Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Twardy hamulec po postoju


adam1212

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zdarza się, że po dłuższym postoju, czy też nocy mam twardy pedał hamulca - na zgaszonym, nie pompuje wcześniej, też lekko bardziej, niż w pozostałych kołach grzeją mi się tarcze (prawy przód i lewy tył - pozostałe są chłodniejsze). Jak włączę silnik to pedał schodzi w dół ale trochę ciężko. Później wszystko w normie. Czy to normalne, czy też coś szwankuje.

Wcześniej wymieniałem: płyn, tarcze, klocki - wszystkie i pompę hamulcową (wszystko Bosch) oraz przewody elastyczne z przodu, ponieważ zagrzała mi się do czerwoności tarcza - prawy przód - teraz trochę bardziej grzeje i tydzień później raz zblokowało mi wszystkie koła - w międzyczasie bez wydarzeń. Mechanik twierdził, że ktoś dolał złego płynu (wymieniałem po kupnie auta w serwisie - ale jeździłem później w zimie bez żadnych efektów ubocznych przez 2 miesiące). Po wymianie klocków i reszty przejechałem już około 1000 km - powinno chyba wszystko równo się grzać i do tego nie za bardzo. Czy ktoś wie, czy ten twardy pedał na nie włączonym silniku bez pompowania to normalne, czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi to przyszło do głowy, mechanik twierdził, że czyścili ale nie bardzo mu wierzę po tym jak chciał mi okazyjnie wymienić używaną pompę ABS za 1000 zł. Nie wiem jeszcze, czy to nie może być coś wspólnego ze wspomaganiem. Gość do którego pojechałem po tym jak wcześniej zblokowało mi koła twierdził, że może to mieć coś wspólnego z jakąś śrubą do regulacji - chyba na serwo (stary mechanik - chwalony), niby ktoś mógł w ten sposób poprawiać hamulce. Czy ktoś jeszcze zna inne usterki, które mogą powodować opisaną przeze mnie w pierwszym mailu sytuację ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj właśnie tydzień temu miałem to samo grzało mi się lewe koło powodem było zapieczenie się tłoczka . Uszczelkę gumową miałem uszkodzoną i dostała się woda na tłoczek zrobiła swoje trzeba wycisnąć tłoczek i wyczyścić go bo na pewno są wżery nowe uszczelki u Pawłowskiego kosztują około 7 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pedał na zgaszonym silniku zawsze jest twardszy bo silnik go nie wspomaga podciśnieniem!

Co do grzania to wyjął bym zaciski powyciągał metalowe tuleje na których pływają zaciski i w razie potrzeby wyczyścił i nasmarował. Jeśli to byłoby ok to dopiero wtedy zająłbym się tłoczkami bo jest z tym troszkę więcej roboty, niż ze sprawdzeniem tuleji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hamulce oglądał mi znajomy - dobry mechanik ( nie ma warsztatu ale robi wszystko - złota rączka), posprawdzał wszystko (tłoczki, gumy, zaciski, itp.) twierdzi że wszystko jest w jak najlepszym porządku, odbija jak powinno być, sprawdził na rolkach hamulce - przód miał duże opory toczenia, ale to podobno od opon - do bani. Mam do gościa zaufanie i myślę że po przejściach z hamulcami i kosztach jakie poniosłem mogą być trochę przewrażliwiony.

ALE przejechałem następnego dnia kompletnie bez hamowania (żadnego, tylko biegiem) z 10 km i dalej tarcza prawy przód DOSYĆ CIEPŁA, reszta zimna, jak hamuje trochę po mieście ta tarcza jest gorąca reszta wyraźnie chłodniejsza. Nic mi już nie przychodzi do głowy ? - łożysko podobno dobre, przewód elastyczny wymieniony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tym jak 1 raz zblokowało mi koło sam rozbierałem, chodziły luźno i przetarłem oraz przesmarowałem, były czyste miały lekkie wżery ( 1 gumowa zatyczka na prowadnicy nie jest całkiem szczelna i do środka dostaje się woda). Przy wymianie tarcz i klocków jeszcze raz czyścili i rozbierali - twierdzili że ok., znajomy mechanik też sprawdzał i twierdził że lekko chodzą.

Cieplejsze są dosyć często prawy przód i lewy tył, albo to samo na zmianę.

Auto miało do grudnia 08 zielone fabryczne sprężyny z bardzo niskim przodem - może ktoś podkręcał siłę hamowania ?.

Opory toczenia tylko z przodu L - 0,65, P- 0,77, Max. siła hamowania ham. roboczy PRZÓD L - 2,71 KN, P - 2,54 - KN, TYŁ L- 0,65, P- 0,58.

Wartości dla przodu siły hamowania są właściwe, czy za dobre ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli grzeją się parami na przemian to może pompa ABS coś szwankuje. Wiem, że jak np lewe przednie koło nie bierze, to pompa hamuje prawe przednie i lewe tylne. Sprawdzałeś na VAG-u czy jakieś błędy nie wyskoczyły?

Aha, odpowierzałeś może hamulce ostatnio (lub warsztat), jak nie to, odpowietrz. Może są zapowietrzone!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto było dwa razy w ciągu miesiąca podłączane do komputera - brak błędów. W warsztacie wymieniali płyn i odpowietrzali układ z pompą ABS.

Na nowych tarczach i klockach przejechałem około 1000 km - jeszcze poczekam może się sytuacja ustabilizuje.

Dam znać za tydzień lub dwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...