpośrednio po "przegazowce", a nie po długim postoju na biegu jałowym) .

PYTANIE ZASADNICZE: CZY TEN SILNIK "JAKOŚ DZIWNIE STUKA" (szczególnie na biegu jałowym) ???

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ano właśnie delikatnie stuka -szczególnie jak jest zimny, po kilku kilometrach stukanie zanika jak się silnik nagrzeje.

No cóż ... :wink4: . Wypadałoby spojrzeć pod dekle zaworowe ale skoro stukanie "zanika", to problemów układu zasilania możemy poszukiwać "niezależnie" od rozrządu - byle tylko nie będziesz piłował motorka do max. obrotów ... !!!

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli może być jeszcze problem z rozrządem? bo za ok. 5tys. km ma przewidzianą jego wymianę.

PS. Chciałem dodać, że po zmianie w kanale 02 na wartość 32768 silnik jest żwawszy i nie muli się tak (swoją drogą co to za parametr, bo nawet nie wiem co zmieniałem :cool1:) i dlaczego w pierwszym kanale jest 42768?

Dzięki Piotruś za wszelaką pomoc no i oczywiście jesli będziesz w 3mieście to wpadaj na browara :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli może być jeszcze problem z rozrządem? bo za ok. 5tys. km ma przewidzianą jego wymianę.

Zbyszku - nie wiem czy masz jakikolwiek problem z rozrządem (oby nie !!!). Wydaje mi się jednak "oczywistą oczywistością" :) , że rozrząd (wałki, hydraulika, etc.) powinien być dogłębnie zweryfikowany zanim wymienisz napędzające go elementy (czyli te wszystkie rolki, paski, etc. ... ) .

Zanikające stukanie najczęściej pochodzi od wtryskiwaczy lub od hydrosztosów i bywa mniej lub bardziej groźne.

Nie wyobrazam sobie - żebyś pozostawił tą sprawę odłogiem, a wymiana napędu rozrządu to najbardziej stosowny moment na kompleksową diagnostykę całego silnika ... .

PS. Chciałem dodać, że po zmianie w kanale 02 na wartość 32768 silnik jest żwawszy i nie muli się tak (swoją drogą co to za parametr, bo nawet nie wiem co zmieniałem :cool1:) i dlaczego w pierwszym kanale jest 42768?

Zmieniłeś niby tylko wartość wolnych obrotów ale to oczywiste, że ów fakt pozostaje w ścisłym związku z tak ważnymi parametrami jak dawka paliwa, czas wtrysku, etc. ... .

Na pierwszym kanale wartość 42768 jest wartością standartową - nie należy jej ruszać jeśli nie zachodzi konieczność (a kiedy konieczność zachodzi to oddać pompę do regeneracji, gdyż dłubanie w adaptacjach to rozwiązanie tymczasowe i czasem mocno szkodliwe dla innych parametrów).

Dzięki Piotruś za wszelaką pomoc no i oczywiście jesli będziesz w 3mieście to wpadaj na browara :hi:

Drobiazg :rolleyes: , niezamaco :rolleyes: , a piwka kiedyś na pewno się razem napijemy - na pólnocy czy na południu - ale się napijemy i ja też zapraszam :kox: .

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...