Jump to content

Silnik nierówna praca, błąd 2795 i 2796


Recommended Posts

Witam,

silnik (CABB) nierówno pracuje na jałowym i ma dwa błędy (2796 dopiero teraz mi wyskoczył, tak to ostatnio tylko 2795):

2 Faults Found:

2796 - Camshaft Positioner (Bank 1 Intake)
          P000A 00 [096] - Slow Response
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 153771 km
                    Date: 2020.10.12
                    Time: 18:40:33

                    Engine speed: 1657.00 /min
                    Normed load value: 39.6 %
                    Vehicle speed: 51 km/h
                    Coolant temperature: 96 °C
                    Intake air temperature: 21 °C
                    Ambient air pressure: 1000 mbar
                    Voltage terminal 30: 13.937 V

2795 - Bank 1: Camshaft A (Intake)
          P0011 00 [104] - Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 6
                    Mileage: 153792 km
                    Date: 2020.10.13
                    Time: 21:59:20

                    Engine speed: 1193.50 /min
                    Normed load value: 41.2 %
                    Vehicle speed: 0 km/h
                    Coolant temperature: 20 °C
                    Intake air temperature: 18 °C
                    Ambient air pressure: 1010 mbar
                    Voltage terminal 30: 13.937 V

 

 

Rozrząd wymieniany na wiosnę (jeszcze przez niemca) więc idąc w tym kierunku i problemem zmiennych faz:
wymieniłem odmę - membrana była dziurawa,
jak również podporę wałka rozrządu na oryginalną chociaż sitko było ok ale była jakaś podróba + zawór zmiennych faz z INY
dodatkowo wyczyściłem dolot z nagaru.

Zmierzyłem ciśnienie oleju. w załączniku dwa stany. Gdzieś na grupie przeczytałem że prawidłowe to 2-2,5bara na wolnych obrotach, a powyżej 3k obrotów 4bary.
Jak widać u mnie trochę niższe wartości, więc myślę jeszcze o wymianie regulatora ciśnienia oleju bo pompa raczej ok, ciśnienie nie faluje tylko dwa stałe poziomy ale niższe niż powinny być.

Co myślicie? Może mieliście ten problem. Czego się chwytać?

Pozdrawiam.
 

4n9vnror.bmp gke76kge.bmp

Edited by MichalS95
Link to post
Share on other sites

Ja zacząłbym od sprawdzenia w VCDS czy zawór ustawia się we właściwą pozycję:

Camshaft adjustment intake bank 1: actual value

U mnie przy 800obr/min ustawia się na 28 stopni, przy dodawaniu gazu wartość ma zjeżdżać do wartości ujemnych (-11 do -28 nawet).

Jeśli się nie ustawia to spróbowałbym wyczyścić zawór N205 zmiennych faz razem z przejrzeniem elektromagnesu. Powierzchnie muszą być czyste podobnie jak kanał w którym jest wkręcony ten zawór.

A co do filterka w podporze wałków to ja jeżdżę bez niego i silnik działa prawidłowo. Skoro okazuje się, że ta siatka peka i skrawki lecą na zawór to po co w ogóle go montować.

 

Edited by indiapapa
Link to post
Share on other sites

Dzięki za odzew. Sprawdziłem tak jak mówiłeś, u mnie ustawia się na 36 stopni po dodaniu gazu zbliża się do zera, ale raczej oscyluje wtedy w okolicach zera niż na minusowych wartościach. Ten zawór o którym mówisz to już go wymieniłem wcześniej na nowy, nie było syfu na starym.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...