manianek Opublikowano 5 Sierpnia 2020 Opublikowano 5 Sierpnia 2020 (edytowane) Witam. Mam problem z moją a4, dużo robię sam, bo lubię ale też z konsultacją znajomego mechanika, niestety ostatnimi czasy zawalony jest robotą. Silnik z wadą olejową, jednak max 1l na 10tys, zdrowy, miał dobre parametry, bez wycieków. Rozrząd był robiony około 40tys km temu, wymienione wtryski, cewki, około 10tys wymieniona cała odma oraz świece, w przeciągu 5tys km wymieniona podstawa wałka, bo poszło sitko i dotarło do pompy - pompa oleju wymieniona, czujniki oleju wymienione. Zaczął niedawno wyskakiwać błąd z czujnikiem wałka rozrządu, wymieniony czujnik, zawór centralny od faz, nastawnik faz rozrządu, błąd powracał przy obrotach do 1600 przy czym wyskakiwał błąd EPC, po paru takich epc check engine. Ostatnio oddałem do innego w celu zrobienia turbiny oraz sprawdzenia błędu z czujnikiem wałka rozrządu. Sugestia - wariator, który jest z wałkiem w tym przypadku... najniższa cena kolbenschmidta 1500zł, do 3tyg czekania oraz bezzwrotny. Drogie na chybi trafił. Pojeździłem trochę, błąd powrócił i do tego terkotanie jeśli wskoczy EPC już powyżej tych 1600 obrotów i chodzi jak stary diesel na ostatnim tchu, wyskoczyły dodatkowo inne błędy. Address 01: Engine (Ma----CDNC) Labels: 06H-907-115-CAB.clb Part No SW: 8K2 907 115 L HW: 8K2 907 115 L Component: 2.0l R4/4V TF H05 0002 Revision: ECH05--- Coding: 010C000C184F0860 Shop #: WSC 06335 000 00000 ASAM Dataset: EV_ECM20TFS8K2907115L A01005 ROD: EV_ECM20TFS8K2907115L.rod VCID: 387E107C83538A8111-806C 6 Faults Found: 2796 - Camshaft Positioner (Bank 1 Intake) P000A 00 [096] - Slow Response Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 4 Mileage: 392164 km Date: 2020.08.03 Time: 22:35:46 Engine speed: 2029.50 /min Normed load value: 6.7 % Vehicle speed: 69 km/h Coolant temperature: 96 °C Intake air temperature: 33 °C Ambient air pressure: 1000 mbar Voltage terminal 30: 14.300 V Unlearning counter according OBD: 39 2795 - Bank 1: Camshaft A (Intake) P0011 00 [096] - Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced) Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 391988 km Date: 2020.08.02 Time: 23:20:54 Engine speed: 2935.50 /min Normed load value: 7.1 % Vehicle speed: 118 km/h Coolant temperature: 96 °C Intake air temperature: 32 °C Ambient air pressure: 990 mbar Voltage terminal 30: 14.229 V Unlearning counter according OBD: 35 4113 - Camshaft Position Sensor (G40) P0341 00 [232] - Implausible Signal MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Mileage: 390641 km Date: 2020.07.06 Time: 16:43:13 Engine speed: 1243.00 /min Normed load value: 23.1 % Vehicle speed: 10 km/h Coolant temperature: 96 °C Intake air temperature: 44 °C Ambient air pressure: 990 mbar Voltage terminal 30: 14.206 V Unlearning counter according OBD: 40 4105 - Bank 1; System too Lean at Idle P2187 00 [096] - - Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear 7780 - Engine Off Timer Performance P150A 00 [032] - - Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 391012 km Date: 2020.07.16 Time: 15:05:11 Engine speed: 0.00 /min Normed load value: 0.0 % Vehicle speed: 0 km/h Coolant temperature: 87 °C Intake air temperature: 26 °C Ambient air pressure: 0 mbar Voltage terminal 30: 12.392 V Unlearning counter according OBD: 2 4219 - EVAP Emission Control Sys P0441 00 [096] - Incorrect Flow Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 391001 km Date: 2020.07.15 Time: 16:55:34 Engine speed: 699.50 /min Normed load value: 7.1 % Vehicle speed: 0 km/h Coolant temperature: 98 °C Intake air temperature: 62 °C Ambient air pressure: 990 mbar Voltage terminal 30: 13.758 V Unlearning counter according OBD: 3 Readiness: 0010 0000 Edytowane 6 Sierpnia 2020 przez manianek
MichalS95 Opublikowano 24 Sierpnia 2021 Opublikowano 24 Sierpnia 2021 (edytowane) Cześć, @manianek i jak udało się coś ustalić? Ja mam dwa te same błędy tj. 2795 i 2796 i silnik drzy na wolnych, będę wymieniał zawór sterujący ciśnieniem oleju N428 i zobaczę czy to pomoże. EDIT: wymieniłem cewke sterującą zmiennymi fazami i pomogło Edytowane 2 Listopada 2021 przez MichalS95
tomasm64 Opublikowano 14 Września Opublikowano 14 Września MichakS95- wymieniłeś cewkę sterującą fazami rozrządu, tzn. : czy wymieniłeś ten tzw. talerzyk-elektromagnes, który steruje wałkiem ssącym?!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się