Skocz do zawartości
IGNOROWANY

AWT buczy powyżej 3k obr/in, drgania na jałowym


Draxoth

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,

Pacjentem jest Skoda Superb 1.8T AWT 2003.
Od jakiegoś czasu nie spędza mi sen z powiek coraz głośniejsza praca silnika. W chwili obecnej po przekroczeniu 3000 obr/min brzmi to jakby pod maską załączyła się dmuchawa do liści. Po odpuszczeniu gazu buczenie nie ustaje. Dopiero po wciśnięciu sprzęgła, obroty spadną i powraca cisza. Mechanicznie nic nie było zmieniane, a software'owo nie mam wiedzy na ten temat. Z tego co wyczytałem to seryjne AWT powinno pompować max 0.65 bara, a u mnie turbo dmucha jak wścieknięte do 2.2. Myślicie, że to buczenie może być objawem kończącej się turbosprężarki? Niedługo chyba podjadę na rolki zobaczyć co się kryje w ECU.
Dzisiaj wykonałem rejestrowaną przejażdżkę

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum
VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

 

W dłuższym logu w czasie 14.6 - 15.8 - 17.0 widać spadek Throttle angle, pomimo, że pedał był wciśnięty do oporu i dopiero w 18.29 został odpuszczony. Podczas jazdy objawią się to tak, że auto przestaje chwilowo przyśpieszać, po czym dalej się rozpędza. Na 4. i 5. biegu to samo występuje na dużo niższych obrotach. Na LPG to zjawisko nasila się do tego stopnia, że silnik się dusi. Ktoś ma pomysł o co może chodzić?
Dodam, że poza tym wszystkim na biegu jałowym po odpaleniu silnik pracuje pięknie, a jak się nagrzeje w pełni to zaczyna grać tak mocno, że poszycie zderzaka stuka o belkę poprzeczną, która jest zarówno kanałem dolotowym pod chłodnicą (stuka, bo brakuje jednej śrubki mocującej poszycie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No seria to to nie jest, jesli osprzęt jest seryjny to program zrobiony w tym aucie jest całkowicie bez głowy, i grozi temu silnikowi szybka destrukcja. Proponuje wgrać seryjny program i zrobić komplet logów, doprowadzić auto do serii i wtedy zrobić program dopasowany do auta.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...